آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

بیانیه گروه ۷: احیای برجام راه را برای پرداختن به مسائل منطقه‌‌ای باز می‌کند



گروه ۷،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیران خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای گفته احیای توافق هسته‌ای برجام راه را برای پرداختن به مسائل منطقه‌ای باز می‌کند.

به گزارش فارس، وزیران خارجه گروه ۷ بعد از اتمام نشست این گروه بیانیه مشترکی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه تأکید شده احیای برجام راه را برای پرداختن به مسائل منطقه‌ای و امنیتی باز می‌کند.

 

در بند ۳۶ این بیانیه که به ایران اختصاص یافته آمده است:«ما متعهد به اطمینان یافتن از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم.»

 

جمهوری اسلامی ایران بارها ادعاهای کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی درباره تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد کرده اما بر حق خود برای برخورداری از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید کرده است.

 

وزیران خارجه کشورهای گروه ۷ از رایزنی‌های میان طرف‌های برجام در وین برای تضمین اجرای کامل این توافق هسته‌ای استقبال کرده‌اند.

 

در این بیانیه از اقدامات اخیری که ایران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و نقض عهد کشورهای اروپایی انجام داده ابراز نگرانی شده است: «اقدامات جدید ایران تحولاتی جدی و مایه نگرانی عمیق هستند.»

 

در ادامه این سند آمده است: «احیای برجام و اجرای کامل آن می‌تواند راه را برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی و منطقه‌ای، از جمله برای حمایت از نظام منع اشاعه هموار کند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------