حلیمه سعیدی برای خودش رابین هودی بود!



 امیر غفارمنش,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
امیر غفارمنش، بازیگر که در چندین سریال طنز با زنده یاد حلیمه سعیدی همبازی بوده است، از این مادربزرگ شوخ و بذله گوی سریال ها به عنوان رابین هود دوران خودش یاد می کند. 

غفارمنش که در سالروز تولد حلیمه سعیدی، با ایسنا گفت وگو می کرد، همچنین از او به عنوان زنی ساده، خوش قلب و شیرین زبان یاد می کند و می گوید: جایش خالی است؛ خدا رحمتش کند، کاش هنوز بود و با شیرین زبانی هایش یک ایران را می خنداند.

 

ایسنا به بهانه سالروز تولد حلیمه سعیدی که چهره اش بیشتر با سریال های طنز رضا عطاران و سعید آقاخانی به مردم معرفی شد و بهمن ماه ۱۴۰۰ در سن ۸۷ سالگی درگذشت، با امیر غفارمنش، بازیگر سینما و تلویزیون گفت وگویی داشته است.

 

حتی خودش هم نمی‌دانست چقدر شیرین است

غفارمنش در توصیفش چنین می گوید: خانم سعیدی بازیگر حرفه ای نبود، اما به دلیل شیرینی اش واقعا به دل نشست و این شیرینی را در هیچ کلاس بازیگری نمی توان یاد گرفت، چون در ذاتش بود. او حتی خودش هم نمی‌دانست چقدر شیرین است. جالب است برخی دیالوگ هایی که به او می گفتیم، حتی معنی شان را نمی دانست و فقط متوجه می شد یک دلیلی دارد که ما می‌گوییم و می‌دانست گفتن فلان دیالوگ قشنگ و بامزه است، بنابراین همیشه دیالوگ هایش را خیلی خوب بیان می کرد حتی وقتی هم مردم می خندیدند بازهم نمی دانست چرا مردم می خندند!

 

وی ادامه می دهد: واقعاً شیرینی در ذات او بود. خانم حلیمه سعیدی را با آن لهجه شیرین آذری که متعلق به شهر ضیاءآباد قزوین بود، واقعاً همه دوست  داشتند. این اتفاق از چند میلیون، در یک نفر می افتد. از نسل ایشان زنده یاد احمد پورمخبر هم بود که او هم بازیگر حرفه ای نبود، اما واقعاً شیرینی ذاتی داشت، و مردم هم همین شیرینی ها را دوست داشتند و با آن ارتباط می گرفتند. خدا رحمتش کند، خانم سعیدی زن بسیار ساده ای بود. وقتی سر سریال می آمد، شب ها که چند غذا اضافه می ماند از مدیر تدارکات می گرفت و برای همسایگانش در دولت آباد که می دانست اوضاع مالی خوبی ندارند می برد. یک روز از او پرسیدم غذاها را چه کار می کنی، می بری خانه؟ گفت: نه، حاجی لشکری به غیر از دستپخت خودم دستپخت هیچکس را نمی خورد.

 

غفارمنش سپس تاکید می کند: به اعتقاد من او برای خودش یک رابین هود بود و آدم خیری بود و واقعا از زندگی کم توقع بود. او از زندگی هیچی نمی خواست چون واقعاً ساده‌زیست بود. خانم سعیدی با وجود اینکه بیمار بود اما تا دقیقه ۹۰ عمرش تا جایی که توانست کار کرد. حتی کارهای خانه اش را خودش انجام می داد. اگر بی ادبی نباشد باید بگویم او یک پیرزن زبر و زرنگ و فرزی بود که تا لحظه آخر زندگی‌اش کارهایش را خودش انجام می داد.

 

همیشه برایم دعا می کرد

این بازیگر که در سریال های طنز "خوش نشین ها"، "راه در رو" و "عید امسال" در کنار حلیمه سعیدی ایفای نقش کرده است، می گوید: من همیشه جدای از کار، حالش را می پرسیدم. تماس می گرفتم و از ایشان می خواستم برایم دعا کند. گه گاه هم سر به سرش می گذاشتم، خدا رحمتش کند. عاشق همسرش بود، همسرش که فوت کرد خودش هم فوت کرد. روحش شاد.

 

 امیر غفارمنش,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

امیر غفارمنش که آخرین کار تلویزیونی اش سریال "خوشنام" بود در پایان در پاسخ به اینکه این روزها مشغول چه کاری است؟ اعلام کرد مشغول بازی در نمایش "کافه لوکانته" با فرزاد حسنی و مهدی یغمایی هستم. به نظرم نمایش جذابی است و در دهه ۵۰ می‌گذرد که اتفاقات عاشقانه ای در آن کافه می‌افتد. برای تلویزیون فعلاً کاری ندارم؛ البته قراردادهایی بسته شده اما به دلیل کمبود بودجه گویا مقابل کار گرفته شده و فعلا خبری نیست.

 

به گزارش ایسنا، حلیمه سعیدی متولد نهم تیر ماه ۱۳۱۳ ضیا آباد تاکستان است. او ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ در سن ۸۷ سالگی بر اثر سرطان درگذشت.

 

مرحوم حلیمه سعیدی از سال ۱۳۸۴ در سریال هایی مثل: "متهم گریخت"، "ترش و شیرین"، "بزنگاه"، "زن بابا"، "خوش نشین ها"، "راه در رو"، "روزگار قریب"، "دزد و پلیس"، "معراجی ها"، "زوج یا فرد"  و ... ایفای نقش داشت.

 

سعیدی اولین بار در سریال "روزگار قریب" کیانوش عیاری ایفای نقش کرد و پس از آن رضا عطاران با گرفتن تست، او را به کارهایش دعوت کرد. حلیمه سعیدی مادر شهید رضا لشکری، از شهدای جنگ ایران و عراق بود.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------