داروی جدید پیشرفت آلزایمر را کند می‌کند



 آلزایمر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان سومین مرحله آزمایش یک داروی تازه را پشت سرگذارده اند که به شکل قابل ملاحظه‌ای از سرعت رشد و پیشرفت بیماری آلزایمر می‌کاهد.

  به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، بیماری آلزایمر توانایی‌های حرکتی و شناختی مبتلایان را به میزان زیادی کم می‌کند، اما یک داروی تازه می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

 

Donanemab یک داروی ایمنی آفرین است که پروتئین آمیلوئید بتا را که نشانه بیماری آلزایمر است، هدف قرار می‌دهد. هنگامی که آمیلوئید بتا در مغز تجمع می‌کند، پلاک‌های چسبناکی ایجاد می‌کند که به سلول‌های مغزی (نورون ها) آسیب می‌رساند. دونانماب یک آنتی بادی مونوکلونال تولید کرده و با هدف قرار دادن پلاک یادشده، پروتئین مضر را از بین می‌برد.

 

در آزمایش تازه ایمنی و اثربخشی دونانماب بر روی ۱۱۸۲ فرد مبتلا به علائم اولیه بیماری آلزایمر، مانند اختلالات شناختی خفیف، ارزیابی شد. این دارو با lecanemab، یکی دیگر از دارو‌های آنتی بادی مونوکلونال که آمیلوئید بتا را هدف قرار می‌دهد، مقایسه شد. اگرچه هر دو دارو به داخل ورید تجویز می‌شوند، دونانماب هر چهار هفته یک بار و لیکانامب هر دو هفته یکبار تجویز می‌شود.

 

در نهایت مشخص شد کارآیی دونانماب ۳۵ درصد بیشتر از داروی قبلی است. با این حال برای بررسی اثرات جانبی این دارو هنوز باید آزمایش‌های بیشتری انجام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------