آخرین اخبار حوادث

Default Image

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی فردی که برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر ربوده شده بود، با پیگیری‌های پلیس، خبر داد. به…

بازداشت دزد سریالی در فضای اینترنتی



اخبار حوادث - بازداشت دزد سریالی در فضای اینترنتی

مستأجری که هنگام عقد قولنامه از مدارک صاحبخانه سوءاستفاده کرده و به سرقت اینترنتی دست زده بود، دستگیر شد.

در روزهای گذشته شخصی به پلیس فتای استان گلستان مراجعه و اظهار کرد چند میلیونی از حساب وی به صورت غیرمجاز خارج شده و نمی‎داند چه کسی این کار را انجام داده است.


این مرد در اظهارات خود گفت: پس از برداشت غیرمجازی که از حسابش انجام شده برای پیگیری موضوع ابتدا به بانک مربوطه مراجعه کرده و در پرینت حسابش مشخص شده این پول از طریق تلفن همراه بانک به حساب یکی از طلافروشان شهر گرگان منتقل شده اما به هیچ عنوان وی این انتقال را انجام نداده و به هیچ عنوان در این مدت طلایی آن هم به این میزان خرید نکرده است.

 

نکته جالب در این پرونده این است که این مرد در پیگیری از بانک متوجه شده بود این انتقال از طریق حسابی به نام خودش که در یکی دیگر از شعب آن بانک افتتاح شده انجام گرفته و به هیچ عنوان تا به آن روز چنین حسابی را افتتاح نکرده است. 

 

در فاصله چند روزه دو مرد دیگر نیز به پلیس فتای گلستان مراجعه کردند و از سرقت اینترنتی مشابهی خبر دادند.


این موضوع باعث شد پیگیری موضوع با تشکیل یک تیم تخصصی از کارآگاهان پلیس فتا در دستور کار قرار بگیرد.  پلیس برای بررسی بیشتر به طلافروشی‎ها و عمده‌فروشی‎هایی که پول به حساب آن‌ها منتقل شده مراجعه و ماجرا را بررسی کرد و آن‌ها نیز در اظهارات خود گفتند مالباخته‌ها را نمی‎شناسند اما مردی به واحد صنفی آن‌ها مراجعه کرده و با اعلام آنکه مسافر بوده و قرار است از شهرستان برای وی پولی واریز شود درخواست کرد تا شماره کارت حسابشان را اعلام کنند تا پول به حساب این طلافروش‌ها واریز شود و وی از آن‌ها پول نقد بگیرد.


پلیس برای یافتن کلاهبردار یا کلاهبرداران احتمالی بررسی‎های اطلاعاتی و تخصصی بیشتر را آغاز و دایره تحقیقات و احتمالات را گسترده‎تر کرد و سرانجام از طریق شواهد و اطلاعات به دست آمده مردی را شناسایی کرد که با سوءاستفاده از مدارک مالباخته‌ها و غفلت کارمندان بانک، در یکی از شعب بانک‎هایی که مالباخته‌ها حساب دارند حسابی دیگر افتتاح کرده و حساب جدید را به حساب قدیم متصل کرده تا براحتی بتواند اعمال مجرمانه خود را انجام دهد.

 

  پس از دستگیری این مرد و در مواجهه حضوری با مالباخته‌ها مشخص شد دزد، مستأجر یکی از طعمه‌هایش بوده و وی پس از آنکه مورد شناسایی صاحبخانه قرار گرفت چاره‌ای جز اعتراف ندید.  بررسی‌ها نشان داد: در یکی دیگر از پرونده‎ها نیز این مرد با اغفال داماد خانواده، او را راضی کرد تا مدارک پدرزن خود را برایش بیاورد.


وی اضافه کرد: در پرونده‎های دیگر نیز این مرد به نحوی با نفوذ در اطرافیان قربانیان مدارک شناسایی آن‌ها را تهیه می‌کرد و در نهایت عمل مجرمانه خود را انجام می‎داد.
اخبار حوادث - روزنامه ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------