«کرونا» مقررات «اسکار» را تغییر داد/ اکران در سینما ضروری نیست!



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,اسکار
با توجه به تاثیری که بیماری کرونا بر نمایش فیلم‌ها گذاشته است، آکادمی اسکار دست به اصلاح مقررات خود زد. 

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در نشستی که هیات رییسه آکادمی اسکار روز سه‌شنبه برگزار کرد، در مقررات شرکت فیلم‌ها در رقابت اسکار و اینکه هر فیلم باید حداقل هفت روز در سینماهای تجاری لس‌آنجلس نمایش داشته باشد تا حائز شرایط شرکت در رقابت اسکار تشخیص داده شود، تجدید نظر شد.

 

به جای این قانون مقرر شد اگر فیلمی به صورت دیجیتالی هم به نمایش درآمده باشد، می‌تواند در اسکار دوره بعدی جزو مدعیان باشد. با این حال این تغییر به این معنی نیست که هر فیلمی که دیجیتال پخش شده هم در اسکار شرکت داده می‌شود؛ بلکه فیلم باید دارای برنامه اکران سینمایی از قبل باشد. فیلم همچنین باید به مدت ۶۰ روز از زمان استریم شدن یا انتشار وی‌اودی آن در دسترس اعضای آکادمی باشد تا بتوانند آن را تماشا کنند.

 

دیوید روبین رییس آکادمی با تاکید بر اینکه آکادمی معتقد است هیچ راهی بهتر از تماشای فیلم‌ها در سینما وجود ندارد تا بتوان به جادوی آن‌ها پی برد، با بیانیه‌ای با همراهی دان هادسون مدیرعامل آکادمی تاکید کرد: تعهد ما نسبت با این امر بی‌تغییر است.

 

در عین حال در این بیانیه تاکید شده که به دلیل شیوع کرونا تغییری موقت در قوانین اهدای جایزه ضرورت یافته است و این در حالی است که مردم بیش از هر زمان دیگری از فیلم‌ها قدردانی می‌کنند.

 

تاکید شده که وقتی سینماها این دوره را پشت سر بگذارند و کار عادی خود را شروع کنند، این قانون اکران هفت روزه در سینماها مجدداً شرط لازم برای شرکت فیلم در رقابت اسکار خواهد بود. گفته شده با بازگشایی مجدد سینماها، سینماهای نیویورک، منطقه خلیج، شیکاگو، میامی و آتلانتا هم به مناطق قابل قبول در کنار لس‌آنجلس افزوده خواهند شد.

 

آکادمی همچنین اعلام کرد یک جایزه اسکار هم از تعداد جوایز کم می‌شود و جایزه میکس صدا و تدوین صدا در قالب یک جایزه اهدا خواهد شد و این تصمیم از سوی شاخه صدای آکادمی گرفته شده و تعداد جوایز اسکار را به ۲۵ جایزه تقلیل می‌دهد.

 

همچنین برای نخستین‌بار همه اعضای آکادمی دعوت می‌شوند تا در دور نخست رای‌دادن برای انتخاب بهترین فیلم بین‌المللی شرکت کنند. اعضا باید حداقلی از فیلم‌ها را دیده باشند تا مجاز به رای دادن شوند.

 

در بخش جایزه موسیقی نیز هیات مدیره رای داده است که حداقل ۶۰ درصد موسیقی فیلم باید اورجینال باشد و درباره فیلمی که دنباله یا از یک مجموعه فیلم است باید ۸۰ درصد موسیقی جدید باشد.

 

نود و سومین دوره اهدای جوایز آکادمی اسکار ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

 

گلدن گلوب نیز تغییراتی در مقررات اهدای جوایز ۲۰۲۱ داده است. این مقررات ۲۶ مارس اعلام شده بود و شامل این می‌شد که فیلم‌هایی که به دلیل ویروس کرونا امکان اکران خود را از دست داده‌اند، در رقابت امسال دیده خواهند شد. این شامل فیلم‌هایی می‌شد که تاریخ پخششان از ۱۵ مارس تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ بود، دیروز اعلام شد این زمان افزایش یافته است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------