این مجری غیر قابل پخش است / از حرف‌های معاون سیما تا اظهار نظر چهره‌های ممنوع‌الفعالیت تلویزیون



اخبار,اخبار فرهنگی ,چهره‌های ممنوع‌الفعالیت تلویزیون

مجری غیر قابل پخش است / از حرف‌های معاون سیما تا اظهار نظر چهره‌های ممنوع‌الفعالیت تلویزیون+جدول

 معاون سیما می‌گوید در تلویزیون هیچ‌کس ممنوع‌الفعالیت نیست، اما در سال‌های اخیر تعدادی از مجریان برنامه‌های تلویزیونی به دلایل مختلف فرصت همکاری با این رسانه را از دست داده‌اند.

  «در تلویزیون هیچ‌کس ممنوع‌الفعالیت نیست» این جمله‌ای بود که علی دارابی، معاون سیما در حاشیه افتتاح جشنواره تلویزیونی جام‌جم مطرح کرد، دارابی تأکید کرد: «طبیعتاً این بحث‌ها و گفت‌وگو‌ها هم از ناحیه تلویزیون و هنرمندان در حال انجام است.»

او به ایسنا گفته بود: «تمام افرادی که توانایی تولید برنامه‌های خوب دارند، خودشان را در تلویزیون ببینند و این وظیفه ماست که شرایط را برای حضورشان فراهم کنیم که این زمان دور از دسترس نیست.»

این در حالی است که نگاهی گذرا به نام چهره‌هایی که در این سال‌ها به هر دلیلی از فعالیت در صداو‌سیما منع شده‌اند، خلاف صحبت‌های دارابی را ثابت می‌کند. جواد یحیوی، رضا رشید‌پور، فرزاد حسنی، ژیلا صادقی، آزاده نامداری، فرزاد جمشیدی در بین مجریان و فاطمه معتمدآریا، رضا عطاران و مهران مدیری در بین بازیگران و کارگردان‌های تلویزیون از جمله چهره‌هایی هستند که اجازه فعالیت در تلویزیون را ندارند.

ژیلا صادقی، مجری باسابقه تلویزیون اما می‌گوید که او در حال حاضر در تلویزیون ایران ممنوع‌التصویر است. او که اجرای برنامه‌هایی چون «بیدار شو، آفتاب شد»، «خانه مهر»، «خانه فیروزه‌ای» و... را بر‌عهده داشته است

 

در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین درباره صحبت‌های اخیر معاون سیما گفت: «شاید آقای دارابی از اختیارات تام خودشان استفاده کرده‌اند و این مطلب را فرموده‌اند. آقای دارابی در جریان مشکلات مستقیم من هستند و بار‌ها عنوان شده است که مشکل من با گزینش صداوسیماست و من به عنوان مجری 20 ساله تلویزیون انتظار دارم مسئولم از من حمایت کند.»

او ادامه داد: «شاید من از منظر گزینش رد شدم یا شاید هم نبود من در تلویزیون حاصل یک سوءتفاهم و اظهار‌نظر شخصی است و باز هم انتظار دارم آقایان ضرغامی و دارابی به عنوان مدیران ارشد سازمان از مجریانشان حمایت کنند.

 

من سال‌های سال لوح تقدیر بهترین مجری تلویزیون را از دست مدیران سازمان گرفتم و مدتی است نمی‌توانم اجرا کنم و این تناقض، روح و روان من را اذیت می‌کند و علاوه بر آن یک علامت سؤال بزرگ در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود که چرا برخلاف صحبت‌های مدیران آنها نمی‌توانند مجریان محبوبشان را در تلویزیون ببینند.»

صادقی افزود: «این انتظاراز مدیران رسانه ملی می‌رود که پای صحبت و درددل مجریان بنشینند و بازنگری مجددی بر اتفاقاتی که بر سر مجریان صداوسیما گذشته است، داشته باشند و از حضور مجدد آنها طرفداری بکنند.»

