آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

کانادا: آسمان ایران امن نیست



سقوط هواپیما اوکراینی در ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مشاور ویژه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت: تا زمانی که ایران از بیان تمامی واقعیت درباره سرنگونی هواپیمای اوکراینی امتناع می‌کند، آسمان این کشور همچنان ناامن باقی خواهد ماند.

به گزارش بهارنیوز، رالف گودال در نشست کمیسیون کمیته حمل و نقل پارلمان این کشور گفت، از نظر من، کانادا باید این موضوع را در هر نشست (سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی)، در سایر آژانس‌های سازمان ملل از طریق هر کانال و روشی مطرح کند.

 

رالف گودال که از سوی جاستین ترودو به عنوان مشاور ویژه دولت کانادا در رابطه با پرواز ۷۵۲ اوکراین منصوب شده است، همچنین گفت که ایران از روز اول به دنبال طفره رفتن و گمراه کردن بوده است.مشاور ویژه نخست وزیر کانادا اضافه کرد، جهان باید این موضوع را جدی بگیرد. هیچ دلیل وجود ندارد که باور کرد که آسمان تهران امروز امن‌تر از ژانویه ۲۰۲ است.

 

رالف گودال همچنین گزارش هواپیمایی ایران درباره سرنگونی هواپیمای مسافربری را دیرهنگام، «سمبولیک» و فاقد هرگونه شواهد خواند.

 

مشاور ویژه نخست وزیر کانادا در ادامه تصریح کرد٬ ایران می‌بایست در ۱۸ دی ماه آسمان خود را می‌بست و به هواپیماهای تجاری در خصوص درگیری هشدار می‌داد.

 

او اضافه کرد که ایران برای خود نوعی مصونیت قائل است و مسئولیت اقدام مرگبار خود را نپذیرفته و نشانه‌ای از پشیمانی در رفتار آن دیده نمی‌شود.

 

رالف گودال تاکید کرد، بله، خانواده‌های قربانیان باید خشمگین باشند و کل جامعه بین المللی نیز باید خشمگین باشد. به ما حقیقت، تمامی حقیقت و چیزی جز حقیقت گفته نشده است. و بدون آن هیچ کس نمی‌تواند و نباید بر فراز آسمان‌ همچنان خطرناک ایران احساس ایمنی و امنیت کند.

 

کانادا، بریتانیا، سوئد و اوکراین هفته گذشته با تشکیل گروهی به رهبری کانادا با انتشار بیانیه مشترکی، ضمن فراخواندن ایران برای آغاز مذاکرات رسمی پیرامون پرداخت غرامت به بازماندگان قربانیان هواپیمای اوکرایی اعلام کردند که جمهوری اسلامی باید مسئولیت حقوقی خود در این‌باره را به انجام برساند.

 

این کشورها در بیانیه مشترک خود تاکید کردند که دو موشکی که ایران به سوی هواپیمای مسافربری شلیک کرده و همچنین «اهمال‌کاری‌های» آن در تهیه گزارش مربوطه، «به مثابه نقض قوانین بین‌المللی» است.در واکنش به انتشار این بیانیه، منوچهر مرادی، سفیر ایران در اوکراین در رشته توییتی با اشاره به آمادگی ایران برای برگزاری دور بعدی مذاکرات، گفته است که در این «مذاکرات صرفا به سئوالات باقیمانده و غیرتکراری در چهارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران پاسخ خواهد داد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------