آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

تولد لیلای جدید از دل «نهنگ آبی»



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,لیلا حاتمی

 

 از وقتی خبر ساخت سریالی به کارگردانی فریدون جیرانی منتشر شد و بعدتر وقتی تصاویر کاراکترهای سریال رونمایی شد، ستاره‌ها و گریم‌هایشان باعث شد مخاطبان به  مجموعه «نهنگ آبی» حساس شوند. اما در این میان، اولین حضور لیلا حاتمی در یک سریال نمایش خانگی بیش از همه برای مخاطب تازگی داشت و او را کنجکاوتر می‌کرد. اکنون که هشت قسمت از این سریال پخش شده، می‌توان گفت لیلا حاتمی در ادامه کار خود دست به یک انتخاب متفاوت زده و تماشاگر را با اتفاق جدیدی روبه‌رو کرده است.

 

معمولاً تصویر قالبی که از کاراکترهای لیلا حاتمی در ذهن مخاطب تداعی می‌شود، یک زن درون گرا و آرام با روحیه‌ای ضعیف است که از سوی همسرش یا فرد دیگری مورد ظلم واقع شده؛ تصویری که از فیلم‌هایی مانند «بمب»، «رگ خواب» و قبل‌تر «ارتفاع پست» آمده است. البته او گاهی نقش‌های متفاوتی مانند زن خلافکار فیلم «من» را بازی کرده که تأثیر زیادی بر تغییر ذهنیت مخاطب نگذاشته است.

 

اکنون کاراکتر «آناهیتا» در سریال «نهنگ آبی» یک زن معتاد به مشروبات الکلی و مواد مخدر است. او شخصیتی برون گرا دارد و بر خلاف آن تصویر معمول، به جای گریه، داد و فریاد و توهین می‌کند. «آناهیتا» برای برآورده شدن خواسته‌اش آدم‌ها را دور می‌زند و فریب می‌دهد. شخصیت او نه تنها احساساتی و ترحم‌برانگیز نیست، بلکه اعتیاد او را تبدیل به آدمی سرد و جدی کرده که ابراز احساسات و توجه مردی که در زندگی‌اش است هم برایش اهمیت ندارد.

 

نمود این شخصیت سرکش نه فقط در لحن صدا و نوع ادبیات شخصیت «آناهیتا» بلکه در شکل راه رفتن و نشست و برخاست او هم دیده می‌شود. «آناهیتا» بر خلاف خانم‌های دور و اطرافش شلختگی خاصی در ظاهرش دارد و چندان مبادی آداب نیست. «آناهیتا» در «نهنگ آبی» همان اتفاقی است که برای کلیشه نشدن لیلا حاتمی باید می‌افتاد. این شخصیت تصویر جدیدی از نقش‌آفرینی لیلا حاتمی در ذهن تماشاگر شکل داده و حتی باعث شده کاراکتر «آذر» فیلم «من» را نیز به او یادآوری کند.

 

خراسان/مائده کاشیان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------