آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند. به گزارش ایسنا،دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو…

نخست وزیر اسراییل: کاری با برجام و مذاکرات هسته ای نداریم به تنهایی مقابل ایران می ایستیم



 نخست وزیر اسراییل,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نفتالی بنت: مهم نیست که بین ایران و ابرقدرت‌ها چه اتفاقی می‌افتد، اسراییل به تنهایی از خود (در برابر ایران) دفاع خواهد کرد. 

نخست‌وزیر اسراییل گفت تل آویو بدون توجه به آنچه در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی اتفاق می‌افتد، به تنهایی می تواند از خود دفاع کرده و مقابل ایران بایستد.

 

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسراییلی "جروزالم پست"، "نفتالی بنت" دیروز ( سه شنبه) در جریان بازدید از رزمایشی در شمال اسراییل گفت:" ما در چالش های امنیتی احاطه شده ایم و هدف این است که از دوره های آرامش نسبی برای ایجاد قدرت استفاده کنیم. بنابراین ما برای سناریوهای مختلف، چه دور و چه نزدیک، آماده می شویم."

 

بازدید نخست وزیر و وزیر دفاع اسراییل از رزمایش ارتش در جبهه شمالی اسراییل/ عکس: جروزالم پست

  نخست وزیر اسراییل,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

او افزود:" ما با ایران و گروه‌های وابسته به آن در لبنان و سوریه سروکار داریم، مهم نیست که بین ایران و ابرقدرت‌ها چه اتفاقی می‌افتد و مطمئنا نگران این واقعیت هستیم که در مواجهه با تخلفات ایران سخت‌گیری کافی وجود ندارد، اما اسراییل به تنهایی از خود (در برابر ایران) دفاع خواهد کرد."

 

در جریان این بازدید "بنی گانتز" وزیر دفاع اسراییل هم اظهار داشت: اسراییل همه اتفاقات را در همه جبهه ها به دقت دنبال می کند.

 

گانتز افزود: ما در حال حاضر شاهد سیاست ایران در زمینه هسته ای و همچنین تقویت آن در خارج از ایران و نفوذ آن در سوریه و لبنان هستیم. جهان باید علیه ایران اقدام کند و اسراییل باید در هر جبهه به طور عام و در جبهه شمالی به طور خاص به آنچه نیاز دارد ادامه دهد."

 

منظور مقامات اسراییلی از جبهه شمال، رویارویی این رژیم با حزب الله لبنان است.

  

هفته گذشته، ارتش اسرائیل رزمایشی را در شمال اسراییل آغاز کرد که برای انجام آن بخشی از نیروهای ذخیره لشکر 36، که به نام "تشکیلات گاش" نیز شناخته می شود، فراخوانده شدند.

 

حدود 3 هزار سرباز از تیپ های گولانی، سپاه زرهی، توپخانه و تیپ ذخیره به همراه واحد اطلاعات و نیروی هوایی ارتش در این رزمایش شرکت داشتند.

 

گانتز درباره این رزمایش گفت: "ما در اینجا یک سیستم بسیار منسجم و آموزش دیده پیدا کردیم که روز به روز قابلیت‌های بیشتری پیدا می‌کند و من از آنچه در اینجا دیده‌ایم بسیار خوشحالم."

 

بنت نیز در این رابطه گفت: "بودجه دولتی (افزایش بودجه نظامی ارتش) تصویب شده است و این امر به ویژه برای ارتش اسراییل بسیار مهم است، چون می تواند منابع خود را به درستی برنامه ریزی کند، به طور مداوم و فشرده تمرین کند و هر آنچه را که برای آمادگی برای جنگ بعدی نیاز دارد سرمایه گذاری کند."

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------