آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بیانیه کاخ الیزه درباره دیدار روحانی و مکرون



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , دیدار روحانی و مکرون
.کاخ ریاست جمهوری فرانسه(الیزه) بامداد روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای درباره دیدار روسای جمهوری ایران و فرانسه نوشت: زمان آن رسیده که ایران برای حل و فصل بحران در منطقه در شرایطی که مسیر کاهش تنش ها باریک تر شده، کمک کند. 

به نقل از الیزه، رئیس جمهوری فرانسه گفت: اکنون پیشبرد پایه های گذاشته شده در بیاریتز(اجلاس گروه ۷) و آغاز گفت و گوها در خصوص یک دستورکار امنیتی در منطقه بویژه تنگه هرمز و موضوع یمن ضروری است.

 

کاخ الیزه افزود: در این گفت و گو، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران بر علاقمندی خود برای همکاری با فرانسه، آلمان و انگلیس تاکید کرد. 

 

رئیس جمهوری فرانسه قرار است روز سه شنبه در چارچوب تلاش های میانجی گرایانه خود بین تهران و واشنگتن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز دیدار و گفت و گو کند.

 

لوپینیون می نویسد: امانوئل مکرون متعهد شده است تمام تلاش خود را برای فراهم کردن شرایطی که منجر به گفت و گو بین تهران و واشنگتن شود به کار گیرد، این تلاش ها به نوبه خود مبتنی بر حفظ ساز وکار نظارت بر برنامه هسته ای ایران و فعالیت های هسته ای آن پس از سال ۲۰۲۵، برنامه بالستیک و تأثیر منطقه ای این کشور است.

 

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز دوشنبه با حضور در محل اقامت "حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس هفتاد و چهارم مجمع عمومی سازمان ملل با وی دیدار و گفت و گو کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------