جزئیات جدید درباره منتقد ولادیمیر پوتین/ اجازه انتقال او برای درمان در آلمان داده نشد



اخبار,اخبار بین الملل,منتقد ولادیمیر پوتین
پزشکان روسی معالج الکسی ناوالنی، فعال سیاسی منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، با انتقال او از بیمارستانی در سیبری به آلمان مخالفت کرده اند.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، احتمال می رود که آقای ناوالنی مسموم شده باشد و فعالان سیاسی طرفدار دموکراسی در آلمان هواپیمایی را برای انتقال او به این کشور برای درمان به روسیه فرستاده بودند.

 

پزشکان معالج در توجیه مخالفت خود گفته اند که بیمار وضع مساعدی برای سفر هوایی ندارد.

 

الکسی ناوالنی روز پنجشنبه به طور ناگهانی بیمار شد و طرفداران او گفته اند که در کافه فرودگاه مواد سمی به چای او افزوده بودند.

 

هواپیمای مسافربری حامل آقای ناوالنی در مسیر سفر از شهر تومسک به مسکو در فرودگاه شهر اومسک در سیبری به زمین نشست.

 

دکتر الکساندر موراخوفسکی، رئیس بیمارستان سیبری امروز به خبرنگاران گفت که وضع بیمار بهبود نسبی یافته اما هنوز در وضعیت بحرانی است. وی افزوده است قبل از انتقال بیمار "باید برخی مسایل قضایی هم حل و فصل شود."

 

طرفداران الکسی ناوالنی گفته اند که ادامه حضور او در این بیمارستان به معنی صدور حکم مرگ اوست و ممنوعیت انتقال بیمار را "تلاش برای ترور" او عنوان کرده اند.

 

در مقابل، فعالان آلمانی گفته اند که هواپیمایی که به روسیه فرستاده اند یک آمبولانس هوایی و مجهز به امکانات لازم پزشکی و پزشک برای مراقبت از بیماران در حال اغما است و پس از ورود به آلمان هم در بیمارستان مجهزی بستری خواهد شد.

 

اقدامات فراقانونی علیه مخالفان و منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در داخل و خارج آن کشور بدون سابقه نیست و به خصوص تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی روسیه بارها به این قبیل اقدامات متهم شده است.

 

شهرت الکسی ناوالنی به خاطر افشاگری فساد در تشکیلات دولتی و در میان نزدیکان رئیس جمهوری روسیه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------