آخرین اخبار حوادث

Default Image

دختر ۱۶ ساله خود ار از ساختمان به پایین انداخت/ خواهرش متوفی نیز خودکشی کرده بود

دختر ۱۶ ساله‌ در اقدامی ناگهانی خود را از طبقه ششم ساختمان به پایین انداخت. به گزارش رکنا؛ اخیرا همسایگان یک مجتمع در یکی از…

مرگ دلخراش دانش‌آموز در زنگ ورزش



 دانش‌آموز دبیرستان سعادت شهرستان دزفول با اجبار معلم ورزش وقتی شروع به فعالیت‌های  ورزشی کرد، علایم حیاتی‌اش را از دست داد و جان باخت. این درحالی بود که  پزشک معالج پسر نوجوان، او  را از هرگونه فعالیت ورزشی منع کرده بود.

علیرضا چندماه قبل با مراجعه به پزشک متخصص قلب و عروق، متوجه می‌شود که انجام هرگونه فعالیت ورزشی برای وی ممنوع است، اما با وجودی که مسئولان مدرسه و معلم ورزش وی از این موضوع آگاه بوده‌اند، وی را مجبور به انجام فعالیت‌های ورزشی می‌کنند.


پدر داغدیده علیرضا می‌گوید: هنگام ثبت‌نام برای‌ سال تحصیلی جدید ٩٤ نیز ضمن تکمیل فرم ثبت‌نام مربوط به پزشک پسرم مراجعه کردیم و وی فرم پزشکی را تکمیل و گواهی مدرسه را مهر کرد و گواهی کرد که انجام هرگونه فعالیت ورزشی برای علیرضا مطلقا ممنوع شود. این گواهی توسط ناظم مدرسه ضمیمه پرونده تحصیلی فرزندم شد و مراحل ثبت‌نام توسط وی انجام شد. مدیر مدرسه مبلغ ٣٠‌هزارتومان مربوط به بیمه دانش‌آموزی را نیز از ما دریافت کرد و توضیح داد که دانش‌آموز به‌طور شبانه‌روزی تحت پوشش این بیمه قرار دارد.


وی گفت: در آغاز نخستین زنگ ورزش‌ سال تحصیلی مجددا به دبیرستان مذکور رفتم و با دبیر ورزش راجع به بیماری فرزندم و تأکید پزشک جهت ممنوعیت مطلق برای ورزش کردن پسرم صحبت کردم. دبیر ورزش نیز تعهد اخلاقی و انسانی به من داد که تمامی این خواسته‌ها و مراقبت‌ها را انجام داده و به هیچ طریقی ایشان را مجبور به ورزش کردن نکند و برای فرزندم رشته شطرنج درنظر می‌گیرد که متاسفانه به هیچ‌ کدام از تعهدات خویش عمل نکرد.


وی درخصوص روز حادثه گفت: حادثه منجر به فوت علیرضا در روز شنبه اول اسفند‌ سال گذشته درحین ورزش اتفاق افتاد. اخبار هواشناسی سراسری و هواشناسی خوزستان در ٣روز آخر بهمن ٩٤ برای کلیه شهرستان استان خوزستان را پدیده گردوخاک همراه با کاهش دید اعلام کرده بود.

 

تا این‌که زنگ ورزش فرا می‌رسد و دبیر ورزش علاوه بر مجبورکردن فرزندم به تعویض اونیفرم مدرسه و پوشیدن لباس ورزشی، ابتدا به سمت ایشان می‌رود و وی را بلند می‌کند ولی فرزندم مجدداً می‌نشیند که دوباره معلم به سمت او آمده و با اشاره دست‌هایش او را مجبور به دویدن در دور حیاط مدرسه می‌کند. بعد از دوبار دویدن دور زمین پسرم سمت نیمکت می‌رود و می‌نشیند و کمتر از یک دقیقه تمام علایم حیاتی‌اش را از دست می‌دهد، به‌طوری که فاقد نبض و تنفس می‌شود. همکلاسی‌ها و دوستانش می‌گویند، علیرضا روی شانه بغل‌دستی‌اش که روی نیمکت بود، می‌افتد و بچه‌ها از ترس بلند شده و فرزندم روی زمین می‌لغزد. بچه‌ها با صدا زدن معلم ورزش وی را مطلع می‌کنند.

 

معلم ورزش بر بالین فرزندم حاضر می‌شود و شروع به ماساژدادن قلبش می‌کند و با وقت‌کشی‌های بسیار به اورژانس زنگ می‌زنند و به اصطلاح زمان طلایی برای نجات پسرم از بین می‌رود. بیش از ١٥ دقیقه فرزندم  روی زمین افتاده و با وجود خودروهای بسیاری که درحیاط مدرسه پارک شده بود و با توجه به این‌که فاصله مدرسه تا بیمارستان فقط ٥٠٠متر بود، هیچ ‌کدام از مسئولان فرزندم را به بیمارستان منتقل نکردند و با اتلاف‌ وقت منجر به تحمل بی‌اکسیژنی در وی می‌شوند و درنهایت اورژانس وارد مدرسه  می‌شود و بعد از ١٠ الی ١٥ دقیقه تلاش برای نجات جان فرزندم وی را احیا می‌کنند.

 

بعد از گذشت ٤روزی که پسرم در کما بود، بالاخره در صبح روز ٤ اسفند روی تخت بیمارستان جان باخت. برخی از پرسنل بیمارستان ضمن تأکید بر این‌که نباید پسرم را مجبور به ورزش کردن می‌کردند، گفتند: اگر زمان حیاتی برای نجات وی توسط مسئولان مدرسه سوزانده نمی‌شد، فرزندتان اکنون در آغوش خانواده‌اش بود. شکایت خود را تسلیم مراجع قضائی کردم و خواستار احقاق حقوق فرزندم و مجازات مقصران و مسببان قتل غیرعمدی  وی هستیم.

 

 اخبار حوادث - شهروند  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------