آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

«قزلچه» نماینده مجلس: آثار مصوبه فیلترینگ شورای عالی مجازی از 10 قانون بیشتر است



نوری قزلچه،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
غلامرضا نوری قزلچه نماینده مجلس در مورد فیلترینگ فضای مجازی گفت: متاسفانه شرایط به وجود آمده بهانه به دست کسانی داد که بدون این مسائل هم به دنبال فیلترینگ بودند. ما کماکان امیدواریم با برطرف شدن این شرایط ویژه، اینترنت به حالت قبل برگردد و فیلترینگ هم رفع شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با عصرایران گفت: الان کسب و کارها آسیب جدی دیده اند. شرکت های دانش بنیان، استارتآپ ها به ویژه آنهایی که حجم شان کوچک است به شدت آسیب دیده اند؛ تعدیل نیرو انجام داده اند و در آستانه مهاجرت هستند. ما کلی سرمایه‌گذاری در کشور برای این کسب وکارها انجام داده ایم، اینها پیشران های پیشرفت کشور در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد هستند و به همین راحتی از دست می روند.

 

وی با بیان اینکه فیلترینگ حتی در این شرایط قابل دفاع نیست؛ گفت: اگر هدف از فیلترینگ نگرانی از مسائل امنیتی است که در حال حاضر با همین شرایط فیلترینگ همه تصاویر و اخبار منعکس می شود و این فقط اذیت کردن کسب وکارها و مردم است.

 

نوری قزلچه گفت: شورای عالی فضای مجازی این اختیارات را برای فیلترینگ داشت. شاید اسم این کاری که شورای عالی فضای مجازی انجام داده است قانونگذاری نباشد ولی اهمیت آن از 10 قانون نیز بیشتر است. یک شیوه نامه ای نوشته می شود و مصوبه ای درشورای عالی مطرح می شود که اثرش از ده قانون در جامعه نیز بیشتر است و اجرا آن نیز سریعتر و روان تر است. وقتی هم که ما می گوییم این شورا قانونگذاری کرده است می گویند این شورا قانونگذاری نمی کند ولی در عمل خیلی مهمتر از قوانین مجلس، قانون وضع می کند و اتفاقا سریعتر از قوانین مجلس نیز اجرایی می شود.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم حاکمیت این مسیر را برای کسب وکارهای خرد و متوسط و گردش آزاد اطلاعات در جامعه نبندند. برخی، راهکار طبقاتی کردن اینترنت را مطرح می کنند که این طبقاتی کردن هم کاری نامطلوب و آثار بدی را در جامعه می گذارد. طبقاتی کردن اقشار در دسترسی به اینترنت کار نادرستی است و نباید به این سمت برویم.

 

نوری قزلچه گفت: چون مبنای بحث اینجا تکنولوژی است پس ممنوعیت ها جواب نمی دهد. ما می گوییم نه خودتان و نه ملت را اذیت کنید چرا که اینجا بحث تکنولوژی است و در تکنولوژی هر روز یک ابداع جدیدی اتفاق می افتد که سریعا همه اینها را پشت سر می گذارد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه آثار سوء این فیلترینگ در اقتصاد کشور قابل مشاهده است گفت: اینگونه رفتار کردن با مردم درست نیست. اینکه بخواهیم مدام به مردم بگوییم فلان کار را انجام دهید یا فلان کار را انجام ندهید یا درفلان پلتفرم بروید و نروید در شان آنها نیست. می توانیم سیاست گذاری داشته باشیم که اهداف حاکمیت که منافع ملی نیز در آن است پیش برود ولی به این شکل اولیه جواب نمی دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------