سوالاتی که باید قبل از خرید بلیط هواپیما بپرسید



خرید بلیط هواپیما داخلی, خرید بلیط هواپیما آنلاین, خرید بلیط هواپیما خارجی

خرید بلیط مناسب نیاز به یک سری اطلاعات دارد تا بتوانید بهترین بلیط را خریداری کنید

 

پرسش های متداول درباره خرید بلیط هواپیما

وسایل زیادی برای مسافرت وجود دارد مانند : خودروهای حمل و نقل عمومی ، قطارها و هواپیما برای مسافرت با هر کدام از وسایل حمل و نقل عمومی یا هوایی باید بلیط  تهیه شود و تهیه بلیط  نیز از طریق مختلفی قابل انجام است. در این مقاله می خواهیم سوال های متداولی را که مسافرین برای سفرهای هوایی دارند را بررسی کنیم و به آنها پاسخ دهید.

روش های خرید بلیط هواپیما

اولین سوالی که ممکن است برای مسافرت هوایی در ذهن مسافرین ایجاد شود این است که چگونه بلیط هواپیما تهیه کنیم؟ برای خرید بلیط هواپیما دو روش وجود دارد :

 

روش اول خرید حضوری 

در این روش فرد با مراجعه به یکی از آژانس های مسافرتی و دادن مشخصات و پرداخت پول اقدام به دریافت بلیط می کند.

 

روش دوم خرید اینترنتی 

در این روش فرد با وسایلی مانند: گوشی یا لپ تاپ یا کامپیوتر از طریق سایت های مختلف فروش بلیط های هوایی اقدام به خرید بلیط می کند.

 

سایت خرید بلیط هواپیما, خرید بلیط هواپیما لحظه آخری, خرید بلیط هواپیما چارتر و ارزان

خرید بلیط های داخلی  

 

شاید در نگاه اول خرید بلیط آسان به نظر برسد و فکر می‌کنید با چند کلیک کردن میتوان بلیط تهیه کرد. اما در واقع خرید بلیط مناسب نیاز به یک سری اطلاعات دارد تا شما بتوانید بلیط خود را با کمترین قیمت خریداری نمایید.

 

بهترین زمان برای خرید بلیط هوایی چه زمانی است؟

برای خرید بلیط ، بهترین زمان از نظر آمار ایام میانی هفته یعنی دوشنبه و سه شنبه است. معمولاً در روزهای پایانی هفته قیمت بلیط ها افزایش می یابد و بدترین زمان برای خرید بلیط های هوایی نیز روزهای چهارشنبه تا شنبه می باشد.

 

در ضمن توصیه می کنیم در صورتی که می خواهید به مسافرت بروید روزهای تعطیل را برای مسافرت انتخاب نکنید زیرا در این ایام بلیط های هوایی به شدت افزایش قیمت پیدا می‌کند.  اما اگر دوست دارید در ایام تعطیلات به مسافرت بروید و در عین حال هزینه کمتری پرداخت کنید بهتر است که زمان رفت و زمان برگشت سفر خود را در تعطیلات یک روز جابجا کنید تا در روز تعطیل نباشد و به این ترتیب در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید.

 

سوال بعدی خرید بلیط لحظه آخری چیست و چه مزیتی دارد؟

خرید بلیط لحظه آخری راهی به حساب می آید برای کاهش هزینه‌های سرسام  آور مسافرت. البته خرید این نوع بلیط تکنیک هایی دارد که باید آنها را بدانید تا بتوانید بلیط های ارزان خریداری کنید. مزیتی که این بلیط ها دارند این است که شما می توانید تا ساعات کمی که به پرواز مانده بلیط خود را تهیه کنید. به همین دلیل به آنها بلیط لحظه آخری گفته می‌شود. البته باید این را نیز اضافه کنیم که خرید بلیط های لحظه آخری همیشه ارزان تر از بلیط های سیستمی نبوده و گاهی قیمت آنها بیشتر نیز می‌باشد و این موضوع به مسیر پروازی و تعداد متقاضی بستگی دارد.

 

مدارک لازم برای خرید بلیط حضوری

سوال بعدی که افراد بسیار می پرسند این است که در زمانی خرید بلیط حضوری هواپیما چه مدارکی مورد نیاز است؟

دو نوع بلیط وجود دارد که هر کدام از آنها نیازمند مدارک خاص خود هستند.

 

بلیط های داخلی

برای تهیه بلیط های داخلی مراحل بسیار ساده است و با مراجعه به آژانس هواپیمایی و همراه داشتن کارت ملی بلیط را خریداری نموده و مدارک دیگری مورد نیاز نیست.

 

 خرید بلیط هواپیما, خرید بلیط هواپیما ماهان, خرید بلیط هواپیما اینترنتی

همراه داشتن بلیط چاپ شده برای پروازهای داخلی الزامی نیست

 

بلیط های خارجی 

تهیه بلیط های خارجی داستانشان فرق میکند و پیچیده تر از بلیط های داخلی است. برای خرید بلیط خارجی داشتن کارت ملی الزامی است. داشتن پاسپورت که مدت اعتبار آن بیشتر از ۶ ماه باشد نیز  الزامی است. علاوه بر این باید ویزای کشوری که قصد مسافرت به آن را دارید نیز تهیه کنید. مدت اعتبار ویزا باید بیشتر از تاریخ برگشت مسافر باشد.

