آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سیدحسن نصرالله: به زودی از ایران سوخت و دارو وارد می کنیم



  سیدحسن نصرالله,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

روزنامه لبنانی «الاخبار» نوشت: حزب الله لبنان در تدارک واردات سوخت از ایران است و سید «حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش دیروز (سه شنبه) در نشستی به روند کارهای اجرایی آن اشاره کرده است. 

 به گزارش ایرنا، روزنامه الاخبار لبنان امروز (چهارشنبه) در گزارش خود آورده است: از حدود دو ماه پیش، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله آمادگی این جنبش را برای مشارکت در حل بحران سوخت در لبنان اعلام کرده است.

 

این روزنامه افزود: در حالی که صف های تحقیر آمیز در مقابل پمپ بنزین ها از شمال تا جنوب لبنان وجهه غالب و نُقل محافل و عامل رنج بخش بزرگی از مردم این کشور بود، سید حسن نصرالله در سخنانی پیشنهادات ایران و تمایل جمهوری اسلامی برای فروش فرآورده های نفتی به لبنان با پول لبنان را یادآور شد و در آن روز قول داد که حزب الله تماشاگر این وضعیت نخواهد بود و اگر دولت لبنان دست روی دست بگذارد و کاری نکند، حزب الله کشتی های بنزین و سوخت دیزل را از ایران خواهد آورد.

 

روزنامه الاخبار می نویسد، از آن زمان، چندین طرف (داخلی در لبنان) از این سخنان برای حمله به حزب الله سوء استفاده کرده و این حزب را متهم کردند که به وعده های خود عمل نکرده است و ایران در تأمین نیازهای لبنان ناتوان است، اما به نظر می رسد که مطابق آنچه از سید حسن نصرالله در نشست سالانه دیروز با مبلغان و قاریان قرآن کریم در آستانه ماه محرم نقل شده، این وعده به زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد، زیرا براساس این نقل قول، سید حسن نصرالله در این نشست اشاره کرده که گروهی از برادران حزب الله هم اکنون برای تکمیل بحث موضوع بنزین و سوخت دیزل در ایران هستند. وی تاکید کرده که ما بزودی این سوخت را خوهیم آورد و آن را خواه از طریق زمین یا دریا وارد خواهیم کرد.

 

به نوشته روزنامه الاخبار، پرونده سوخت تنها پرونده ای نبود که سید حسن نصرالله متعهد شده که در حل آن مشارکت کند، بلکه وی همچنین تاکید کرده که بحران دارو جزو اولویت های حزب الله است و این حزب داروی ایرانی را به بازار لبنان خواهد آورد.

 

روزنامه الاخبار می افزاید، سید حسن نصرالله در این نشست همچنین در خصوص سه محوری که تلاش می شود تا از طریق آن با حزب الله مقابله شود، صحبت کرد که این محورها شامل تلاش برای خدشه وارد کردن به وجهه حزب الله و ضربه زدن به این الگو، سوق دادن حزب الله به سمت جنگی داخلی و جنگ اقتصادی است. دبیرکل حزب الله اشاره کرد که این مطالب مبتنی بر داده های اطلاعاتی است که از زمان بازداشت حریری (نخست وزیر سابق لبنان در عربستان) آغاز شد که با هدف شعله ور کردن جنگ داخلی در لبنان بود، اما مواضع نیروهای سیاسی در لبنان و از جمله حزب الله (در حمایت از نخست وزیر لبنان) عربستان را شوکه و وادار کرد تا مسیر کاری خود را تغییر دهد.

 

به نوشته الاخبار، سید حسن نصرالله همچنین درباره جنایت اخیر قتل «علی شبلی» جوان لبنانی و از اعضای حزب الله، بر عزیز بودن خون وی و دیگر کشته های این حادثه تاکید کرد و گفت: ما خونی نداریم که روی زمین ریخته شود و (هدر برود)، اما درعین حال کاری نمی کنیم که دشمن می خواهد، زیرا از آمدن حزب الله به صحنه، تصمیمی برای جنگی داخلی معنا می داد و برخی هستند که تلاش دارند که برای نبرد با ما سلاح بیاورند.

 

برپایه این گزارش، دبیرکل حزب الله همچنین از آگاهی و هوشیاری طرفداران و حامیان مقاومت در لبنان در قبال حوادث داخلی روزهای اخیر ستایش کرد.

 

به نوشته روزنامه الاخبار، دبیرکل حزب الله درباره جنگ اقتصادی که سومین محوری است که تلاش می شود با آن با حزب الله مقابله شود، گفت که این امر تصادفی نیست و ما باید صبور و در کار جدی باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تصمیم برای واردات فرآورده های نفتی از ایران گرفته شده و کار روی آن آغاز شده است و همه آنها تصمیمات دشواری هستند که به زمان نیاز دارند. فرآوردهای نفتی از جمله نیازهایی هستند که نمی توان از آن بی نیاز بود؛ بویژه سوخت دیزل که نمی توان کشور را بدون تامین آن به حال خود رها کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------