آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

انتقاد معین از نقش بی‌تدبیری سازمان نظام‌پزشکی در برحورد پلیس با پزشکان



مصطفی معین،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

روزنامه هم میهن نوشت: "مصطفی معین" استاد دانشگاه علوم‌پزشکی و وزیر پیشین علوم تاکید کرد : سازمان نظام‌پزشکی می‌توانست با پذیرش پزشکان‌معترض به داخل خانه‌صنفی خود به‌جای بستن درهای سازمان و اجازه بحث و گفت‌وگو بدون آن‌که در معرض یگان ضدشورش یا لباس شخصی در خیابان واقع شوند از بروز فاجعه پیشگیری کند.

 

جامعه‌پزشکی از اصلی‌ترین گروه‌های مرجع در افکار عمومی است و بالاترین رتبه‌ها را از نظر اعتمادعمومی نسبت به‌خود دارد. این گروه به‌طور طبیعی در جریان اعتراضی اخیر به مسئولیت اخلاقی و اجتماعی‌اش عمل کرده و از حقوق و خواسته‌های برحق مردم، دفاع کرده است.

 

در انجام همین وظایف اخلاقی و انسانی است که ریاست فرهیخته نظام‌پزشکی مشهد و همکارانش بازداشت شده‌اند که می‌تواند تاثیر مخربی در فضای اجتماعی، علمی و پزشکی کشور داشته باشد.

 

آرامش فکری و روانی دادن به جامعه و کمک به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، مهم‌ترین رسالت و وظیفه کادرهای پزشکی است. اهانت به پزشک، دستگیری و برخورد با آنها همانگونه که قبلا گفتم، پیام پایمال شدن ارزش‌های اخلاقی و انسانی، نابه‌سامانی کامل و ازهم‌گسیختگی در مدیریت و اداره کشور است.

 

پیامدهایی هم مثل بی‌اعتمادی کامل نسبت به صداقت و کارآمدی سیستم، نگرانی و ناامیدی بیشتر، دغدغه و ابهام در چشم‌انداز آینده، گسترش یافتن مهاجرت نخبگان و حتی جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان در پیش خواهد بود.

 

سازمان نظام‌پزشکی می‌توانست با پذیرش پزشکان‌معترض به داخل خانه‌صنفی خود به‌جای بستن درهای سازمان و اجازه بحث و گفت‌وگو بدون آن‌که در معرض یگان ضدشورش یا لباس شخصی در خیابان واقع شوند از بروز فاجعه پیشگیری کند. در آن اعتراض تعداد زیادی از کادرهای پزشکی مجروح یا بازداشت شدند.

 

اگر مدیران سازمان خود را منتخبان و نمایندگان واقعی جامعه‌پزشکی می‌دانند، باید از حقوق آنان جانانه دفاع کنند و پاسخگوی مسئولیت‌های محول‌شده به‌خود باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------