 

خرید بلیط هواپیما چارتر و ارزان, خرید بلیط هواپیما, خرید بلیط هواپیما ماهان

مقدار بار مجاز توسط قوانین خطوط پرواز تعیین می‌شود

 

علاوه بر این مدارک خرید بلیط های خارجی باید به صورت دو طرفه انجام شود زیرا اکثر کشورها پس از ورود از شما بلیط برگشت را درخواست می کنند و همچنین بعضی از کشورها برگه واچر هتل را نیز از مسافرت  درخواست می کنند.

 

لازم به ذکر است اگر مسافرت شما به چند کشور باشد یا برای رفتن به مقصد نیاز باشد که در چند کشور توقف کنید باید ویزا ی آن کشورها را نیز تهیه کنید و اگر آن کشور عضو پیمان شینگن هم باشد باید ویزای شینگن را نیز دریافت کنید.

برای خرید بلیط های داخلی و خارجی به صورت اینترنتی هم علاوه بر مدارک بالا باید کارت بانکی که دارای رمز دوم باشد را نیز داشته باشید.

 

همراه داشتن بلیط چاپ شده

سوال بعدی که بیشتر در ذهن مسافرین ایجاد میشود این است که آیا بلیط چاپ شده حتماً باید همراه داشته باشیم؟

بلیط چاپ شده برای پروازهای داخلی الزامی نیست و تنها داشتن شماره پرواز کافی می باشد اما برای پروازهای خارجی داشتن بلیط چاپ شده توصیه می شود.

 

برای پرواز یا سوار شدن در هواپیما چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای پروازهای داخلی داشتن کارت ملی و شناسنامه الزامی است. برای سفرهای خارجی نیز علاوه بر این مدارک ، مدارکی مانند: گذرنامه و ویزا و بلیط های رفت و برگشت مورد نیاز است.

 

مقدار بار مجاز که می توانیم با هواپیما حمل کنیم چقدر است؟

میزان بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی توسط قوانین خطوط پرواز تعیین می‌شود و در کلاسهای پرواز مختلف از ۲۰ کیلوگرم تا ۳۰ کیلوگرم قابل تغییر میباشد. یعنی هر مسافر می‌تواند ۲۰ کیلوگرم بار با خود حمل کند.

 

چه وسایلی را میتوانیم با خود به هواپیما ببریم؟

همراه داشتن وسایلی مانند: کیف دستی کوچک، پتوی مسافرتی، دوربین عکاسی ، ساک دستی کوچک ، پالتو و سایر وسایل شبیه به اینها را می توان با خود به داخل هواپیما برد.

 

چه وسایلی را نباید همراه خود به هواپیما ببریم؟

یکی از سوال هایی که اکثر مسافرها می پرسند و یا در فرودگاه با این مشکل روبرو هستند این است که وسایلی که ورود آنها به هواپیما ممنوع است را با خود همراه دارند. این وسایل  عبارت اند از:

1.  لوازم آرایشی فلزی مانند قیچی، موکن، ناخن گیر و...

2. لوازم ابزاری مانند آچار، پیچ گوشتی و...

3. لوازمی مانند زنجیر ،چوب دستی ، عصا و...

 

امکان تغییر اسم مسافر بعد از خرید بلیط هواپیما وجود دارد؟

بسته به نوع بلیط هواپیما متفاوت است. در بلیط های سیستمی امکان تغییر نام وجود ندارد و در صورت چنین درخواستی باید بلیط قبلی لغو شود و بلیط جدید صادر شود اما در بلیط های چارتر این درخواست طبق قوانین چارتر کننده قابل پیگیری است. 

 

آیا خرید اینترنتی بلیط هواپیما هزینه بالاتری دارد؟

تجربه نشان میدهد که خرید بلیط هواپیما از دفاتر خدماتی زمان بر و حتی میتواند به دلیل عدم امکان راحت مقایسه با دیگر دفاتر خدماتی پر هزینه تر باشد و  همین طور اغلب محدود به سلیقه متصدی فروش و ایرلاینهای طرف قرارداد با آژانس مذکور است  ولی در خرید آنلاین بلیط هواپیما، نه از دردسرها و معطلی های مراجعه به آژانسهای هواپیمایی و خریدهای حضوری خبری هست، نه از محدودیت انتخاب و قیمتهای نامتعارف بلیط هواپیما پس با خرید اینترنتی بلیط هواپیما راحت تر میتوانید مقایسه انجام دهید و ارزان تر بلیط هواپیما را خرید کنید.

 

هنگام خرید اینترنتی امکان انتخاب صندلی وجود دارد؟

انتخاب صندلی در هنگام خرید بلیط هواپیما گزینه ی بسیار مناسبی است که توسط شرکت های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار گرفته است. البته این شرایط در مورد پرواز های سیستمی و بیشتر بلیط هواپیما خارجی می باشد.

 

در آخر : 

در مسافرت بهترین لحظات زندگی اتفاق می افتد اگر میخواهید به مسافرت بروید با هر وسیله ای، ماشین، قطار یا هواپیما لطفاً قبل از مسافرت شرایط و قوانین آن را مطالعه کنید تا در هنگام سفر خاطره بدی برای شما به وجود نیاید.

 

گردآوری:بخش گردشگری بیتوته 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------