آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

سرویس مخفی آمریکا: تهدیدات ایران علیه ترامپ را جدی می گیریم



 تهدیدات ایران علیه ترامپ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی "سرویس مخفی" آمریکا( آژانس اطلاعاتی مخصوص حفاظت از روسای جمهوری آمریکا و خانواده هایشان) اعلام کرده که این سرویس اطلاعاتی و حفاظتی، تهدیدات اخیر ایران علیه جان ترامپ را جدی گرفته است.  

به گزارش عصرایران، این نکته را "جاستین ویلان"، سخنگوی "سرویس مخفی" آمریکا در مصاحبه با هفته نامه آمریکایی " نیوزویک" مورد تاکید قرار داده است.

 

سخنگوی سرویس مخفی آمریکا این اظهارات را در واکنش به پیام های تهدید آمیز اخیر علیه ترامپ همزمان با دومین سالگرد ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی به دست آمریکا و به فرمان ترامپ، گفته است.

 

نیوزویک در این باره نوشت:" دو سال پس از قتل (ترور) ارشدترین مقام نظامی ایران به دستور ترامپ، سرویس مخفی ایالات متحده همچنان به ردیابی و نظارت بر تهدیدهای انتقام جویانه علیه دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق، ادامه می دهد.

 

"جاستین ویلان"، سخنگوی سرویس مخفی آمریکا در این رابطه به نیوزویک گفت: "سرویس مخفی ایالات متحده همه تهدیدات علیه افراد تحت حفاظت خود را جدی می گیرد."

 

اما طبق پروتکل، او به جزییات فرایندهای اجرا شده برای بررسی تهدیدات احتمالی نمی‌پردازد.

 

ویلان افزود: "به منظور حفظ امنیت عملیات، سرویس مخفی درباره ابزارها و روش‌های مورد استفاده برای انجام عملیات حفاظتی یا موضوعات اطلاعات حفاظتی صحبت نمی‌کند."

 

بر اساس گزارش نیوزویک: از زمان حمله هوایی 3 ژانویه 2020 که منجر به کشته شدن (شهادت) سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به همراه معاون فرمانده "حشد شعبی" عراق و همراهانشان شد، درخواست های آشکار برای انتقام از رییس جمهوری سابق آمریکا و مقامات ارشد او به طور پیوسته مطرح شده است.

 

برخی از تهدیدات در قالب سخنرانی های عمومی صادر شده است، مانند زمانی که "ابراهیم رییسی"، رییس جمهوری ایران، در اوایل سال جاری میلادی در سخنانی در یک جلسه خواستار "محاکمه شدن ترامپ و اجرای قصاص" علیه او و چهره های نزدیک مانند مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا شد.

 

رییسی گفت: اگر سازوکار محاکمه عادلانه آقای ترامپ، پمپئو و سایر جنایتکاران فراهم شود، آنها در یک دادگاه عادلانه به سزای اعمال شرم آور خود برای ارتکاب این جنایت هولناک خواهند رسید. اگر نه، من به همه دولتمردان آمریکایی می گویم شک نکنند که انتقام خواهد آمد."

 

هشدار دیگر روز پنج شنبه گذشته از طریق انتشار ویدئوی سایت منسوب به رهبر ایران منتشر شد. این ویدئوی کوتاه انیمیشنی یک حمله هوایی فرضی را به سبک Call of Duty به تصویر می‌کشد که از طریق پهپاد و هک دوربین های محافظتی تفرجگاه مارالاگو، علیه ترامپ و مقامات سابقش انجام می‌شود، در حالی که آنها در تفرجگاه "مارالاگو" در "پالم بیچ "فلوریدا مشغول بازی گلف هستند.

 تهدیدات ایران علیه ترامپ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

در پیامی که در این ویدئو مشاهده می شود، آمده است: "قاتل سلیمانی بهای صدور دستور آن را خواهد داد."

 

در حالی که تعداد کمی از ناظران چنین عملیات پیچیده و نامحتمل ایران در خاک ایالات متحده را پیش بینی می کنند، اما خشم عمومی نسبت به اقدامات ترامپ در ایران محسوس است، جایی که مقامات قوه قضاییه ایران در ژوئن 2020 حکم بازداشت ترامپ را صادر کردند. در اولین سالگرد کشته شدن (شهادت) سلیمانی در ژانویه گذشته، قوه قضاییه عراق هم همزمان با ایران ترامپ را به قتل متهم کرد، جرمی که طبق قانون جزایی این کشور مجازات آن اعدام است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------