آخرین اخبار حوادث

Default Image

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی فردی که برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر ربوده شده بود، با پیگیری‌های پلیس، خبر داد. به…

ارثیه پدری و توهم، انگیزه‌هایی برای برادرکشی



دومرد که برادران خود را در جنایت‌های جداگانه به قتل رسانده‌اند در زندان منتظر تصمیم مقامات قضایی هستند.

یکی از این متهمان مردی به نام آرش است که به دلیل مسایل مالی با برادر خود اختلاف داشت. کارآگاهان جنایی استان فارس چندی قبل در پی تماس فردی ناشناس با مرکز فوریت‌های پلیسی١١٠ در جریان وقوع جنایت در خارج از شهر قرار گرفتند و به محل اعلام‌شده رفتند. مردی که از قتل خبر داده بود به ماموران گفت: «در حال‌ عبور از این مسیر بودم که از دور شعله‌های آتش را دیدم و بعد از آن دو مرد را مشاهده کردم که به سرعت سوار خودرو شدند و فرار کردند.

 

در تاریکی شب چهره آنها را ندیدم و نمی‌توانم شناسایی‌شان کنم.این شاهد ادامه داد: «بعد از فرار دومرد کنجکاو شدم و وقتی نزدیک رفتم دیدم جسدی در حال سوختن است. پس از مشاهده این صحنه سریع با پلیس تماس گرفتم و ماجرا را اطلاع دادم.»


کارآگاهان بعد از انتقال جسد به پزشکی‌ قانونی تحقیقات خود را برای رازگشایی از جنایت آغاز کردند. آنها بعد از اینکه به هویت قربانی به نام مهران پی بردند به پرس‌وجو از اعضای خانواده وی پرداختند. این مرحله از تحقیقات فاش کرد مقتول از مدت‌ها قبل با یکی از برادرانش به نام آرش به‌شدت اختلاف داشت.

 

به این ترتیب آرش بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او که ابتدا قتل را انکار می‌کرد در بازجویی‌های تخصصی واقعیت را بیان کرد و گفت: «من و کامران از مدت‌ها پیش به‌خاطر ارثیه پدری و مسایل مالی دچار اختلاف شدیم و کشمکش‌های ما ادامه داشت تا اینکه تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم. به همین دلیل موضوع را با پسر یکی دیگر از برادرانم که نوجوانی ١٤ساله است مطرح کردم و او قبول کرد در انجام این کار به من کمک کند.

 

برای اینکه نقشه‌ام بدون هیچ مشکلی پیش برود با مردی افغان نیز صحبت و او را برای همدستی ترغیب کردم. پس از آن برادرزاده‌ام آبمیوه‌ای را که قرص خواب‌آور در آن حل شده بود به خورد مهران داد.»

 

متهم به قتل در ادامه اعترافاتش گفت: «مهران بعد از خوردن آبمیوه بیهوش و فرصت مناسب برای قتل ایجاد شد. در این هنگام من و مرد افغان برادرم را خفه کردیم. سپس برای اینکه آثار جرم را از میان ببریم جسد را در خودروام گذاشتم و همراه همدستم راهی محلی خلوت در خارج از شهر شدیم و آن را به آتش کشیدیم. ما تصور می‌کردیم تمامی ردپاها و سرنخ‌ها را از بین برده‌ایم و این راز هیچ وقت فاش نخواهد شد.» ماموران در ادامه تحقیقات دو متهم دیگر را نیز بازداشت کردند.

 

آنها ضمن تایید گفته‌های آرش به تشریح ماجرا پرداختند. سپس پسر نوجوان که زیر سن قانونی بود در اختیار دادگاه اطفال قرار گرفت و پرونده دو مرد دیگر در حالی برای برگزاری جلسه محاکمه به دادگاه کیفری استان فارس ارجاع شد که اولیای‌دم مهران اعلام کردند آرش را می‌بخشند و از او شکایتی ندارند. به این ترتیب متهم به‌دلیل جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه رفت و اکنون در زندان منتظر حکم هیات قضات است. 

 

متهم دیگری که با جرمی مشابه در زندان به سر می‌برد، مردی جوان به نام محمود است که برادر بزرگ‌تر خود را به قتل رسانده و ادعا می‌کرد هیچ قصدی برای این کار نداشت. این پرونده از مرداد سال گذشته و پس از آن گشوده شد که زنی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی١١٠ استان خراسان رضوی به ماموران گفت دومرد در کانال آب مقابل خانه او سقوط کرده‌اند. این زن توضیح داد: «در خانه نشسته بودم که ناگهان صدای فریاد شنیدم و وقتی بیرون را دیدم متوجه سقوط دومرد شدم.»

 

ماموران بعد از حضور در محل دو مرد زخمی را یافتند و با کمک اورژانس به بیمارستان منتقل کردند. دو مجروح که با هم برادر بودند تحت مداوا قرار گرفتند و محمود -برادر کوچک‌تر- بعد از چند روز بهبودی خود را به‌دست آورد و مرخص شد اما برادر بزرگ‌تر به نام منصور به کما رفته بود. او یک ماه بعد از این حادثه فوت شد. پس از آن محمود تحت بازجویی قرار گرفت تا درباره نحوه وقوع حادثه توضیح دهد. این بازجویی در حالی انجام شد که شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌داد سقوط دو برادر اتفاقی نبوده و فردی به عمد این حادثه را رقم زده است.

 

محمود که به مواد مخدر اعتیاد دارد در بازجویی‌ها گفت: «من و برادرم در تاریکی شب در حال مصرف مواد بودیم که فردی از پشت ما را هل داد و از ارتفاع سقوط کردیم.» محمود در ادامه مشخصات متهم را ارایه داد و کارآگاهان پس از مدتی تحقیق موفق شدند مظنون را بازداشت کنند اما این مرد در بازجویی‌ها اظهارات برادر مقتول را رد کرد و گفت روز حادثه به یکی از شهرهای شمالی رفته بود تا در جشن ازدواج یکی از اقوامش شرکت کند.

 

تحقیقات صورت‌گرفته بر ادعای مظنون مهر تایید زد و به این ترتیب از او رفع اتهام شد. پس از آن محمود که سعی کرده بود به دروغ فردی دیگر را متهم کند در مظان قرار گرفت. پدر مقتول نیز تایید کرد روز حادثه دو فرزندش بر سر موادمخدر با هم درگیر شده و بعد از دعوا خانه را ترک کرده بودند.

 

محمود وقتی دوباره پشت میز بازجویی نشست سعی کرد باز هم خودش را بی‌گناه معرفی کند ولی این‌بار نتوانست پلیس را گمراه کند و درنهایت واقعیت را برملا کرد. او گفت: «روز حادثه با برادرم لبه یک‌بلندی در حال مصرف مواد بودیم که دچار توهم شدم و احساس کردم در حال پرواز هستم. در همین تفکرات، خود و برادرم را به پایین پرت کردم اما قصد نداشتم او را بکشم.»بنا بر این گزارش پرونده اتهامی جوان معتاد همچنان در حال رسیدگی است و او فعلا در بازداشت به سر می‌برد.

اخبار حوادث - شرق

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------