آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

امیرعبداللهیان: تدوین سند همکاری‌ ۲۰ ساله ایران و ونزوئلا به زودی/ وزیر خارجه ونزوئلا: مذاکرات خوبی بین دو کشور صورت گرفت



وزیر امور خارجه ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر امور خارجه کشورمان اقدام آمریکا در ربایش دیپلمات ونزوئلایی در دماغه سبز را محکوم و آن را یک نوع راهزنی عنوان کرد. 

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان ظهر روز دوشنبه بعد از انجام دور اول گفت وگوهای مشترک با وزیر خارجه ونزوئلا در یک نشست مطبوعاتی با همتای ونزوئلایی خود اظهار کرد: در این دیدار تاکید کردیم که نقشه راه ۲۰ ساله بین دو کشور ایران و ونزوئلا تدوین شود.

 

وی افزود: قبل از پایان سال میلادی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار می شود و در این کمیسیون در مورد نقشه راه همکاری های ۲۰ ساله دو کشور رایزنی و گفت وگو می کنیم.

 

وی همچنین افزود: در ماه های آینده سفر آقای مادورو رئیس جمهور ونزوئلا به تهران را خواهیم داشت و در جریان آن سفر سند همکاری های ۲۰ ساله تهران و کاراکاس به امضای وزرای خارجه دو کشور خواهد رسید.

 

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه همه این‌ها تاییدی بر این موضوع است که روابط دو کشور مسیر رو به رشدی را طی می کند، گفت: دو کشور در زمینه های فنی، اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری، معدن و انرژی می توانند این همکاری ها را گسترش دهند و پتانسیل خوبی بین دو کشور در این زمینه وجود دارد.

 

وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه در سال های اخیر توافقات خوبی بین دو کشور به امضا رسیده و بخش مهمی از آن در حال اجرایی شدن است، خاطرنشان کرد: ایران از مردم ونزوئلا رئیس جمهور مادورو و تمامی نهادهای قانونی در ونزوئلا حمایت می کند و سیاست های آمریکا علیه ونزوئلا را غیرسازنده می داند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین گفت: ایران دستگیری یک دیپلمات ونزوئلایی در دماغه سبز توسط آمریکایی ها و استرداد آن به آمریکا را راهزنی می داند و آن را تعرض به حاکمیت ملی ونزوئلا قلمداد می کند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در مسیر همکاری های دو جانبه بین ایران و ونزوئلا اکنون کالاهای ایرانی در شهرهای مختلف ونزوئلا در دسترس مردم این کشور قرار دارد، گفت: این فرصت خوبی برای تجار ایرانی برای گسترش همکاری ها و فعالیت هایشان در ونزوئلاست. متقابلا زمینه هاو فرصت هایی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که تجار ونزوئلایی می توانند از آن استفاده کنند. این زمینه ها فراهم شده است که جزئیات آن اطلاع رسانی می شود.

 

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: در همین جا از بخش خصوصی کشور دعوت می کنم که به فرصت های موجود در ونزوئلا برای سرمایه گذاری توجه کند. ونزوئلا فرصت خوبی برای گسترش همکاری های همه جانبه در زمینه های مختلف است و ما می توانیم در بخش های گوناگون از این فرصت استفاده کنیم.

 

وزیر خارجه ونزوئلا: مذاکرات خوبی بین دو کشور صورت گرفت/ از مواضع ایران در قبال کاراکاس متشکریم

وزیر خارجه ونزوئلا اعلام کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا تا قبل از پایان سال جاری میلادی در تهران برگزار می شود.

 

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه ونزوئلا ظهر دوشنبه بعد از انجام دور اول گفت وگوهای ایران و ونزوئلا در یک نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان، گفت: در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و ونزوئلا گردهم می آییم که برنامه راه همکاری های درازمدت دو کشور را ترسیم و تدوین کنیم.

 

وی همچنین با بیان اینکه امروز با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیز دیدار و گفت وگو داشته، تاکید گرد که گفت و گوهای خوبی بین دو کشور صورت گرفته است.

 

وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه صحبت هایش به اظهارات وزیر خارجه کشورمان در محکومیت اقدام آمریکا بر ربایش دیپلمات ونزوئلایی اشاره کرد و گفت: از صحبت های آقای امیرعبدالهیان در نقض حاکمیت ملی ونزوئلا در این ارتباط تشکر می کنم. اقدام آمریکا در این ارتباط بر خلاف حقوق بین الملل است و این اقدام امری محکوم است.

 

وی همچنین با اشاره به علاقه مقامات ونزوئلا از جمله رئیس جمهور این کشور برای گسترش روابط با تهران گفت: اولین سفر دو جانبه من به خارج از کشور تهران بوده و این نشان دهنده عزم ما برای گسترش روابط با تهران است.

 

این دیپلمات عالی رتبه ونزوئلایی با اشاره به برگزاری مراسم شصتمین سالگرد جنبش عدم تعهد در صربستان و نقش ونزوئلا در جنبش عدم تعهد، گفت: ما به عنوان یک کشور عضو جنبش عدم تعهد هرگونه دخالت خارجی در امور دیگر کشورها از جمله کشورهای عضو این جنبش را محکوم می کنیم و نمی پذیریم.

 

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: من در این سفر مراتب آرزوی مادورو رئیس جمهور ونزوئلا برای سلامتی مردم ایران را به مقامات تهران رساندم و بار دیگر از مهمان نوازی همتای ایرانی خودم تشکر و قدردانی می کنم.

 

این مقام ونزئلایی گفت: ما به دنبال ایجاد آینده‌ای بر اساس احترام به حقوق بین الملل، احترام به حقوق یکدیگر و چندجانبه گرایی هستیم و با یکجانبه گرایی مخالف هستیم.

  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------