الاکلنگ طلای جهانی و سکه ایرانی/طلا گران می شود یا ارزان؟



قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت طلا و سکه

در حالی که روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی ادامه دارد، بهای طلا و سکه در بازار داخلی همچنان در حال صعود است.

با آغاز معاملات بازارجهانی طلا در هفته کاری جدید، قیمت هر اونس طلا 8 دلار و 10 سنت دیگر پایین آمد و به 1746 دلار و 20 سنت رسید.

این در شرایطی است که 11 روز پیش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1790 دلار بود. بدین ترتیب در این مدت هر اونس طلا 43 دلار و 80 سنت از ارزش خود را از دست داده و به پایین ترین حد در یک ماه گذشته رسیده است.

 قیمت طلا,قیمت سکه,قیمت طلا و سکه

  نمودار طلا

بازار جهانی طلا در انتظار اقدام بانک مرکزی اروپا برای خرید اوراق قرضه دولت است اما تاکنون این بانک در این زمینه وعده داده است و هیچ اقدامی نکرده است. بر این اساس کارشناسان معتقدند که در کوتاه مدت قیمت هر اونس طلا در حدود 1750 دلار نوسان خواهد کرد.

با این وجود، کارشناسان بانک انگلیسی بارکلیز پیش بینی کرده اند که میانگین بهای جهانی طلا در سال 2013 میلادی به 1860 دلار خواهد رسید.

همچنین سایت تخصصی طلا(کیتکو) نوشت:بسیاری از تحلیلگران اقتصادی براین باورند بهای طلا سال جاری را با سطح 2000 دلار به پایان خواهد رساند اما در این میان مخالفانی وجود دارند که معتقدند قیمت این فلز زرد به 1600 دلار کاهش خواهد یافت.

نگرانیهای بین المللی نسبت به رشد اقتصادی جهان، اونس طلا را در حالت بلاتکلیفی قرار داده است.

با این وجود در بازار داخلی، قیمت هر گرم طلای 18 عیار بار دیگر از 135 هزارتومان فراتر رفته است. همچنین قیمت هر قطعه تمام سکه نیز دوباره به قیمت یک میلیون و 370 هزارتومان بازگشته و در برخی معاملات یک میلیون و 410 هزارتومان هم گزارش شده است.

لذا با وجود کاهش قیمت جهانی طلا، طی 11 روز گذشته بازار داخلی طلا و سکه افت قیمت محسوسی را تجربه نکرده و شاهد نوسان صعودی قیمت بوده است.

کارشناسان علت این امر را حرکت بازار طلا و سکه برای تطابق قیمت ها با نرخ آزاد  دلار می دانند. چرا که در معاملات محدود امروز هر دلار آمریکا حدود 3500 تومان معامله شده است.... / شاخص آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------