آیا کامپوزیت باعث جلو آمدن دندان ها می‌شود؟【سال2023】



آیا کامپوزیت باعث جلو آمدن دندان ها می‌شود

 

داشتن دندان های زیبا و درخشان آرزوی هر فردی است. از این رو امروزه علم و تکنولوژی به سویی پیش می رود که مردم بتوانند با کمک روش های مختلف، دندان هایی سفید و عاری از هر گونه لک داشته باشند.یکی از این روش های بسیار پرکاربرد و پرطرفدار، کامپوزیت دندان است. کامپوزیت به دلیل خاصیتی که دارد می تواند جلوه ای طبیعی و زیبا به دندان های شما ببخشد و دندان هایتان را زیباتر از قبل کند.

 

 

این روش توسط بهترین دکتر کامپوزیت در تهران انجام می گیرد زیرا از مزایا و فواید بسیار زیادی برخوردار می باشد. کامپوزیت نه تنها دندان های شما را سفید تر نشان می دهد، بلکه ساختار کج و نامرتب دندان ها را بهبود می بخشد. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که می خواهید اپبرای دندان های خود از این روش منحصر به فرد استفاده کنید، می توانید به سایت های جراحا، تاپتنا، نوبت دات آی آر، پزشک24 و ... مراجعه نمایید تا دندانپزشک مورد نظر خود را بیابید.

 

کامپوزیت چیست و چه تاثیری بر دندان ها می گذارد؟

کامپوزیت دندان که به لمینت کامپوزیت نیز معروف است یکی از بهترین روش های ترمیم و زیبایی دندان می باشد. مواد کامپوزیت مجموعه ای از مواد خمیری می باشند و بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در تهران ، لایه ای نازک را روی دندان بیمار می گذارد. علاوه بر این، این مواد دارای طیف گسترده ای از رنگ ها از سفیدترین تا تیره ترین رنگ ها هستند و هر کسی با توجه به علایق و رنگ پوست خود می تواند از این مواد برای رفع مشکلات دندانی استفاده کند. اگر به دنبال روشی مقرون به صرفه برای زیبایی لبخند خود هستید، کامپوزیت ونیرها قطعا بهترین انتخاب هستند.

 

کامپوزیت دندان یا (کامپوزیت ونیر) ماده ای پرطرفدار در حوزه دندانپزشکی می باشد که تک تک بر روی دندان ها گذاشته می شود و دندانپزشک سعی می کند با تجربیات های ایراد هر دندان مانند پرکردن دندان پوسیده، پرکردن فاصله بین دندان ها را برطرف کند. کامپوزیت اندازه دندان ها را ثابت می کند. در حقیقت این ماده ترکیبی از ذرات متفاوت از جمله گلاس، کوارتز و رزین اکریلیک می باشد. مواد کامپوزیت معمولاً به صورت خمیر است و در بسته‌های سرنگی شکل تیره رنگ موجود است. این مواد در طول فرآیند پخت در معرض نور قرار می گیرند و تاثیر نور به این مواد باعث سفت شدن خمیر کامپوزیت می شود. این روش در بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران انجام می گیرد.

 

کاندیدای مناسب کامپوزیت دندان

برخی از افراد به دلیل شرایط دندانی که دارند، می توانند بهترین نتیجه را از این روش بگیرند. ما نیز سعی داریم در این بخش از مقاله کاندیدای مناسب کامپوزیت دندان را برای شما ذکر کنیم :

- کسانی که دارای دندان هایی هستند که بخشی از آن ها افتاده یا ساییده شده باشد.

- افرادی که دندان یا دندان هایی کوتاه تر از بقیه دندان هایشان دارند.

- کسانی که دندان های از شکل افتاده یا ترک برداشته دارند.

- افرادی که دارای فاصله زیادی بین دندانهایشان هستند.

 

کاندیدای مناسب کامپوزیت دندان

 

مزایا و معایب کامپوزیت دندان چیست؟

لبخند خود را با دندان های کامپوزیت زیباتر می کنید. جالب اینجاست که بسیاری از افراد از ظاهر دندان های خود هنگام خندیدن یا لبخند عادی ناراضی هستند. زیباتر شدن طراحی لبخند برای همه مزایایی دارد زیرا زیبایی لبخند بر سلامت روان تاثیر بسزایی می گذارد. هرچه افراد در برابر ظاهر خود احساس بهتری داشته باشند، اعتماد به نفس بیشتری دارند. همین مورد جزو مزایای برجسته این روش می باشد.

 

کامپوزیت دندان نه تنها مزایای بسیار زیادی دارد بلکه با برخی معایب نیز همراه می باشد. یکی از ایراداتی که معمولا افراد در بازه زمانی که کامپوزیت دارند، با آن برخورد می کنند، کم رنگ شدن و لکه دار شدن سطح کامپوزیت است. این مشکل عمدتاً افرادی را تحت تأثیر قرار می دهد که از غذاها و نوشیدنی های رنگارنگ در رژیم غذایی خود استفاده می کنند. کامپوزیت دندان با وجود شهرتی که از نظر زیبایی در بین مردم دارد، معایب خاصی دارد که به آنها اشاره می کنیم. به طور کلی کامپوزیت دندان از نظر طول عمر در وضعیت بدتری در مقایسه با لمینت دندان قرار دارد. از سویی مواد رزین کامپوزیت انواع لکه ها را جذب می کنند. یکی دیگر از معایب این روش ظاهر شدن برجستگی های کامپوزیت در انتهای کار است. دلیل این برجستگی این است که نتیجه نهایی تیز نشدن دندان ها در حین کار است.

 

آیا با کامپوزیت، دندان ها جلوتر می آیند؟

شاید شنیده باشید که کامپوزیت ها دندان ها را به جلو می برند. در این بخش به بررسی سوال می پردازیم. از جمله مشکلاتی که بعد از این روش زیبایی دندانپزشکی ایجاد می شود، جلو آمدن بیش از حد معمول دندان هاست. اصلی ترین علت بروز این مشکل، عدم دقت و تجربه دندانپزشک است. هنگامی که ضخامت کامپوزیت بیشتر از حد معمول شود، بیرون زدگی دندان رخ می دهد. این امر علاوه بر ظاهر بیرون زده، ظاهری مصنوعی به دندان می بخشد. علاوه بر این، لثه ها ملتهب خواهند شد. باید بدانید که کامپوزیت برای همه مناسب نیست. تشخیص این مشکل باید توسط دندانپزشک انجام شود. برای مثال افرادی که دندان های بیرون زده یا ناهموار دارند برای این کار مناسب نیستند.

 

آیا کامپوزیت باعث جلو آمدن دندان ها می‌شود

 

کلام آخر

بسیاری از افراد از داشتن دندان های نامرتب و زرد رنگ رنج می برند و از این رو، از روش کامپوزیت کمک می گیرند تا مشکل دندان هایشان را برطرف کنند. با کامپوزیت می توانید دندان هایی بسیار زیبا و سفید داشته باشید و دیگر نگران لبخند خود نباشید. کامپوزیت مزایا و مشکلات خاص خود را دارد که سعی کردیم در این مقاله مطالب مفیدی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم. در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق تاپتنا یا toptena.ir در میان بگذارید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024