آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اولین واکنش ایران به تحریم‌های جدید آمریکا / باقری: هدف ما لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به اقدام اخیر خزانه داری آمریکا در تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی کشورمان گفت: اعمال تحریم های جدید نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید است.

به گزارش ایسنا ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمعه شب در واکنش به اقدام اخیر خزانه داری آمریکا در تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی کشورمان، ضمن محکوم کردن و مردود دانستن آن اظهار کرد: اعمال تحریم های جدید نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید است. دولتی که از قصد بازگشت به برجام سخن می گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می دهد این پیام را ارسال می کند که واقعا قابل اعتماد نیست.

دولت‌های مختلف در این کشور نشان داده‌اند که تا چه میزان ناتوان از درک واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند. اینگونه اقدامات آمریکا در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ و تحریم های غیر قانونی و ظالمانه این کشور است و همانطور که تاکنون این سیاست هیچ یک از اهداف آمریکا را محقق نکرده است باز هم دستاوردی برای این کشور جز ناکامی‌های جدیدتر در پی نخواهد داشت.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این فشارها و تحریم ها خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و آرامش مردم سرافراز کشور ایجاد نخواهد کرد و تهران مسیر توسعه پایدار اقتصادی را با قدرت ادامه می دهد.

 

نشانه هایی از دخالت‌های موثر عوامل خارجی در تحولات سودان دیده شده است

همچنین، سعید خطیب زاده در خصوص تحولات اخیر سودان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران این تحولات را به دقت رصد می کند. روشن است که اتفاقات مشکوک روزهای اخیر در سودان، کمکی به روند انتقال دموکراتیک در این کشور نمی کند.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: حذف غیر دموکراتیک بخشی از نهاد حاکمیت، خواست مردم سودان را نادیده گرفته و اهدافی که مردم این کشور به دنبال آن هستند را تامین نخواهد کرد.

 

خطیب زاده افزود: نشانه هایی از دخالت‌های موثر عوامل خارجی در این تحولات دیده شده است. به طوری که جریان های صهیونیستی خوشحالی خود را از این اقدامات کتمان نمی کنند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان اظهار کرد : جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر لزوم هشیاری شورای حاکمیت سودان، همه طرف های داخلی در این کشور را به گفتگوی جامع الاطراف  سودانی-سودانی دعوت می کند.

 

آژانس نباید اجازه بدهد که کشورهای دیگر بر اساس اهداف مغرضانه خود از این نهاد سوء استفاده کنند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان،اظهار کرد: هدف ما در مذاکرات با ۱+۴ لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ایران است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

علی باقری در مصاحبه با خبرنگار شبکه «راشاتودی روسیه» در تشریح نتایج سفر هیات ایرانی به بروکسل گفت: هدف ما در مذاکرات با ۱+۴ لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ایران است. بر همین اساس ما در خصوص شرایط، اقتضائات و دست یابی به نتایج ملموس صحبت داشتیم.

 

باقری با تاکید بر حق صیانت هر کشور از امنیت خود، توان دفاعی ایران را معطوف بر تامین اهداف دفاعی دانسته و امکان دخالت کشورهای خارجی در این امور را رد کرد.

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه  همچنین با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری، مبنی بر تحریمِ تولید، نگهداری یا استفاده از تسلیحات هسته‌ای، فعالیت‌های هسته ایران را غیرنظامی و صلح آمیز توصیف کرد.

 

وی در خصوص اتهام زنی رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: این رژیم تنها دارنده سلاح هسته ای در غرب آسیا است و به همین جهت در جایگاه متهم قراردارد نه مدعی.

 

باقری، در ادامه این مصاحبه افزود: آژانس انرژی اتمی نباید اجازه بدهد که کشورهای دیگر بر اساس اهداف مغرضانه خود از توان فنی آژانس سوء استفاده کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------