آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

طرح پیشنهادی «بوریس جانسون» برای برگزیت منتشر شد



اخبار,اخبار بین الملل,بوریس جانسون
رسانه‌های انگلیس طرح پیشنهادی نخست‌وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) را منتشر کرده‌اند.

به گزارش فارس، رسانه‌های انگلیس امروز جمعه متن طرح پیشنهادی «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) را منتشر کرده‌اند. 

 

طبق گزارش رسانه‌های انگلیس، بوریس جانسون گفته طرح پیشنهادی او برای برگزیت به دنبال انجام بازرسی‌های فیزیکی در مرز ایرلند نیست. سی‌ان‌ان نوشته این بازرسی‌ها باید در مبدأ ارسال یا در دیگر نقاط در طول زنجیره تأمین انجام شوند.

 

«سی‌ان‌ان» نوشته مسئله اصلی در مذاکرات برگزیت در حال حاضر به اختلافات بر سر یک موضوع محدود شده است: مرز بین ایرلند شمالی که بخشی از بریتانیا است و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند.

 

 توافقنامه‌ای موسوم به «توافق جمعه خوب» که از سال ۱۹۹۹ به اجرا در آمده به صراحت انجام هر گونه بازرسی‌های فیزیکی در مرز را ممنوع می‌کند. اتحادیه اروپا با پیشنهاد ساز و کاری موسوم به «ترتیبات پشتیبان» به دنبال محافظت از مفاد «توافق جمعه خوب» است، اما دولت جانسون با این بند موافق نیست و به دنبال لغو آن است.

 

جانسون در نامه‌ای که امروز چهارشنبه برای سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال کرده نوشته «نیازمند انجام بازرسی‌های بسیار کمی» خواهیم بود. 

 

«گئورگ پارکر»، تحلیلگر روزنامه فایننشال‌تایمز خلاصه‌ای از برداشت خود از نامه‌ ارسال‌شده از سوی جانسون به سران اتحادیه اروپا را منتشر کرده است:

 

۱- این طرح به دنبال ایجاد دو مرز است. یک مرز جدید قانونی برای کالاهای تولیدی، محصولات کشاورزی و غذایی که بین بریتانیا و ایرلند شمالی مبادله می‌شوند و یک مرز گمرگی بین ایرلند شمالی و ایرلند. در واقع، انگلیس، پذیرفته که ایرلند شمالی برای محصولات کشاورزی، غذایی و کالاهای تولیدی تابع قوانین اتحادیه اروپا خواهد بود. 

 

۲- آقای جانسون برای خارج کردن ایرلند شمالی از  اتحادیه گمرگی بسیار جدی است. نخست‌وزیر مشخص کرده که طرح اتحادیه اروپا را که صرفاً ایرلند شمالی را در اتحادیه گمرکی نگاه می‌دارد، نخواهد پذیرفت. 

 

۳- جانسون در این نامه چهارصفحه‌ای هشدار داده عدم موفقیت دو طرف در رسیدن به توافق بر سر این طرح به منزله شکستی خواهد بود که همه بابت آن مسئول هستند. 

 

۴- جانسون خاطرنشان کرده تعیین چارچوبی برای روابط آتی که دولت «ترزا می» بر سر آن توافق کرده بود هدف او نیست. 

 

۵- دولت انگلیس پیشنهاد داده قوه مجریه و مقننه ایرلند شمالی، در طول دوره انتقالی و بعد از آن هر چهار سال یکبار باید از حق رأی برای قبول این طرح برخوردار باشند. او نوشته است: «قوانین اتحادیه اروپا  را چنانچه مطلوب نباشند نمی‌توان نگاه داشت- و این یکی از نقائص عمده ترتیبات پشتیبان است.»

 

واژه برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند. بریتانیا اولین کشور در این اتحادیه است که قصد خروج از آن را دارد، از این رو فرآیند خروجش با پیچیدگی‌هایی مواجه شده و دارای مولفه‌های متعددی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------