آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واشینگتن‌پست: پمپئو مهندس عملیات فرودگاه بغداد بود



اخبار,اخبار سیسات خارجی,مایک پومپئو
روزنامه واشینگتن‌پست در گزارشی به نقل از مسئولان آمریکایی خبر داد تصمیم به ترور سلیمانی بنا بر پافشاری پمپئو گرفته شد و وزیر خارجه آمریکا برای به کرسی نشاندن این خواست خود، طی چند روز قبل از آن تماس‌های متعددی با دونالد ترامپ برقرار کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه واشینگتن‌پست در گزارشی در این رابطه که امروز دوشنبه منتشر شد، به نقل از مسئولان آمریکایی، خبر داد تصمیم به ترور سلیمانی بنا بر پافشاری پمپئو گرفته شد و وزیر خارجه آمریکا برای به کرسی نشاندن این خواست خود، طی چند روز قبل از آن تماس‌های متعددی با دونالد ترامپ برقرار کرده است.

 

این مسئولان که به شرط عدم افشای نام‌شان با واشینگتن‌پست گفت‌وگو کردند خبر دادند ژوئن گذشته، وقتی ترامپ در آخرین لحظه از برنامه اقدام نظامی علیه ایران بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی صرف نظر کرد، موجبات ناراحتی شدید پمپئو را فراهم آورد.

 

اما تغییراتی که اخیراً در تیم امنیت ملی ویژه ترامپ صورت گرفت و نگرانی رئیس‌جمهور بابت اینکه فردی مردد در برابر ایران توصیف شود، به پمپئو این فرصت را داد تا بتواند گام‌های بعدی را در راستای انجام این اقدام بردارد.

 

به گفته این مسئولان، پمپئو از چند ماه پیش با ترامپ در مورد ترور [شهید سردار] سلیمانی گفت‌وگو کرده بود، اما رئیس‌جمهور و پنتاگون در آن زمان آمادگی حمایت از چنین عملیاتی را نداشتند.

 

با این حال، بعد از کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در حمله موشکی به یک پایگاه آمریکایی در کرکوک که 27 دسامبر گذشته رخ داد، پمپئو فرصت یافت تا به همراه مارک اسپر وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد ارتش آمریکا به استراحتگاه «مارالاگو» در فلوریدا- که متعلق به ترامپ است- بروند و طی یک گفت‌وگوی سری این امر را به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح کنند.

 

بنا بر اطلاعات این منابع، آنچه باعث شد ترامپ نظر پمپئو را بپذیرد حمایت مایک اسپر از او بود، در حالی که مایک پنس معاون ترامپ هم این گزینه را تایید کرد.

 

واشینگتن‌پست در پایان نوشت: ترور سلیمانی شاید یک پیروزی ظاهری برای پمپئو قلمداد شود، اما می‌تواند عواقب وخیمی برای آمریکا در منطقه در پی داشته باشد و ضربات دردناکی به بلندپروازی‌های سیاسی او وارد کند.

 

به اعتقاد برخی از کارشناسان، کاخ سفید با انتشار چنین اخباری می‌کوشد تا ترامپ را از دایره اتهام مستقیم به گرفتار کردن آمریکا در گرداب انتقام ایران خارج کند و مسئولیت آن را بر عهده شخصیت دیگری همچون پمپئو بیندازد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------