معاون وزیر بهداشت: شب یلدا به‌مانند بمب است/ وضعیت کنونی کرونا را در کشور شکننده می‌دانیم



اخبار,اخبار پزشکی,ایرج حریرچی
معاون وزیر بهداشت درباره هدف اصلی طرح محله‌محور شهید سلیمانی گفت: هدف اصلی این طرح قطع زنجیره انتقال بیماری به‌شیوه محله‌محور است و امید است با اجرای این طرح نیز آذربایجان‌غربی جزو استان‌های اول کشور باشد.

به گزارش تسنیم، هشتاد و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا امروز با حضور حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت برگزار شد.

 

وی با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: پرستاران توانستند در دوران کرونا لیاقت، توانایی علمی و اوج ایثارشان را نشان دهند.

 

معاون وزیر بهداشت ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند و بسیار مؤثر استان در کنترل موج سوم بیماری کرونا اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی در این استان برای کنترل موج سوم انجام شده و تعداد تست‌های انجام‌یافته در آذربایجان‌غربی دو برابر میانگین کشوری است.

 

وی درباره موج سوم بیماری افزود: موارد ابتلا و بستری در آذربایجان‌غربی در پیک سوم بیماری افزایش یافته بود اما با تدبیر انجام‌یافته در استان ابتلا و بستری به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

 

حریرچی درباره وضعیت شکننده بیماری بیان کرد: هم‌اکنون وضعیت کنونی شکننده است و اگر مردم رعایت نکنند ممکن است پیک چهارم را شاهد باشیم.

 

قائم‌مقام وزیر بهداشت درباره شب یلدا ابراز کرد: شب یلدا به‌مانند بمب است که در صورت عدم رعایت مردم منفجر می‌شود.

 

حریرچی تأکید کرد: باید در امر مبارزه با کرونا هوشیار باشیم زیرا با کوچکترین اقدامی ممکن است موارد ابتلای جدید را مشاهده کنیم و دستاوردهای قبلی خدشه‌دار شود.

 

وی درباره جایگاه شهید سلیمانی یادآور شد: شهید سلیمانی امنیت کشور را کیلومترها آن‌سوی مرز ایجاد کرده بود و حال امنیت جسمی و روحی کشور و جان مردم دشمنی از نوع دیگر، می‌گیرد و موفقیت‌هایی که کسب شده بسیار بزرگ است اما باید اقدامات ادامه پیدا کند.

 

حریرچی درباره اقدامات جهادی ابراز کرد: نکته مهم و کلیدی این است که باید جهانی فکر و منطقه‌ای عمل کرد و به‌بیان دیگر در امر مبارزه با کووید19 خصوصیات قومی منطقه‌ای نسبت به هر منطقه متفاوت است و باید براساس همین تفاوت‌ها راه‌حل‌هایی متفاوت را نیز در نظر گرفت و اجرا کرد و مشکل این استان را مردم و مسئولان همین استان می‌توانند حل کنند.

 

وی افزود: اکنون که روند ابتلا و بستری نزولی است باید اقدامات در مقابله با کرونا تشدید شود، تست‌گیری و بیماریابی افزایش یابد.

 

به‌گفته دکتر حریرچی، در مورد ویروس فقیر و غنی به‌طور یکسان در معرض ابتلا هستند.

 

معاون وزیر بهداشت درباره خطرناک‌ترین افراد برای انتقال بیماری گفت: خطرناک‌ترین افراد برای انتقال بیماری، کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.

 

حریرچی در بخشی دیگر از سخنانش درباره طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: هدف اصلی این طرح، قطع زنجیره انتقال بیماری به‌شیوه محله‌محور است و امیدواریم با اجرای این طرح نیز آذربایجان غربی جزو استان‌های اول کشور باشد که از لحاظ ابتلا به حداقل برسد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------