اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ارتباط کووید ۱۹ با ریسک افزایش عفونت های مغزی در کودکان



 کووید ۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک مطالعه جدید نشان می دهد که کووید۱۹ ممکن است با افزایش عفونت های باکتریایی مغز در کودکان مرتبط باشد. 

به گزارش  مهر به نقل از مدیسن نت، با شیوع پاندمی، پزشکان در بیمارستان کودکان هلن دووس میشیگان، شاهد افزایش نگران‌کننده ۲۳۶ درصدی این عفونت‌ها بودند.

 

اگر این عفونت‌ها خفیف باشند، برای از بین بردن فقط به آنتی‌بیوتیک نیاز دارند، اما اگر شدید باشند نیاز به جراحی و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه وجود دارد.

 

تیم تحقیق برای این که بدانند آیا بیمارستان‌های کودکان دیگر نیز شاهد همان افزایش آبسه‌های مغزی و دیگر انواع تجمعات پر از چرک در جمجمه هستند یا خیر، ۱۰۹ بیمارستان را برای این مطالعه جدید بررسی کرد.

 

محققان ۴۳ درصد افزایش عفونت‌های مغزی را در دو سال اول پاندمی گزارش کردند.

 

محققان می‌گویند این احتمال وجود دارد که باکتری‌هایی که در بینی، دهان و گلو زندگی می‌کنند به سوی مغز حرکت کنند زیرا کروناویروس سیستم ایمنی بدن افراد را ضعیف می‌کند.

 

دکتر «رزماری اولیورو»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «تعامل بسیار پیچیده‌ای بین سیستم ایمنی و باکتری‌هایی که در آن فضاهای تنفسی زندگی می‌کنند وجود دارد. از اینرو بسیاری از عفونت‌های باکتریایی رایج مانند ذات الریه و عفونت‌های سینوسی می‌توانند به دنبال عفونت ویروسی باشند.»

 

وی در ادامه افزود: «بنابراین عفونت ویروسی اغلب اول اتفاق می‌افتد و سپس عفونت باکتریایی می‌تواند از آن عفونت ویروسی اولیه ایجاد شود. بیشتر این عفونت‌های تهاجمی مغزی که می‌بینیم در واقع از سینوس‌ها سرچشمه می‌گیرند.»

 

اولیورو گفت: «اما این احتمال نیز وجود دارد که افزایش عفونت‌های مغزی به دلیل عدم دریافت مراقبت‌های معمولی یا واکسیناسیون برنامه‌ریزی‌شده کودکان در طول پاندمی باشد.»

 

والدین باید بدانند که علائم عفونت مغزی در کودکان می‌تواند شامل سردرد مداوم و تغییر در رفتار باشد.

 

اولیورو می‌گوید: «سردرد در کودکان شایع است، اما یک سردرد مداوم، جدید و متفاوت باید به والدین و مراقبان هشدار دهد که ممکن است مشکل دیگری در جریان باشد.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------