سوپرایز انتخاباتی برای ترامپ/ افزایش رشد آرای ترامپ؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که رأی بایدن در میان سیاه‌پوستان ٧٨درصد است و سهم ترامپ در این میان ١١درصد؛ اما برخی نظرسنجی‌های داخلی حزب جمهوری‌خواه که بیشتر جنبه محرمانه دارد و به نیویورک‌تایمز نیز رسیده نشان‌دهنده آن است که ترامپ ممکن است رأی ٢٠درصد سیاهان را به دست آورد. 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از کانال مطالعات ایران ترامپ در انتخابات٢٠١٦رأی تقریباً بین ١٠تا١٣درصد آنان را کسب کرده بود. به نظر می‌رسد آنان بایدن و هیلاری رو به یک‌چشم می‌بینند و همچون انتخابات٢٠٠٨و٢٠١٢پای‌کار برای حزب دموکرات نیستند.

 

نظرسنجی گالوپ نیز نشان‌دهنده رشد آرای ترامپ در میان سیاه‌پوستان ١٨تا٤٠ساله و همین‌طور بدون تحصیلات دانشگاهی است.

 

اما پرسش مهم این است که باوجود خشونت‌های نژادی اخیر چرا آنان می‌خواهند بیشتر از چهار سال پیش به ترامپ رأی دهند؟ یک دلیل عمده به ویژگی‌های شخصیتی ترامپ بازمی‌گردد؛ سیاهان او را مردی قوی‌تر و مصمم‌تر از بایدن برای رهبری امریکا می‌دانند؛ برخی از آن‌ها حتی ترامپ را نژادپرست نمی‌دانند و می‌گویند این تصویری است که به‌دروغ رسانه‌های آمریکایی به خورد آن‌ها داده‌اند. برخی دیگر از آن‌ها برای ٥٠یا ٦٠سال به‌صورت خانواده‌ای به دموکرات‌ها رأی داده‌اند ولی اکنون می‌بینند وضعیت مناسب‌تری به لحاظ شغلی دارند تا زمانی که دموکرات‌ها بر آن‌ها حکومت می‌کردند. دلیل دیگر شاخص کمتر مرگ‌ومیر میان آنان براثر کرونا است و آخرین دلیل کارگران سیاه‌پوست به ترامپ بیشتر از گذشته رأی می‌دهند چون وضعیت اقتصادی آنان نسبت به چهار سال گذشته بهبودیافته است؛ نشانه‌اش هم ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای آنان در ایالت خاص پنسیلوانیا بخصوص در صنایع مرتبط با نفت است.

 

این قشر خاص را با توجه به خشونت‌های نژادی اخیر حتماً باید در ذیل پدیده ترامپی های خجالتی قرارداد و احتمال زیادی دارد که در افکار سنجی مؤسسات نظرسنجی ازقلم‌افتاده باشند. با این اوصاف در ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا و حتی جرجیا می‌تواند اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی رخ دهد. فراموش نکنید اگر هیلاری در چهار سال پیش به‌جای ٩٠درصد، آرای٩٥درصد سیاهان را کسب کرده بود، پیروز انتخابات در میشیگان و پنسیلوانیا بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------