آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به زودی آغاز می شود



وزیر امور خارجه عربستان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که دور پنجم مذاکرات ریاض و تهران به زودی برگزار خواهد شد. 

به گزارش مهر به نقل از فرانس ۲۴، «بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرده است که دور پنجم مذاکرات ریاض و تهران به زودی برگزار خواهد شد.

 

به گفته بن فرحان، مذاکرات ریاض و تهران طی ماه‌های اخیر در عراق پس از شش سال آغاز شده بود و در حال حاضر نیز این مذاکرات ادامه دارد.

 

بن فرحان در عین حال افزوده است که چهار دور قبلی مذاکرات با ایران اولیه و مقدماتی در حد شناسایی مطالبات و خواسته‌های دو طرف بوده و ریشه‌ای و محتوایی نبوده است.

 

به گفته بن فرحان، ریاض در خصوص مذاکرات مربوط به پرونده هسته‌ای ایران ملاحظات جدی دارد.

 

سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مذاکرات بین ایران و عربستان معتقد است: مذاکرات ایران و عربستان تا امروز عمدتاً پیرامون تحولات یمن بوده است و سعودی‌ها به گمان اینکه ایران می‌تواند، نیروهای یمنی را مدیریت کند که به خواسته‌های سعودی‌ها تن دهند، وارد مذاکرات شدند. وی ادامه داد: سعودی‌ها علی رغم اینکه بی‌دلیل روابطشان را با ایران قطع کردند و در طول سال‌های اخیر ادبیاتشان نسبت به ایران خصمانه بود، بحث گفتگو با ایران را مطرح کردند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: تاکنون چهار دور مذاکرات نیز بین ایران و عربستان، با وساطت نخست وزیر عراق انجام شده است. زارعی اضافه کرد: این مذاکرات از آنجایی که مربوط به طرف ثالث (یمن) می‌شود، عملاً پیشرفتی نداشته است. از این جهت که سیاست سعودی‌ها درباره آن کشور ثالث (یمن) یک سیاست سلبی بوده است.

 

وی ادامه داد: در حالی که سعودی‌ها حتی حاضر نشدند در حین مذاکرات عملیات هوایی علیه مردم یمن را متوقف کنند، از ایران انتظار دارند که به حوثی ها برای تن دادن به خواسته‌های سعودی فشار وارد کند که این منطق درستی نداشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------