اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

هشدار مجمع انجمن های گروه پزشکی؛ تعداد قربانیان روزانه کرونا در ایران به 1600 نفر افزایش پیدا میکند اگر...



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بحران کرونا
مجمع انجمن های گروه پزشکی کشور، در مورد تعطیلی اجتماعات مذهبی و کنکور در ایام پیش رو بیانیه مهمی صادر کرد 

به گزارش مهر، هیأت مدیره مجمع انجمن‌های گروه پزشکی ایران، در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، عنوان داشتند؛ مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران که برگزیده تمام انجمن‌های علمی است که به کار سلامت می‌پردازند لازم می‌داند نگرانی عمیق خود را از آنچه که این روزها به دلیل بحران کرونا بر کشور می‌گذرد و نحوه مقابله با آن، ابراز دارد. به خصوص در مقاطعی که به دلیل سنت‌های ملی و مذهبی و اجتماعات مرسوم آنها نیازمند اتخاذ سیاست‌هایی ظریف و هوشمندانه هستیم این نگرانی و به تبع آن این احساس مسئولیت ابعاد بزرگ‌تری می‌یابند. به عنوان صدای سیستم سلامت کشور و مجموعه‌ای که شامل انجمن‌های متخصصین و کارشناسان آمار و اپیدمیولوژی و پزشکی اجتماعی هم می‌شود، به عنوان مجموعه‌ای که تک تک احاد او ماه‌ها است در پیکاری بی امان با این بحران به سر می‌برند و نقاط ضعف را به خوبی تجربه کرده و می‌شناسند هشدار می‌دهیم عدم رعایت توصیه‌های کارشناسانه مجمع و سیستم سلامت باعث ابتلاء و مرگ و میر با ابعادی به مراتب دهشتناک‌تر از پیش خواهد شد.

 

اگر امروز روزانه دویست مرگ و ٢٠٠٠ ابتلاء ثبت می‌شود بر اساس برخی پیش بینی‌ها در صورت عدم رعایت جدی دستورالعمل‌ها در سه ماه آینده این آمار تا ١٦٠٠ مرگ در روز هم افزایش خواهد یافت. خستگی نیروهای انسانی کادر پزشکی و به پایان رسیدن منابع سلامت در چنین شرایطی چشم اندازی بسیار تیره و تکان دهند پیش چشم آشکار می‌کند.

بنابراین به عنوان یک نظر کارشناسی با پذیرش تمام مسئولیت‌های اجتماعی و اخلاقی آن، اعلام می‌کنیم: «عزاداری و مراسم مذهبی در اجتماعات و گروه‌ها به علاوه تجمعات بزرگ مثل کنکور بدون رعایت شرایط لازم باید اکیداً ممنوع گردیده بر ممنوعیت آن نظارت جدی و انضباطی اعمال گردد.»

 

اولاً: خطر شعله ور شدن ابتلاء و تلفات فراوان در جمع عزاداران به هم فشرده اظهر من الشمس است و بازتاب منفی این ابتلاء در کوتاه مدت و دراز مدت بر توده مردم و به خصوص دینداران شایان تأملی ویژه است. چرا که بر اساس اعتقادات مسلم ما از بین بردن تنها یک زندگی به معنی از بین بردن حیات همه انسان‌ها است.

 

ثانیاً: عشق ابا عبداله الحسین در رگ و پی ایران و هر ایرانی جاری است و بخش پرافتخار هویت ملی ماست. تعطیلی مراسم گروهی ایام محرم به هیچ رو به معنای تعطیل عزاداری یا عدم بزرگداشت سرور شهیدان نیست. یاد این حماسه همواره، و همه ساله و به خصوص در این ایام بر روح و روان این ملت آن چنان جاری است که نیاز به تبلیغ ندارد. از سوی دیگر تعطیل مراسم گروهی محرم، درک پیام تاریخی عاشورا مبنی بر گذشتن از خود و سلایق خود در برابر مصالحی عالی تَر، که در اینجا حفظ سلامت امت تعبیر می‌شود.

 

شعله ور شدن شیوع کرونا به دنبال اجتماعات موضوعی نیست که در پرده بماند و تأثیر منفی ان بر توده علاقمندان اباعبداله و عاشقان عاشورا و توده مردم را به راحتی می‌توان پیش بینی کرد. محدودیت‌های شدید در زیارت خانه خدا -کعبه -در این ایام نمایانگر ضرورت تعطیلی تمامی مناسک دینی تجمعی من جمله مراسم ایام محرم است. تبلیغات رسانه‌های خارجی در صورت عدم تعطیلی این مراسم هم دور از انتظار نیست.

 

مردم فهیم ایران بی تردید ارزش سختگیری‌های دولت -این پدر سخت گیر عاقبت اندیش -را چه به شکل جریمه خاطیان و چه به شکل قرنطینه برخی شهرها و اماکن، قدر شناسند و در روز مقتضی پاس خواهند داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------