او با اشاره به اینکه روزی مردم شبکه‌های تلویزیون را با دقت تماشا می‌کردند و امروز کمتر شاهد آن هستیم، گفت: «نمی‌خواهم بگویم که از زمانی که من از تلویزیون جدا شدم این اتفاق برای شبکه‌های تلویزیونی ما افتاده است که دیگر مخاطبان رغبت چندانی به دیدن شبکه‌های داخلی ندارند اما باید بپذیریم

 

که برای بالا بردن جذابیت برنامه‌های تلویزیونی باید فکر بکنند، شاید مردم یک برنامه را برای حضور مجری خاص که از دیدنش لذت می‌برند، تماشا می‌کنند و این حرف را به این دلیل نزدم که بگویم من را برگردانید. این حقیقتی است که باید به آن توجه شود.»

صادقی گفت: «من یا برخی از همکارانم که به هر دلیلی از اجرا در تلویزیون کنار گذاشته شده‌ایم، اگر صدایمان درمی‌آید برای دفاع از شخصیت اجتماعی‌مان است، ما در خانه‌ای بزرگ شدیم که روی ما هزینه و سرمایه‌گذاری شده است. می‌خواهم به آقای دارابی بگویم ممنونم که از ما حمایت می‌کنید، ما هیچ نیتی جز خدمت به جامعه نداریم.»

جواد یحیوی که زمانی اجرای برنامه‌های پرمخاطبی چون «مسابقه بزرگ»، «مسابقه تلفنی» و... را بر‌عهده داشت، در تازه‌ترین گفت‌و‌گوی خود با روزنامه شرق به صحبت‌های دارابی واکنش نشان داده است و می‌گوید: «این رسانه به پرداختن به شایعات عادت کرده است. متأسفانه سازمان صداوسیما تقاضای واقع‌بینانه مخاطبان را نمی‌بیند.

 

گفتن این حرف از معاون صداوسیما نیز درست نیست، چون در جشن رمضان امسال برای حضور من در این برنامه حتی مکاتباتی با وزارتخانه‌های دیگر مانند وزارت اطلاعات انجام شد تا مشکل من برطرف شود اما موضوع، در حراست صداوسیما مختومه ماند و آقای کریمیان، مدیر گروه اجتماعی شبکه تهران هم پیگیر این نامه‌ها بود، بنابراین آقای دارابی نمی‌تواند بگوید ممنوع‌الفعالیت نداریم، چون خودشان در جریان این موضوع بوده‌اند.»

صحبت‌های معاون سیما آنجا که می‌گوید: «تمام افرادی که توانایی تولید برنامه‌های خوب دارند، خودشان را در تلویزیون ببینند و این وظیفه ماست که شرایط را برای حضورشان فراهم کنیم» امیدوار‌کننده به نظر می‌رسد اما باید دید تا چه حد صحبت‌های علی دارابی در مورد حضور مجدد کسانی که مدت‌هاست از تلویزیون دور هستند، تحقق پیدا می‌کند و آیا مجریانی که سال‌هاست آنتن تلویزیون را از دست داده‌اند، بار دیگر مقابل دوربین حاضر می‌شوند؟

 

مجریانی که اجازه فعالیت در تلویزیون را ندارند.

نام

عنوان برخی از برنامه‌ها

 

آزاده نامداری

«تازه‌ها»، «غیر‌منتظره»

 

ژیلا صادقی

«خانه مهر»، «من خوبم تو خوبی»، «خانه فیروزه‌ای»

 

الهام صفوی‌زاده

«تصویر زندگی»، «به خانه برمی‌گردیم»

زهرا عاملی

«یخ در بهشت»، «ساعت به وقت جوانی»، «مثبت عشق»

 

پیام ابراهیم‌پور

«جشن رمضان»، «ردپای دوست»، «با کاروان»

 

نیلوفر ایمنی‌فر

«دخترانه»، «تهران20»

 

فرزاد حسنی

«کوله‌پشتی»، «جزر و مد»

 

رضا رشید‌پور

«شب شیشه‌ای»، «مثلث»، «عبور شیشه‌ای»

 

سیدجواد یحیوی

«مسابقه بزرگ»، «ردپا»، «دو راهی»

اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------