اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

اسیدهای چرب دارای خواص درمانی مقابله با کرونا هستند



اسیدهای چرب ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مطالعات نشان می دهد که اسیدهای چرب زنجیره ای کوتاه می توانند با کاهش تنظیم ACE۲ با کروناویروس مقابله نمایند. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه فوکوی ژاپن نشان می‌دهد که اسیدهای چرب زنجیره کوتاه می‌توانند به عنوان درمان بالقوه برای درمان کووید ۱۹ و همچنین به عنوان فاکتور پیشگیری کننده استفاده شوند. محققان نشان دادند که اسیدهای چرب می‌توانند ACE۲ را در سلول‌های مخاطی کاهش دهند.

 

این یافته‌ها نشان می‌دهد اندوتیپ التهابی بر تجلی ACE۲ در مخاط بینی تأثیر گذاشته و آسیب پذیری نسبت به عفونت کروناویروس را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

نتایج مطالعه نشان داد که تجلی mRNA ACE۲ در بافت پولیپ بینی بیماران مبتلا به سینوزیت مزمن در مقایسه با افراد کنترل به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

 

محققان دریافتند اسیدهای چرب به طور قابل توجهی تنظیم مجدد وابسته به dsRNA تجلی ACE۲ در سلول‌های مخاط مجاری هوایی را متوقف می‌کنند.

 

در حالی که مطالعات دقیق‌تری در این زمینه مورد نیاز است، تیم تحقیق پیشنهاد می‌کند که استفاده از اسیدچرب زنجیره کوتاه در حفره بینی ممکن است به عنوان یک شیوه پیشگیری یا درمانی برای مرحله اولیه کووید ۱۹ قابل تأمل باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------