آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

مایکروسافت: حمله سایبری یک گروه ایرانی خنثی شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
شرکت مایکروسافت می‌گوید یک سلسله عملیات گروه هکرهای ایرانی موسوم به "فسفر" را کشف و خنثی کرده است. ظاهرا هدف این حمله‌های سایبری شرکت‌کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه ۲۰ در عربستان بوده‌اند.

 شرکت مایکروسافت می‌گوید یک سلسله عملیات گروه هکرهای ایرانی موسوم به "فسفر" را کشف و خنثی کرده است. ظاهرا هدف این حمله‌های سایبری شرکت‌کنندگان کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه ۲۰ در عربستان بوده‌اند.

 

به گزارش دویچه وله؛ شرکت آمریکایی مایکروسافت از شناسایی و خنثی کردن عملیات هکرهایی خبر داده که هدف آنها دسترسی به اطلاعات بیش از ۱۰۰ شخصیت شرکت‌کننده در کنفرانس امنیتی مونیخ و اجلاس گروه کشورهای ۲۰ در عربستان سعودی بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری آلمان، تام برت، مسئول بخش امنیت مایکروسافت روز گذشته (چهارشنبه هفتم آبان/ ۲۸ اکتبر) اعلام کرد اعضای یک گروه هکرهای ایرانی معروف به "فسفر" تلاش کرده‌اند با جعل عنوان برگزارکنندگان کنفرانس امنیتی مونیج و اجلاس گروه ۲۰ در عربستان شماری از کارشناسان و شخصیت‌ها را تحت نظر بگیرند.

 

کنفرانس امنیتی مونیخ فوریه سال آینده در آلمان برگزار می‌شود و نشست کشورهای عضو گروه ۲۰ ماه آینده به میزبانی عربستان سعودی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

کنفرانس مونیخ از حدود شش دهه پیش به این سو به طور سالانه برگزار می‌شود و در آن سران و رهبران برخی کشورها، سیاستمداران ارشد، مدیران نهادهای بین‌المللی و کارشناسان امور امنیتی گردهم جمع می‌شوند و درباره سیاست‌های امنیتی به رایزنی می‌پردازند. در اجلاس گروه ۲۰ هم مسائل سیاسی و اقتصادی مورد نظر کشورهای عضو این گروه به بحث گذاشته می‌شود.

 

ایمیل‌های جعلی هکرهای ایرانی

 مایکروسافت می‌گوید هکرهای گروه فسفر برای سیاستمداران، کارشناسان مسائل سیاسی، دانشمندان و سران گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بین‌المللی ایمیل‌های جعلی به عنوان برگزارکنندگان این دو نشست فرستاده‌اند.

 

به گفته تام برت هکرهای گروه فسفر برای رفع نگرانی به خاطر معضلات سفر با توجه به شیوع کرونا و همه‌گیری بیماری کووید۱۹ به مخاطبان خود توصیه کرده به صورت آنلاین در کنفرانس‌ها شرکت کنند.

 

او می‌گوید هدف هکرها دست یافتن به اطلاعات بوده و در مواردی از جمله در مورد یک سفیر پیشین یا سیاستمداری که در طراحی سیاست خارجی کشورهایشان نقش داشته‌اند موفق هم شده‌اند.

 

شرکت مایکروسافت درباره هویت کسانی که هکرها به ایمیل آنها رخنه کرده‌اند توضیح بیشتری نداده و در عین حال تاکید کرده که تا کنون ارتباطی میان این حمله‌های سایبری و انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به دست نیامده است.

 

این شرکت آمریکایی سال گذشته نیز از تلاش هکرهای گروه فسفر برای رخنه کردن به ایمیل برخی شخصیت‌های معروف ایرانی مخالف حکومت، تعدادی از روزنامه‌نگاران حوزه بین‌الملل و افراد مرتبط با ستادهای انتخاباتی ایالات متحده خبر داده بود.

 

در سال‌های اخیر گزارش‌های فراوانی از عملیات سایبری هکرهای وابسته به حکومت جمهوری اسلامی منتشر شده است. در یکی از تازه‌ترین نمونه‌ها یک شرکت امنیت سایبری اسرائیل هفته گذشته از خنثی‌سازی حمله یک گروه هکری وابسته به ایران، به نام "مادی‌واتر" (Muddywater) در ماه سپتامبر خبر داد.

 

هدف حمله این هکرها تخریب یا لطمه‌زدن به زیرساخت‌های اسرائیل بوده که ناکام مانده است. مایکروسافت ماه گذشته نیز اعلام کرد که گروه فسفر در ماه‌های گذشته تلاش‌های ناموفقی برای رخنه به حساب کاربری برخی همکاران ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ داشته است.

 

شرکت آمریکایی می‌گوید از سال ۲۰۱۳ به این سو فعالیت هکرهای گروه فسفر را پیگیری و برای مقابله با آن به طور فعال اقدام می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------