آخرین اخبار حوادث

Default Image

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی فردی که برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر ربوده شده بود، با پیگیری‌های پلیس، خبر داد. به…

کلاهبرداران حرفه اي شرق تهران شناسایی کنید+عکس متهمان



اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداران حرفه اي

اخبار حوادث - کلاهبرداران حرفه اي شرق تهران شناسایی کنید+عکس متهمان

افرادي که با خريد اوراق هويتي از سارقان و جعل آن اقدام به اخذ دسته چک از بانکهاي مختلف مي کردند ، توسط کاراگاهان پليس آگاهي شرق استان تهران دستگير شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار "سيروس فتحي" فرمانده انتظامي شرق استان تهران با اعلام اين خبر گفت : در پي شکايت تعدادي از اصناف مبني بر اينکه اعضاي خانواده اي با جعل عناوين مختلف اقدام به كلاهبرداري در سطح وسيع از افراد و اشخاص مختلف در سطح شهرهاي جنوبي استان كرده اند ، رسيدگي به موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت .
 
اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: با تلاش هاي به عمل آمده مشخص شد، متهمان با معرفي خود به عنوان صادرکننده مبلمان و فرش ابتدا با خريد اندک و پاس کردن چک ها نسبت به جلب اعتماد کسبه اقدام و سپس با خريد عمده و صدور چکهاي بلامحل متواري شده اند.
 
وي افزود: با شروع تحقيقات مشخصات صاحبان چك هاي ارائه شده از طريق سيستم بانکي استعلام و اين افراد به پليس آگاهي استان فرا خوانده شدند.
 
سردار فتحي با اشاره به عدم شناسايي اين افراد توسط شکات گفت : در ادامه مشخص شد کلاهبرداران با جعل و سوء استفاده از اوراق هويتي صاحبان چک ها اقدام به افتتاح حساب و اخذ دسته چک کرده اند که با استفاده از اثر انگشت بدست آمده از متهمان هويت و سوابق آنان استعلام و مشخص گرديد نامبردگان از سابقه داران در امر جعل و كلاهبرداري مي باشند.

اين مقام ارشد انتظامي افزود : به دليل متواري بودن متهمان امكان شناسايي و دستگيري آنان در مرحله اول مقدور نشد تا اينکه با استفاده از منابع و تحقيقات گسترده سرانجام مکان هاي اسکان و تردد آنان در شهرهاي اراک ، اصفهان ، نجف اباد ، شاهين شهر و شهر جديد هشتگرد شناسايي و سرانجام دو نفر ازآنان در شهرهشتگرد دستگير شدند.
 
فتحي ادامه داد: در بازرسي از مخفيگاه متهمان مقداري اموال کلاهبرداري شده و اوراق جعلي کشف ومتهمان در ابتدا منكر هر گونه بزه انتسابي بودند ولي با دلايل بدست آمده و مواجهه با شکات و انجام بازجويي هاي علمي به كلاهبرداري و جعل هويت و اسناد با خريد اوراق هويتي از سارقان و الصاق عکس و جعل آن در بانکهاي و اخد دسته چک اعتراف کردند.
 
سردار فتحي ارزش اموال کلاهبرداري شده را دو ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد و ادامه داد: با توجه به ابعاد اتهامات وارده تاکنون30 نفر از شکات شناسايي که با توجه به دستور مقام قضايي تصوير متهمان در جرايد و رسانه هاي کشوري منتشر مي شود تا چنانچه شهروندي به اين شيوه مورد کلاهبرداري قرار گرفته، جهت تشکيل پرونده و رسيدگي  به پليس آگاهي شرق استان تهران واقع در ورامين – روبروي کارخانه قند مراجعه کند. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------