آخرین اخبار حوادث

Default Image

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی فردی که برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر ربوده شده بود، با پیگیری‌های پلیس، خبر داد. به…

مصدومین گاز‌گرفتگی پالایشگاه‌شازند 8‌نفر شدند



مدیر روابط عمومی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند با بیان اینکه تعداد مصدومین گاز گرفتگی پالایشگاه امام(ره) شازند به 8 نفر رسید، گفت: حال دو نفر از مصدومان حادثه امروز وخیم است.

عباس سلیمانی در گفت‌و گو با  فارس در اراک اظهار داشت: متاسفانه ظهر امروز و در هنگام تعمیر واحد RCD (واحد تصفیه ته‌مانده برج تقطیر) که یکی از بزرگ‌ترین واحدهای این پالایشگاه است، در زمان بازسازی و تعمیر(اورهال) این بخش از پالایشگاه حادثه‌ای رخ می‌دهد که طی آن هشت نفر دچار گاز گرفتگی و مصدوم می‌شوند.

وی تصریح کرد: بر اثر این حادثه هشت نفر دچار گازگرفتگی شدند که از این تعداد دو نفر در آی سی یو، یک نفر در سی سی‌یو و پنج نفر دیگر در اورژانس تحت درمان قرار گرفتند که متاسفانه حال دو نفر از آنان وخیم است.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه شازند بیان داشت: واحد RCD (واحد تصفیه ته‌مانده برج تقطیر) با 10 راکتور و 1500 تن شارژ کاتالیز پرفشارترین واحد پالایشگاهی است که تخلیه کاتالیزه آن باید تحت فشار مثبت ازت باشد تا از ایجاد حریق در هنگام بازسازی و تعمیر جلوگیری شود.

سلیمانی خاطر نشان ساخت: متاسفانه در حین کار پای یک نفر از کارگران لیز خورده و ماسک از صورتش کنار می‌رود در این هنگام نیروهای دیگر نیز برای کمک به وی وارد صحنه می‌شوند که خود دچار گازگرفتگی می‌شوند.

وی ادامه داد: پالایشگاه شازند اراک پیچیده‌ترین و به روزترین پالایشگاه کشور است که به دلیل گستردگی و حجم بالای کار وقوع چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست، اما همواره قبل از آغاز کار آموزش‌های ایمنی به کارگران داده می‌شوند و دستورالعمل‌های ایمنی ابلاغ می‌گردد.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه شازند با بیان اینکه تیم کارشناسی هم اکنون در حال بررسی علت وقوع این حوادث است، بیان داشت: چنین اتفاقاتی نه تنها در پالایشگاه اراک بلکه در عسلویه و دیگر پالایشگاه‌های کشور رخ می‌دهد و با توجه به حجم بالای کار امکان اتفاق حادثه چیز بعیدی نیست.


 احبار  حوادث  -  فارس
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------