«صفر بیست و یک» و ماجراهای یک خواننده پاپ



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,
سریال «صفر بیست و یک» در چند سکانس به تبلیغ یک خواننده پاپ پرداخت که حتی با نام خودش هم در این سریال بازی می کند. 

شب گذشته ۶ آبان قسمت دوم سریال «صفر بیست و یک» با چند سکانس سوال‌برانگیز روی آنتن شبکه سه سیما رفت.

 

در یکی از این سکانس‌ها که مربوط به آزادی جلال سیف و مازیار راسخ با بازی جواد رضویان و سیامک انصاری است، صحنه بی‌ هیچ مقدمه‌ای به یک استودیوی ضبط صدا می رود که در آن یک خواننده جوان مشغول خواندن است، حس عمیقی گرفته و حدود یک دقیقه از سریال به همین منوال می‌گذرد.

 

نکته جالب اینجاست که بازیگر نقش خواننده در این سریال، در دنیای واقعی هم به عنوان خواننده فعالیت می‌کند و با نام واقعی خود یعنی میلاد کیانی در این سریال نقش‌آفرینی می‌کند. در سکانس‌های مختلفی از او به عنوان یک خواننده پرطرفدار و شناخته شده در جامعه یاد می‌شود که اغلب افراد آهنگ‌های او را در خودرو می‌شنوند و به اصطلاح آهنگ‌های «هیت» زیادی دارد. حتی در سکانسی او را به دلیل نداشتن بادیگارد و پیروی نکردن از دیگر همکارانش در این زمینه مواخذه می‌کنند.

 

در کنار هم قرار دادن این سکانس‌ها آن هم وقتی نبودشان خدشه‌ای به داستان وارد نمی‌کند این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که این صحنه ها به طور ویژه برای این خواننده نوشته شده است تا او از طریق این سریال و روی آنتن به معرفی و تبلیغ خود بپردازد. فعالیت این خواننده تا قبل از این سریال به انتشار چند تک آهنگ برمی‌گردد.

 

ناگفته نماند تلاش‌هایی ازین دست برای به شهرت رسیدن به وسیله یک سریال در شبکه نمایش خانگی هم اتفاق افتاده است. در سریال شبکه نمایش خانگی «دل» در سکانس عروسی آرش و رستا در تالار سکانس‌های ویژه‌ای برای معرفی خواننده‌ای به نام فرشاد آزادی در این سریال به کارگردانی منوچهر هادی تدارک دیده شده بود.

 

اما ماجرای سریال «صفر بیست و یک» وقتی جالب تر می‌شود که تیتراژ پایانی سریال پخش می‌شود. در مشخصات این تیتراژ از علی استیری به عنوان ترانه‌سرا و سعید سام به عنوان تنظیم‌کننده یاد شده است اما در واقع این تیتراژ کپی کاملی از یک آهنگ معروف هندی به نام «دلبر دلبر» است که روی آهنگ آن ترانه‌‌ای به زبان فارسی سروده شده است. جالب این که کاربران زیادی در صفحه میلاد کیانی به این اقدام اعتراض کرده و در واکنش به صحبت این خواننده که گفته قسمتی از این آهنگ مربوط به یک آهنگ هندی است، نوشته‌اند: «قسمتی از آهنگ نه، همه‌اش شبیه آهنگ هندی است.»

 

سریال «صفر بیست و یک» اولین تجربه مشترک سیامک انصاری و جواد رضویان در کارگردانی است. این سریال به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و حضور بازیگرانی چون جواد رضویان، سیامک انصاری، رویا میرعلمی، نگار عابدی، امیر حسین رستمی و سیاوش طهمورث از ۵ آبان هر شب از شبکه ۳ سیما روی آنتن می‌رود.

 

صبا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------