انتقاد شدید ابطحی به حمایت «جامعه مدرسین از اعدام‌ها»



ابطحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
فعال سیاسی اصلاح‌طلب در انتقاد از حمایت جامعه مدرسین از اعدام‌ها گفت: جامعه مدرسین بیانیه‌ای داده که البته می‌گویند خیلی از اعضای جامعه مدرسین آن را گردن نمی‌گیرند. همه می‌دانند رویه خدایی در مورد دما و خون احتیاط است، نه تشویق و هورا کشیدن برای اعدام بیشتر.

به گزارش خبرآنلاین، «محمدعلی ابطحی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به حمایت «جامعه مدرسین از اعدام ها» گفت: مجمع‌عمومی جامعه مدرسین بیانیه‌ای داده که البته می‌گویند خیلی از اعضای جامعه مدرسین آن را گردن نمی‌گیرند.

 

بخش هایی از اظهاراتش را بخوانید؛

- در آن بیانیه درخواست *تداوم جدی‌تر اجرای اعدام*شده‌اند.

 

- این، هم اهانت به سیستم قضایی است که زیر فشار است و هم لگد زدن به حوزه و روحانیت کم جان است که گویا دین اینان لذتی از کشتن دیگران می‌برد که نگو.

 

- اما مهم‌تر از همه این‌ها این است که خودشان اعتراف کرده‌اند، آنها همه حوزه و دین نیستند. واقعاً هم نیستند. درست است بی‌ادبانه و خارج از عرف ادبیات حوزوی به اساتید گرانقدری از حوزه گفته‌اند: *اقلیتی از حوزویان ورشکسته سیاسی، اعتقادی و اخلاقی* اما مهم این بود که قبول دارند بسیاری از اساتید حوزه و حقوقدانان اعدام‌هایی این چنینی با حکم محاربه و افساد را قبول ندارند.

 

- روحانیت و دیانت تا افرادی دارد که در برابر افکار عمومی می‌ایستند و تنها سخنگوی جریانات افراطی هستند و از رحمانیت دینی غافلند نیاز به دشمن ندارد.

 

- همه می‌دانند رویه خدایی در مورد دما و خون احتیاط است، نه تشویق و هورا کشیدن برای اعدام بیشتر.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------