آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

نماینده چابهار: مضحک است که با پول ملت تعدادی را به قطر بفرستند



معین‌الدین سعیدی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
معین‌الدین سعیدی به حضور برخی افراد در قطر برای حمایت از تیم ملی واکنش نشان داد.

به گزارش هم میهن، هفتم آذرماه خبر اعزام افرادی خاص به عنوان طرفدار تیم ملی ایران به قطر منتشر شد؛ آن‌هم با قیمت ۶۳ میلیارد تومان از بیت‌المال. سعیدی نماینده سیستان و بلوچستان در واکنش به این موضوع گفت: «کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون فرهنگی مجلس باید این سفر را بررسی کند تا مشخص شود افراد بر چه اساسی انتخاب شدند و چه ضرورتی داشته که در شرایط کنونی کشور این افراد قطرگردی کنند.»

 

این خبر در پی انتشار عکس‌های سردبیر روزنامه همشهری، معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش در صدر قرار گرفت و مشخص شد؛ «۱۰۰ نفر با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان به همراه ۳۵۰ خبرنگار به قطر سفر کرده‌اند و حداقل هزینه سفر ۱۰ روزه هر کدام از این افراد حدود چهار هزار دلار است.»

 

البته مصاحبه یکی از زنان کارمند در وزارت ارشاد هم در انتشار این خبر بی‌تاثیر نبود. فردی که فقط دو کلمه انگلیسی «In iran» به معنای «در ایران» و «Because» به معنای «چون» را در مصاحبه خود با یک خبرنگار خارجی استفاده کرد و بقیه مصاحبه به زبان فارسی انجام شد.

 

یک روز بعد از انتشار خبر هزینه ۶۳۰ میلیارد تومانی افراد خاص برای سفر به قطر و وجود افراد معروف در شهرداری تهران در این لیست، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد، سفر برخی از پرسنل شهرداری تهران به قطر برای تماشای بازی‌های جام جهانی با هزینه شخصی صورت گرفت.

 

او توضیح داد: «در کمیته سفر‌های خارجی کارکنان شهرداری تهران موضوعی در مورد سفر به قطر برای جام جهانی تصویب نشده و هیچ بخشی برای این سفر ملزم نشده است. حداکثر دو یا سه نفر از نیرو‌های شهرداری تهران به قطر سفر کردند، آن‌هم با هزینه شخصی. معاونت اجتماعی شهرداری تهران هم جلساتی با مسئولان تیم ملی و وزارت ورزش داشتند و فقط با تیم ملی همراهی انجام شده، ولی کمک مستقیمی با این عنوان انجام نشده است. ما در طراحی و تولید پرچم‌های هواداری همکار کردیم.»

 

با وجود موضع‌گیری سخنگوی شهرداری تهران، معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس این هزینه‌کرد را تایید کرده و گفت: «مضحک است که با پول ملت تعدادی را به قطر بفرستند. علی‌القاعده کسانی که عرق وطن دارند، باید خودشان برای این سفر‌ها هزینه کنند نه آنکه از بیت‌المال این هزینه را بپردازند. چرا و بر چه اساسی هزینه‌ای که می‌توانست صرف سلامت مردم بلوچستان شود، به افرادی خاص اختصاص می‌یابد؟»

 

او با اشاره به اینکه برخی معتقدند هدف این هزینه، استفاده از فرصت جام‌جهانی برای توسعه انقلاب بوده افزود: «اگر هدف این بوده حداقل کسانی می‌رفتند که الفبای انگلیسی را بلد باشند تا اگر می‌خواهند در انتقال مفاهیم انقلاب همکاری کنند، قدرت برقرار کردن ارتباط را داشته باشند. انتخاب افراد بر چه اساسی صورت گرفته است؟ کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون فرهنگی مجلس باید این سفر را بررسی کنند تا مشخص شود افراد بر چه اساسی انتخاب شدند و چه ضرورتی داشته که در شرایط کنونی کشور به این افراد قطرگردی کنند؟»

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس با بیان اینکه ۶۳ میلیارد تومان برآورد اولیه این سفر است، تاکید کرد: «گزارش‌هایی دارم که این مبلغ بیش از ۶۳ میلیارد تومان بوده است. با این پول می‌توانستند حداقل یک بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابه در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کنند یا به چند روستا آب‌رسانی کنند.»

 

او افزود: «البته در یک و نیم سال گذشته نه با همت دولت بلکه با کمک خیرین در حوزه آب‌رسانی شاهکاری رقم خورد و با مجاب کردن دولت به ۳۱۵ روستا آبرسانی شد. با این حال روستا‌های نوار ساحلی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که هنوز آب لوله‌کشی ندارند. در این شرایط، پولی که می‌توانست دردی از درد‌های بی‌انت‌های مردم را دوا کند، هزینه شد تا برخی به قطر بروند و نتیجه این سفر هم مشخص نباشد.»

