آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر، پایان یافته| اسرائیل از موشک‌های دوربرد استفاده کرد

در پی پرواز چند شی ناشناس در اطراف پایگاه شکاری اصفهان و فعال‌شدن پدافند هوایی در بامداد جمعه سی ان ان از قول یک منبع اطلاعاتی منطقه‌ای…

معادن طلای تفتان به تعطیلی کشیده شد



تعطیلی معادن طلای تفتان،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
در پی حوادث اخیر در زاهدان جمعی از مردم معترض با حضور در معدن طلای تفتان موجب تعطیلی و توقف فعالیت استخراج در این معدن شدند.

به گزارش عصر ایران، محمودرضا رحمتیان، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به تعطیلی واحدهای معدنی در حوزه تفتان شهرستان خاش ‏بیان کرد: به دنبال اغتشاشات اخیر، معارضین محلی طی دو سه مرحله به کل واحدهای معدنی در حوزه تفتان حمله ‏ور شده و معادن این منطقه که محلی برای معیشت و اشتغال و اقتصاد بود را به تعطیلی کشاندند.‏

 

وی افزود: در معدن صدر تامین، چادرهای نگهبانان را آتش زدند و افراد آنجا را مورد آزار و اذیت قرار دادند و ‏اجازه فعالیت ندادند.‏

 

این مسئول با بیان اینکه برآورد قطعی از میزان خسارت وارد شده به معدن و شرکت های سرمایه گذار در منطقه ‏گزارش نشده است، گفت: می طلبد ریش سفیدان، منتفذین، معتمدین و نمایندگان مجلس تدبیری بیاندیشند چراکه در ‏صورت تکرار چنین اتفاق هایی کل سرمایه گذاری در حوزه معدن نابود می شود‎.

وی تصریح کرد: اگر حرکت جدی از سمت متولیان امر صورت نگیرد و با آشوبگران برخورد جدی نشود دیگر هیچ ‏سرمایه گذاری در حوزه معدن به استان ورود پیدا نمی کند‎.

رحمتیان ادامه داد: یورش معارضین و خسارت به این معدن به مراجع قضایی، استانداری، فرماندار، معاونت ‏اقتصادی، دادستان خاش و نیروی انتظامی اطلاع داده شد، معتمدین محلی و نماینده ها باید فکر اساسی کنند‎.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه استان بخش معدن است، اذعان کرد: تمام تلاش های ما در حوزه معدن در ‏طی ۱۰ سال و مطرح کردن اسم سیستان و بلوچستان در بین استان های کشور با این آشوب ها به فنا می رود که ‏بیشترین ضرر به مردم وارد شد چرا که دیگر سرمایه گذران تمایلی برای سرمایه گذاری در استان ندارند‎.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان با اشاره به این اتفاقات در ۲ هفته اخیر گفت: در حوزه تفتان چهار شرکت بزرگ در حال فعالیت هستند؛ ‏شرکت در حال استحصال منیزیت، شرکت صنایع مس پیگل ایرانیان، شرکت آریا جنوب ایرانیان که ۲ معدن اکتشاف ‏آن تعطیل شده و یکی از سرمایه گذاران بزرگ است و شرکت صدر تامین که در حال ساخت کارخانه طلا می باشد ‏در مرز میرجاوه و تفتان تحت تاثیر این آشوب ها قرار گرفتند و تعطیل هستند‎.

وی اظهار کرد: حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه معدن تفتان در حال سرمایه گذاری هستند که با این ‏اتفاقات متوقف می شود و در آینده با تکمیل و بهره برداری از حوزه معدن تفتان سرمایه ای بالغ بر بیش از چهار ‏هزار میلیارد از بین خواهد رفت‎.

رحمتیان گفت: حوزه تفتان با توجه به ظرفیت های معدن و گردشگری، یکی از نقاط توسعه استان به حساب می آید و در ‏این صورت و شرکت ها تمایلی به سرمایه گذاری در استان ندارند‎.‎

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------