قتل مرد مسن توسط زن خدمتکار با ۳۰ قرص خواب آور



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
قتل مرد مسن توسط زن خدمتکار با ۳۰ قرص خواب . معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از بازداشت زن قاتل خدمتکار خبر داد که در پوشش پرستار یک مرد مسن او را با داروهای خواب آور به قتل رسانده سپس اموال با ارزش منزلش را سرقت کرده بود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه " مرتضی نثاری " در توضیح خبر گفت: در تیرماه امسال پرونده ای با موضوع "فوت مشکوک" مرد ۶۱ ساله بنام صابر به دادخواهی خواهر متوفی از شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امورجنایی تهران به کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل ارجاع شد.

 

محتویات پرونده حاکی از آن بود، متوفی در تاریخ دوازدهم دیماه سال گذشته در اثر بیماری فوت سپس با مجوز پزشکی قانونی دفن می شود، خواهر متوفی پس از گذشت ۶ ماه هنگام نظافت منزل برادرش متوجه یکسری داروهای خواب آور می شود و با توجه به بیماری که متوفی داشته و بیماری وی  هیچ گونه رابطه با داروهای خواب آور نداشته ، موضوع فوت برادرش مبنی بر اینکه توسط پرستارش اتفاق افتاده باشد قوت گرفت.

 

شاکی با حضور در اداره دهم در ادامه گفت: برادرم به علت بیماری یک نفر پرستار خانم جوان بنام فریبا ۳۵ ساله را از طریق یک شرکت خدماتی استخدام کرده بود و در حدود یک ماه در منزل برادرم حضور داشت تا اینکه همان روز با ما تماس گرفت و خبر فوت برادرم را داد و هیچ اطلاعی دیگر از او نداشتیم.

 

شاکی در ادامه گفت: وقتی منزل برادرم را بررسی می کردم متوجه شدم اموالی از قبیل اسناد و مدارک هویتی برادرم بسرقت رفته است و در این رابطه به فریبا مظنون هستم.

 

سرهنگ کارآگاه نثاری درباره این پرونده گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارت شاکی و بررسی محتویات پرونده، دستگیری پرستار را در دستور کار خود قرار دادند و با مراجعه به شرکت خدماتی متوجه شدند فریبا به علت اعتیاد از کار اخراج شده است در ادامه تحقیقات مشخص شد فریبا در شرکت خدماتی دیگری مشغول بکار بوده که به علت سرقت از آنجا هم اخراج شده است.

 

کارآگاهان با جمعبندی قرائن و شواهد به این نظر رسیدند که پرونده فوت عادی نبوده و قتل اتفاق افتاده است.

 

این مقام انتظامی پایتخت بیان کرد: با توجه بلامکان بودن قاتل، کارآگاهان با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم محل تردد وی را در محدوده شرق تهران شناسایی کردند و طی یک عملیات پلیسی در مورخه نهم مهرماه وی را دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند.

 

فریبا در تحقیقات اولیه منکر هرگونه بزه شد ولی با دیدن قرائن و شواهد کاملا علمی پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن قبولی قتل گفت: من برای کار از شهرستان به تهران آمدم و به یک شرکت خدماتی مراجعه کردم و آنها مرا به متوفی معرفی کردند و با انعقاد قرارداد سه ماه در آذر ماه سال گذشته در منزل متوفی چندساعتی کار و از او پرستاری می کردم.

 

وی ادامه داد: از آنجایی که پول نداشتم و اعتیاد به مواد مخدر داشتم و تازه یکماه بود مشغول به کار شده بودم نقشه سرقت از منزل متوفی را کشیدم که با تهیه ۳۰ قرص خواب آور غذای شام او را مسموم کردم و پول به مبلغ ۱ میلیون تومان و اسناد و مدارک را سرقت کردم و در همانجا خوابیدم.

 

وقتی که صبح بیدار شدم دیدم صابر حال خوبی ندارد که سریعاً با اورژانس تماس گرفتم ولی دیر شده بود وقتی عوامل اورژانس رسیدن صابر فوت کرد که با خواهراش تماس گرفتم و خبر فوت او را دادم سپس فرار کردم.

 

سرهنگ نثاری تصریح کرد: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات پلیسی خود بدست آوردند متوفی قبل از روز فوت با سامانه پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و گزارش سرقت از منزل توسط فریبا را به پلیس اعلام کرده بود.

 

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در پایان اشاره کرد: با توجه به اقدامات ویژه کارآگاهان اداره دهم، قاتل پرونده فوت مشکوک دستگیر و به انگیزه سرقت معترف شد متهم نیز با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده جهت ادامه تحقیقات تکمیلی در اختیار قرار گرفت.

 

هشدار پلیسی:

 

۱-جهت استفاده از نیروهای خدماتی تحت هر عنوانی( نظافت منزل-پرستار کودک یا افراد مسن) حتماً از شرکت های معتبر دارای مجوز خدمات فوق گرفته شود.

 

۲- پس از استخدام نیروی خدماتی حتماً نظارات کامل و دقیق نسبت به اجرای انجام امورات وی صورت گیرد.

 

۳- از دسترس بودن اموال با ارزش ( پول-طلاجات-اسناد و مدارک) پرهیز گردد که خود باعث وسوسه نیروی کار می گردد.

 

۴- شرکت های خدماتی قبل از استخدام نیروهای خدماتی حتما وضعیت سلامت جسمانی ( عدم اعتیاد به مواد مخد) و سوابق کیفری وی را از مراجع ذی صلاح اخذ نمایند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------