 

معین‌الدین سعیدی، در پاسخ به این سوال که عملکرد‌های بی‌نتیجه مانند پرداخت هزینه سفر برخی به قطر باعث عمیق شدن شکاف به وجودآمده هم می‌شود؟ گفت: «واقعیت این است که ساده‌ترین روش مقابله با یک چالش، پاک کردن صورت مسئله است. بعضی از دوستان فکر می‌کنند اگر آژیر خطر را بشکنیم، خطر از بین می‌رود. اما اینطور نیست و صد البته اتفاقات اخیر نشان می‌دهد باید در بسیاری از رویکرد‌ها تجدیدنظر اساسی رخ دهد. وقتی قالیباف از اصلاح ساختار‌های حکمرانی یا حکمرانی نو صحبت می‌کند، یعنی جایی از کار ما می‌لنگد.»

 

او با تاکید بر اینکه تردیدی نداریم دشمن جنگ ترکیبی علیه ما در پیش گرفته است، بیان کرد: «اما باید ببینیم هنر و مدیریت ما کجاست؟ رهبری تعبیری دارند که «اگر زخمی نباشد، مگس روی آن نمی‌نشیند.»، اما ما زخم‌ها را به دست خودمان ایجاد کرده‌ایم. متاسفانه این موضوع در مجلس و دولت به‌شدت ملکه ذهن برخی از تصمیم‌سازان کشور شده که همه چیز را به دشمن نسبت دهیم. به نظر من نیاز داریم به خودمان هم رجوع کنیم تا مشخص شود چقدر عملکرد ما در ایجاد این شکاف موثر است و با پاک کردن صورت مسئله هم به نتیجه نمی‌رسد.»

 

معین‌الدین سعیدی گفت: «تردیدی در این وجود ندارد که حال مردم خوب نیست. شاهد بودید در اتفاقات سیستان و بلوچستان که مجموعه دستگاه‌های دولتی حاضر نشدند عزای عمومی اعلام کنند و کسانی که بیگناه کشته شدند را شهید تلقی کنند. تا اینکه نمایندگان رهبری آمدند و تاکید کردند که «دل رهبر از این اتفاقات خون شده و باید از مردم دلجویی شود.» در اعلام بعضی از آمار‌هایی که دوستان دولتی می‌دهند هم شک می‌کنم واقعا درباره کشور ما صحبت می‌کنند یا در مورد کشور دیگری که شاخص‌ها و شرایط متفاوتی دارد، حرف می‌زنند؟ چون من و مردم جامعه این آمار‌ها را لمس نمی‌کنیم. به‌عنوان مثال چند روز پیش مجموعه بانک کشاورزی آماری از وام‌هایی که به کشاورزان داده را اعلام می‌کرد و من مجبور شدم بپرسم که شما در مورد کشور ایران صحبت می‌کنید یا جای دیگر؟ به نظر من باید به خودمان رجوع و بررسی کنیم که چقدر باعث این چالش‌ها شده‌ایم.»

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس در پاسخ به این سوال که اعلام این آمار‌های اشتباه می‌تواند خشم مردم را بر‌انگیزد؟ تاکید کرد: «برنامه‌ریزی بر مبنای شاخص و آمار انجام می‌شود. وقتی داده‌ها غلط باشد نسخه حل مشکلات هم اشتباه نوشته می‌شود و آثار خود را در جامعه نشان می‌دهد. هر چقدر بگوییم درآمد نفتی و ارتباط‌مان با دیگر کشور‌ها افزایش یافته یا مالیات بر خانه‌های خالی چند برابر شده، تا این موارد اثر خود را بر زندگی مردم نگذارد، مطمئنا به چشم نمی‌آید. البته این موضوعات معلول عملکرد بیش از یک‌سال دولت آقای رئیسی نیست. در دولت‌های گذشته هم این تصمیم‌گیری‌ها وجود داشت.»

 

معین‌الدین سعیدی در پایان افزود: «زمانی می‌توانیم بگوییم حال مردم در حال بهبود است که حداقل در حوزه معیشت اتفاقات خاصی رخ دهد. طبق قانون و مصوبه نمایندگان مجلس در ازای حذف ارز ترجیحی باید کالابرگ الکترونیکی می‌دادند و سبد کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ الکترونیکی به قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار گیرد. چنین اتفاقی نیفتاده، نتیجه این اتفاق، کاهش یک‌سومی سرانه استفاده از گوشت است. این واقعیت‌های جامعه است و همیشه نباید دنبال خارجی‌ها باشیم. من تردید ندارم که خارجی‌ها برای ایران بسیار حساب‌شده برنامه‌ریزی می‌کنند، اما تاثیر سوءمدیریت مسئولان در ایجاد شکاف بین مردم به مراتب بیشتر از عوامل خارجی است و معتقدم باید در عملکرد خودمان تجدیدنظر کنیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------