آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

سخنان جدید اردوغان درباره دیوارکشی در مرز ایران/ با طالبان دیدارهایی داشته‌ایم



اردوغان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
در پی تحولات اخیر افغانستان، یک روزنامه انگلیسی گزارش داد ترکیه 750 نیروی ویژه خود را در امتداد مرز مستقر کرده تا از ورود پناهجویان افغان جلوگیری کند.

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی «تایمز» گزارش کرد از آن جایی که سلطه طالبان بر افغانستان نگرانی‌هایی را درباره به راه افتادن موج دیگری از هجوم پناهجویان به سمت اروپا به وجود آورده است، ترکیه ۷۵۰ نظامی ویژه در امتداد مرز خود برای جلوگیری از عبور پناهجویان افغان از مرز شرقی با ایران برای فرار به سمت اروپا مستقر کرده است.

 

طبق این گزارش، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که به دلیل میزبانی از بیشتین جمعیت پناهجویان جهان با انتقادات داخلی روبرو است، متعهد شده است که ترکیه به «مسافرخانه‌ای برای مهاجران» تبدیل نخواهد شد.

 

طبق این گزارش، ترکیه همچنین نظامیانی را برا تأمین امنیت استان شرقی «وان» ترکیه مستقر کرده است تا از ورود پناهجویان به این استان جلوگیری کند.

 

این خبر در حالی منتشر شده است که رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (پنجشنبه) در خصوص موج جدید پناهجویان در پی تحولات اخیر افغانستان هشدار داد.

 

اردوغان پیش از این تصریح کرده بود که به منظور مقابله با ورود پناهجویان غیرقانونی به ترکیه در چهار استان مرزی با ایران به نام‌های «آغری»، «حکاری»، «ایغدیر» و وان دیوان خواهند ساخت و تصریج کرد که روند ساخت دیوارهای مرزی آغری و ایغدیر پایان یافته است.

 

این مقام ارشد ترکیه همچنین حضور نظامی ترکیه در افغانستان را به سود طالبان در صحنه بین‌المللی توصیف کرده بود.

 

با طالبان دیدارهایی داشته‌ایم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جمع خبرنگاران پس از نماز جمعه در استانبول درباره وضعیت افغانستان گفت: با طالبان دیدارهایی انجام گرفته و ادامه خواهد یافت. حتی من به شخصه نیز حاضر به دیدار با رهبران طالبان هستم.

 

وی افزود: دنیای غرب و جهان اسلام اهتمام لازم را درباره افغانستان نداشته است. ما در افغانستان با همه تلاشمان در حوزه زیرساختی و روساختی فعالیت کردیم و امروز نیز این اقدامات را ادامه می دهیم.

 

رئیس جمهور ترکیه درباره اظهارات مطرح شده از سوی کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق مبنی بر ورود یک و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی به ترکیه نیز گفت: نام کلیچدار اوغلو کمال دروغگوست. همه ارقام ارائه شده از سوی آنها دروغ است. امروز در کشور ما بر اساس آنچه ثبت شده و آنچه ثبت نشده، 300 هزار افغان حضور دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------