ژل های روان کننده و کاربرد آن



ژل های روان کننده,کاربرد ژل های روان کننده,ژل لوبریکانت

کاربرد انواع ژل زناشویی

 

باید بدانید که ژل لوبریکانت، ماده ای با خاصیت ایجاد اصطکاک در رابطه جنسی و روان سازی دخول است. اساس کاربرد این ژل ها سهولت بیشتر در آمیزش و کاهش درد بانوان است. در هنگام معاشقه و پیش نوازی واژن ترشحات روان کننده ای تولید می کند. اما در مواردی مانند تغییر میزان هورمون ها و یا شرایط خاص دیگر، این ترشح صورت نگرفته و فرد اصلاحا دچار خشکی واژن می شود. ژلهای روان کننده در اصل برای درمان این مشکل تولید شده اند. لوبریکانت ماده ای لغزنده است که جایگزین ترشحات واژن شده و عملکردی مشابه آن دارد.

 

امروزه ژل های روان کننده با کاربردهای زیادی ساخته شده اند که متناسب با نیاز افراد مختلف و با توجه به سلایق افراد مورد استفاده قرار میگرند، در زمان خرید این محصولات بایستی آشنایی کافی با کاربرد ها و نحوه استفاده از این محصولات را فرا گرفت.

 

البته تنها کاربرد این ماده در موارد زناشویی نیست. برای معاینات پزشکی نیز از ژل های روان کننده استفاده می شود. برای مثال در سونوگرافی و معاینات مربوط به ناحیه تناسلی برای جلوگیری از آسیب به دیواره داخلی واژن از این ماده استفاده می شود. همچنین در معاینات مقعدی کاربرد داشته و علاوه بر پیشگیری از آسیب، کار معاینه را برای پزشک آسان تر می کند.

 

انواع مختلف ژل روان کننده

ژل بر پایه آب: این نوع از لوبریکانت برای استفاده در روابط زناشویی مناسب هستند. همراه با کاندوم قابل استفاده بوده و موجب پارگی آن نمی شوند. ژل های بر پایه آب در دو نوع دارای گلیسیرین و فاقد آن موجود هستند.

 

برای بانوانی که دارای حساسیت در ناحیه واژینال هستند، لوبریکانت فاقد گلیسیرین توصیه می شود.

 

ژل بر پایه روغن: از ژلهای روغنی اصولا برای استعمال خارجی مانند ماساژ استفاده می شود. به طور کلی عدم استفاده از آنها برای روابط زناشویی توصیه می شود. این دسته در صورت استفاده با کاندوم موجب پارگی لاتکس و ایجاد خطر بارداری می شوند. علاوه بر این، امکان ایجاد حساسیت و التهاب نیز در ناحیه تناسلی بانوان وجود دارد.

 

ژل بر پایه سیلیکون: بیشترین اثر در روان کنندگی در این نوع از ژل ها دیده می شود. روان کننده های سیلیکونی فاقد بو، رنگ و یا طعم خاصی بوده و به علت پایداری بیشتر گزینه مناسبی برای رابطه جنسی هستند. امکان استفاده از این نوع ژل همراه با کاندوم های لاتکسی ممکن بوده و از مزایای دیگر آن عدم ایجاد حساسیت است. برای برقراری رابطه در حمام و یا استخر استفاده از این نوع ژل پیشنهاد می شود. البته لازم به ذکر است که قیمت این نوع ژلها نسبت به سایرین بیشتر می باشد.

 

طریقه استفاده از ژل های روان کننده

نحوه استفاده از این محصولات بسیار آسان است. باید پس از شست و شوی دست ها به مقدار کافی از ژل روی انگشتان ریخته و روی آلت مردانه ماساژ داده شود. در صورت نیاز می توان ورودی واژن را نیز کمی به ژل آغشته نموده و سپس به برقراری رابطه جنسی پرداخت.

 

کاربرد انواع ژل زناشویی,انواع مختلف ژل روان کننده,ژل روان کننده بر پایه آب

نحوه ی استفاده از ژل های زناشویی

 

نکته: روان کننده های بر پایه آب سریع خشک شده و از این رو لازم است در حین رابطه تمدید شوند.

 

عوارض استفاده از ژل های روان کننده

امکان بروز حساسیت با علائمی مانند کهیر، سوزش، خارش و... وجود دارد.

امکان بروز عفونت واژینال در صورت استفاده از لوبریکانت های دارای الکل و گلیسیرین وجود دارد. این دو ماده با ایجاد تغییرات در ph طبیعی واژن امکان ابتلا به عفونت در ناحیه تناسلی را فراهم می کنند.

 

مصرف برخی از روان کننده ها که قادر به تغییر ph واژن هستند، موجب آسیب به اسپرم ها شده و در نتیجه در روند بارداری مشکل ایجاد می شود. بنابراین در صورت تمایل به بارداری عدم مصرف این دسته از محصولات توصیه می شود.

 

شست و شوی واژن پس از رابطه و استفاده از این ژل ها موجب کاهش احتمال بروز عوارض مذکور می شود. روان کننده های بر پایه آب به راحتی شسته شده و برای نوع سیلیکونی آنها باید از صابون به همراه آب استفاده شود.

 

مهم ترین نکات در هنگام خرید ژل روان کننده

_ پیش از خرید به مواد تشکیل دهنده محصول توجه کنید. ژل های دارای الکل و یا ترکیبات آن، موجب از بین رفتن باکتری های مفید واژن، افزایش احتمال بروز عفونت و همچنین تشدید خشکی واژینال می شوند. یعنی ئقیقا عکس کاربرد مورد نظر عمل می کنند.

 

_ گلیسیرین نیز از جمله ترکیبات ممنوعه در این زمینه بوده و ممکن است موجب انتقال عفونت ها و ویروس ها شود. از این رو، محصولات دارای این ماده نیز برای رابطه جنسی انتخاب مناسبی محسوب نمی شوند.

 

_ سلیقه شخصی در انتخاب این محصول موثر است. فرد باید گزینه ای که متناسب با سلیقه خود انتخاب نماید. در این صورت رضایت بیشتری از مصرف محصول خواهد داشت.

 

_ ناحیه واژینال بسیار حساس بوده و باید پیش از مصرف، از عدم ایجاد تحریک و حساسیت اطمینان حاصل شود. برای این کار باید قبل از استفاده به میزان کمی از ژل روی بخش داخلی بازو قرار داده شده و اثر آن بر پوست را بررسی کرد.

 

برای کسب اطاعات بیشتر در این خصوص می توانید سپیتا شاپ (https:\sepitashop.com)  را دنبال کرده و درخصوص انواع مختلف محصولات بهداشتی و زناشویی اطلاعات کافی کسب نمایید.

 

منبع: sepitashop.com

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024