آخرین اخبار حوادث

Default Image

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی فردی که برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر ربوده شده بود، با پیگیری‌های پلیس، خبر داد. به…

سکوت در برابر اتهام همسرکشی



جوانی که همسر سابقش را مقابل چشمان عابران به قتل رسانده است، وقتی پای میز محاکمه رفت فقط سکوت کرد و حاضر نشد از خودش دفاع کند.

 به گزارش شرق، اتهام مرد جوان قتل همسرش با ضربات چاقو در چهارراه تابلوی شهرستان گرگان است. این پرونده دی‌ماه تشکیل شد و روز حادثه عابران به ماموران خبر دادند، دختری جوان با ضربات سنگین چاقوی پسری مجروح‌شده و روی زمین افتاده ‌است. هم‌زمان با ماموران پلیس، تکنسین‌های اورژانس هم به محل رسیدند، اما بعد از معاینه اولیه اعلام کردند دختر جوان فوت شده ‌است. ازسویی مردم ضارب را بازداشت کردند و به پلیس تحویل دادند.


جسد به پزشکی‌قانونی انتقال یافت و در جریان تحقیقات مشخص شد مقتول ١٩ساله به‌نام فائزه، مرتب توسط شوهر سابقش مورد تهدید قرار می‌گرفت.


بررسی‌های بعدی نشان داد، فائزه زمانی که ١٦ساله بود، در مسیر مدرسه با پوریا آشنا شد و آنها به‌هم علاقه‌مند شدند. مدتی بعد پوریا از فائزه خواستگاری کرد. باوجود مخالفت‌های اولیه خانواده فائزه، دوجوان باهم ازدواج کردند، هرچند بدرفتاری‌ها با فائزه ازسوی شوهرش چندروز بعد از ازدواج شروع شد، اما دختر جوان به‌دلیل اینکه خودش بر این ازدواج بسیار اصرار کرده ‌بود، نتوانست موضوع را به خانواده‌اش بگوید تا اینکه چندماه بعد خانواده فائزه متوجه شدند دخترشان توسط شوهرش به‌شدت مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته‌ است. وقتی آنها از فائزه در این مورد سوال کردند، به خانواده‌اش گفت چون قصد داشت برای دیدار مادر بیمارش به خانه او برود شوهرش ناراحت شد و او را کتک زد.


خواهر فائزه درباره رابطه‌ خواهرش با پوریا گفت: «فائزه زمانی فهمید دیگر نمی‌تواند به زندگی مشترک با پوریا ادامه دهد که شوهرش به او مشکوک شد و فائزه را به خیانت متهم کرد، درحالی‌که فائزه سعی می‌کرد به او ثابت کند با کسی رابطه ندارد متوجه ‌شد، پوریا خودش با یکی از دوستان فائزه رابطه برقرار کرده است. از آن روز به بعد تصمیم گرفت از شوهرش جدا شود. پوریا هم راضی بود، اما وقتی قرار شد برای طلاق اقدام کنند پشیمان شد، بااین‌حال فائزه گفت به شرط اینکه حق طلاق بگیرد، حاضر است به این زندگی بازگردد. مدتی‌بعد دوباره آزارهای پوریا شروع شد و خواهرم طلاق گرفت.»


پرونده این جنایت در پی اعتراف پوریا به قتل و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان مازندران فرستاده‌ شد. روز گذشته پوریا پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه رسیدگی بعد از اینکه نماینده دادستان تهران برای متهم درخواست صدور حکم قانونی کرد، پدر و مادر فائزه در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند. پدر فائزه درباره اینکه آیا می‌تواند تفاضل دیه را بپردازد، گفت: من مهریه دخترم را از پوریا طلب کرده‌ و حکم هم گرفته‌ام و این حکم به مرحله اجرا گذاشته ‌شده‌ است. تفاضل دیه را با مهریه می‌پردازم و خواستار اجرای حکم هستم.»


وی درباره رابطه دخترش و پوریا گفت: «بعد از اینکه متوجه شدیم پوریا دخترم را کتک می‌زند و او را اذیت می‌کند، تصمیم گرفتیم از او شکایت کنیم و در چندمرحله نیز از پوریا شکایت کردیم که رسیدگی درستی به آنها نشد در آن زمان بود که متوجه شدیم پوریا به‌خاطر ضرب‌وجرح و شرارت تحت‌تعقیب ماموران است، با اینکه ما هم شکایت کرده ‌بودیم، ولی دستگیرش نکردند تا اینکه او روز حادثه دخترم را از محل کارش در آرایشگاه تعقیب کرد.

 

در چهارراه تابلو وقتی فهمید فائزه ترسیده است و فرار می‌کند از پشت به او حمله کرد و با واردکردن ضربات چاقو دربرابر چشمان مردم دخترم را کشت. فائزه بعد از اینکه دادخواست طلاق داد، در یک‌آرایشگاه کار می‌کرد تا بتواند روی پای خودش بایستد. پوریا به محل کار او حمله کرده و در آرایشگاه را شکسته‌ و مشکلات زیادی برای دخترم ایجاد کرده ‌بود. او دخترم را در ملأعام به قتل رساند و در ملأعام هم باید اعدام شود.» وقتی نوبت به پوریا رسید، او فقط سکوت کرد.

 

در چندین‌مرحله قاضی سوالات متعددی از او پرسید، اما پوریا حتی سرش را بلند نکرد به قاضی نگاه کند و فقط سکوت کرد. وکیل پوریا نیز گفت این جوان به‌طورکلی حرف نمی‌زند و حاضر نشده با او هم صحبت کند.


هیات قضایی بعد از مشورت در مورد این پرونده، رسیدگی به آن را به جلسه بعد موکول کردند.


  اخبار حوادث  - شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------