آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

وکیل دادگستری: دکتر قره‌حسن‌لو در حال کمک به مجروحان بوده؛ شاهد اصلی به دادگاه دعوت نشد



دکتر قره‌حسن‌لو،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

12آبان ماه در جریانِ اعتراضات حوالی بهشت سکینه و کمال شهر کرج، روح الله عجمی با ضربات متعدد چاقو جان خود را از دست داد. در پرونده عجمیان ۱۶ متهم وجود دارد. بر اساس اعلام سخنگوی قوه قضاییه برای پنج نفر از متهمان، حکم اعدام صادر شده و ۱۱ نفر، از جمله سه کودک زیر ۱۸ سال، به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند. دکتر حمید قره‌حسنلو، متخصص رادیولوژی در کرج، یکی از پنج نفری است که  بر اساس اطلاعیه قوه قضاییه به اعدام محکوم شده است و همسر او فرزانه قره حسن لو محکوم به 25 سال زندان شده است. در اطلاعیه قوه قضاییه آمده که دکتر قره حسن لو به نوعی در جریان جان باختن روح الله عجمی نقش داشته است. اما شواهد، شخصیت و سابقه خانواده با میزان خشونت پرونده همخوانی ندارد. متخصصان معتقدند، پرونده دارای ابهامات فراوانی است و روایت شده دکتر قره حسنلو آن روز به همراه همسرش در حال کمک به مجروحان بوده است و جان یک روحانی را نجات داده است، شاهدی که به دادگاه فراخوانده نشده.

 

زمان بد، جای بد

سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل دادگستری با اشاره به ابهامات فراوان پرونده در گفتگو با «شبکه شرق» از تلاش برای پذیرفتن وکالت حمید قره حسنلو خبر داد.  او می گوید: امروز برای آنکه وکالت ایشان را به عهده بگیرم به دادگاه انقلاب کرج مراجعه کردم. گفتند باید برای گرفتن وکالت ایشان به دیوان عالی کشور مراجعه کنید و در دیوان پرونده را مطالعه کنید.

 

طباطبایی در ادامه به تشریح جزییات اتفاقات  12آبان ماه پرداخته  و ادامه می دهد: بر اساس اظهارات خانواده و دوستان، ایشان آن روز هرکجا آسیب دیده ای می دیده، فارغ از اینکه به چه جریانی تعلق دارد به وظیفه پزشکی خود عمل کرده و به او کمک کرده است. آقای دکتر همان روزیک روحانی مجروح را می بیند و ایشان را به بیمارستان می رساند. موقع برگشت به خانه وارد همان کوچه ای می شود که آن اتفاق افتاده است. دکتر  در آن صحنه (شهادت بسیجی) هیچ نقشی نداشته است و فقط زمانی که متوجه شده کسی آسیب دیده برای کمک وارد صحنه شده است. اما ایشان را به اتهام اینکه در این ماجرا نقش داشته درب منزلشان دستگیر کرده اند.

 

وی با اشاره به روحانی که خانم و دکتر قره حسنلو در آن روز به روحانی مجروح کمک کرده اند، گفت: خانواده به سراغ روحانی رفتند و او اعلام کرده اگر دادگاه از من بخواهد من شهادت میدهم.

 

 این وکیل درباره آخرین وضعیت شرایط فیزیکی خانم و آقای حمید قره‌حسنلو گفت: بر اساس اظهارات خانواده ایشان اصلا وضعیت فیزیکی مناسبی ندارند.

 

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سوال که چطور قاضی دادگاه با توجه به سن، سابقه و شرایط چنین حکمی صادر کرده گفت: برای ما هم جای سوال دارد. دکتر حسن قره حسنلو یکی از خیرین طلایی کمیته امداد بودند و سال ها با دکتر نیاورانی به عنوان خیر مدرسه ساز کار کرده اند. دکتر قاضی زاده وزیر اسبق بهداشت هم در جریان مسئله هستند و بسیار متاثر شدند و جامعه پزشکی تمام تلاششان را میکنند که سوتفاهم برطرف شود. دکتر قاضی زاده متاثر شد و گفت اطلاعات غلطی به من داده اند و جامعه پزشکی به دنبال روشن شدن قضیه هستند.  پرونده پر از ابهامات است من امیدوارم بتوانم پرونده را در اختیار بگیرم و مطالعه کنم.

 

دکتر نیاورانی، عضو هیئت علمی علوم پزشکی دانشگاه تهران یکی از دوستان قدیمی حمید قره حسنلو است  و هفته گذشته ویدئویی منتشر کرد. در این ویدئو او با اشاره به آشنایی سی ساله خود با دکتر  قره‌حسنلو گفته است:" بیش از 6 سال که همراه ایشان و باقی دوستان مشغول مدرسه سازی در مناطق محروم کشور از جمله استان کرمان  هستیم، دکتر علاوه بر تمام این فعالیت ها، شخصا در کمک به مناطق زلزله زده، ساخت خانه برای محرومان و .. بانی و پیش قدم بوده است. او در تمام این سال ها برای من الگوی واقعی شرافت بوده است. من هرگز چیزی جز راستی و خیرخواهی برای همه خصوصا طبقات ضعیف جامعه از ایشان ندیدم. حتی به مخیله من هم خطور نمی کند که ایشان و همسرش که الگوی انسان های پاک هستند به کسی آسیب برسانند. او با اشاره حال بحرانی دکتر خواستار برگزاری دادگاه علنی برای رسیدن به حقیقت شد."

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------