کشتن حیوانات خانگی در چین پس از یک شایعه



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کشتن حیوانات خانگی
انتشار شایعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی چین مبنی بر اینکه حیوانات خانگی نیز از صاحبانشان به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و باید قرنطینه شوند، سبب شد تا مالکان، برخی از آنها را از بین ببرند. 

به گزارش روز پنجشنبه تارنمای « گرین کویین » از هنگ‌کنگ، این شایعات پس از آن انتشار یافت که دکتر « لی لیان جوان» پزشک بیماری‌های عفونی در مصاحبه‌ای با تلویزیون چین گفت، اگر حیوانات خانگی آلوده شوند باید تحت نظارت و قرنطینه قرار گیرند.

 

بلافاصله پس از این اظهارنظر علمی و تخصصی، برخی از شبکه های اجتماعی با تغییر بخش هایی از اظهاراتش شایعه کردند که حیوانات خانگی می توانند ناقل ویروس کرونا باشند.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کشتن حیوانات خانگی

گزارش تارنمای هنگ کنگی حاکی است که حتی سازمان بهداشت جهانی تلاش گسترده ای کرده است تا بی پایه و اساس بودن این شایعات را مورد تایید قرار دهد اما باز هم برخی از صاحبان این حیوانات در شهرهای مختلف چین آنها را از بین برده اند.

 

سازمان های خیریه و بهداشت حیوانات در چین با انتشار بیانیه هایی صحت این شایعات را کاملا رد کرده اند و از مردم خواسته اند دست از کشتن سگ ها و گربه ها و دیگر حیوانات خانگی بردارند.

 

گرین کویین می نویسد که شمار زیادی از شبکه های اجتماعی به نقل قول ناقص از این پزشک چینی پرداخته اند و شایعه کرده اند که سگ ها و گربه ها می توانند ویروس را به دیگران انتقال دهند.

 

تلویزیون چین هم با انتشار بیانیه ای خاطر نشان کرده است که سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد که حیوانات خانگی مانند گربه ها اصلا ناقل بیماری نیستند و نیازی نیست که رها شده و یا تلف و معدوم شوند.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کشتن حیوانات خانگی

این بیانیه می افزاید که تجارت حیوانات وحشی در چین متوقف شده است و پزشکان نیز همین موارد را توصیه کرده بودند و این ارتباطی با حیوانات خانگی ندارد و باورهای غلط شکل گرفته پس از شایعات باید کنار گذاشته شود.

 

پزشکان چینی می گویند که ویروس کرونا احتمالا از بازار خرید و فروش حیوانات وحشی و آبزی در شهر ووهان واقع در مرکز چین شایع شده است و هیچ ارتباطی بین این موضوع با حیوانات خانگی وجود ندارد.

 

آنها افزوده اند که خرید و فروش حیوانات وحشی در چین و حتی کشورهای دیگر جهان باید برای همیشه ممنوع شود.  

 

 

  ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------