آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

تجمع اعتراضی در دانشگاه شریف/ فردوسی پور هم بود



تجمع اعتراضی در دانشگاه شریف،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
عصر امروز تجمع اعتراضی به دعوت "انجمن اسلامی و شورای صنفی" دانشگاه صنعتی شریف در سالن استاد جباری این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش تسنیم، عصر امروز تجمع اعتراضی به دعوت "انجمن اسلامی و شورای صنفی" دانشگاه صنعتی شریف  در سالن استاد جباری  این دانشگاه برگزار شد.

 

دانشجویان در این تجمع  با سردادن شعارهایی از قبیل "دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد" ، "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"  خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی شدند.

 

این دانشجویان پس از قرائت بیانیه ای خواستار، آزادی تمام دانشجویان دانشگاه شریف، رفع ممنوع الورودی و فراهم ساختن محیطی امن برای اعتراض دانشجویان شدند.

 

پس از این چند تن از اساتید دانشگاه شریف نظیر آزادگان، اردلان، فردوسی‌پور، اجتهادی و شریفی‌زارچی با حضور در جمع دانشجویان نکاتی را مطرح کردند.

 

آزادگان در بخشی از سخنان خود گفت:  من از شعارهای شما چیزهایی یاد گرفتم و خوشحالم که دغدغه‌ی دوستان خود را دارید. برای خواسته‌های خود باید تلاش کنید نگرانی شما برای ممنوع‌الورودی هم‌دانشگاهی‌هایتان، به معنی نزدیک بودن قلب‌هایتان به هم است و ما از یک دانشگاه خاموش به این نقطه رسیدیم و همه به دنبال تقویت جامعه مدنی هستیم. مسیری که برای آزادی اندیشه، برای حضور نخبگان در حاکمیت و سایر اصلاحات انتخاب‌می‌کنیم، باید اخلاقی باشد.

 

اردلان دیگر استاد این دانشگاه در این تجمع اعتراضی افزود: شبکه‌ی وسیعی از جاسوسان آمریکا و انگلیس در ایران کار می‌کنند، مواظب باشید خواسته آزادی شما با برنامه براندازی اسرائیل و آمریکا همراه نشود.

 

اجتهادی نیز در این تجمع گفت:  همه ما یک خواسته مشترک داریم؛ آزادی. ولی نکته‌ای که هست این است که احتمالا اختلاف سلیقه‌هایی روی نحوه رسیدن به این خواسته وجود دارد. در اوایل انقلاب کشتی‌گیری با حریف اسرائیلی مبارزه نکرد و اسرائیل پاتک آن را یاد گرفت. وقتی با یک فن قرار است به زمین بروم، حریف پاتک آن را یاد می‌گیرد. کلاس نرفتن هم یک فن است.این فن اگر زیاد استفاده شود، تکراری می‌شود و اثرش را از دست می‌دهد.

 

شریفی زارچی دیگر استاد حاضر در دانشگاه نیز طی سخنانی گفت: فرقی نمیکند که فردی در خیابان کشته شده یا در شاه‌چراغ؛ هر دو محکوم است. صادقانه میگویم که هیچ موقع نسبت به آینده ایران به اندازه الان این قدر خوش‌بین و امیدوار نبودم.

 

عادل فردوسی‌پور دیگر استاد دانشگاه شریف نیز طی سخنانی با تاکید بر آزادی دانشجویانی که به گفته او در بازداشت هستند، گفت که مطالبه دانشجویان این دانشگاه را برای آزادی همه دانشجویان بازداشتی پیگیری می‌کند.

 

این تجمع بعد از سخنرانی چند استاد دانشگاه بدون هیچ تنش یا درگیری خاصی به پایان رسید.

 

امروز همچنین نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه شریف و مناطره ای بین عبدالکریمی و شجاعی زند از اساتید دانشگاه به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه شریف برگزار شد.

 

عادل فردوسی‌پور دوباره در جمع دانشجویان شریف

خبرآنلاین نوشت: عادل فردوسی‌پور امروز در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف حضور یافت.

 

او در جریان این حضور دقایقی هم برای آن‌ها صحبت کرد.

 

تجمع اعتراضی در دانشگاه شریف،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
تجمع اعتراضی در دانشگاه شریف،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------