چین برای دیپلمات‌های آمریکایی محدودیت سفر قائل شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,وزارت خارجه چین
وزارت خارجه چین می‌گوید دیپلمات‌های آمریکایی از این پس برای سفر به هنگ کنگ و ماکائو نیازمند روادید هستند حال آنکه چند مقام آمریکایی هم به لیست تحریم‌های پکن افزوده می‌شوند.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، چین می‌گوید در اقدامی متقابل و در پاسخ به مداخله‌جویی‌های واشنگتن در امور هنگ کنگ، شمار بیشتری از مقامات آمریکایی را مشمول تحریم کرده و محدودیت‌های مسافرتی جدیدی را علیه دیپلمات‌های آمریکایی وضع می‌کند.

 

«هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، اشاره‌ای به نام افراد مشمول تحریم نکرد اما گفت که آنها شامل افراد وابسته به دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری آمریکا و همچنین بستگان نزدیک آنها هستند حال آنکه چند سازمان دولتی نیز در لیست تحریم قرار می‌گیرند.

 

همچنین از این پس دیپلمات‌های آمریکایی برای سفر به هنگ کنگ و ماکائو نیازمند اخذ روادید از دولت چین هستند.

 

روز دوشنبه، آمریکا ۱۴ عضو کنگره ملی چین را تحریم کرد. واشنگتن این مقامات چینی را به اتهام نقش آن‌ها در رد صلاحیت قانون‌گذاران هنگ کنگی مخالف پکن مشمول تحریم کرد.

 

این در حالی است که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، روزنامه‌نگاران و دانشجویان چینی را هم مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد. فعالیت بسیاری از شرکت‌های چینی طرف معامله با آمریکا نیز به ظن همکاری با ارتش چین، مختل شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------