آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

این ادعای هسته ای کریمی قدوسی برای ایران دردسرساز می شود؟

نماینده مشهد در مجلس یازدهم ادعای جدیدی درباره آزماش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر مطرح کرد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته، جواد…

پزشکیان: اگر با دنیا دعوا کنیم مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود



مسعود پزشکیان،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
عضو کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: اگر با دنیا دعوا کنیم، طبیعی است که مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما هم حل نمی‌شود. امروز اصلاً اقتصاد فقط مال یک کشور نیست، همه دنیا بهم ربط دارند.

مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد ساماندهی بازار ارز در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: دولت سیزدهم برای درست شدن وضعیت بازار دلار و سکه باید نگاه خود را درست کند.

 

وی در ادامه توضیح داد: در داخل کشور باید مشارکت عمومی و نگاه علمی و کارشناسی را مورد توجه قرار دهد و در خارج از کشور راه آشتی با جهانی که در حال دعوا هستیم را مورد نظر قرار دهد. تا این دو مورد درست نشود، اتفاقی برای سامان یافتن اقتصاد صورت نمی‌گیرد.

 

پزشکیان اشاره کرد: یعنی در داخل فکر نکنیم که فقط باید هم نظران و هم نگاهان خودمان را دور از امر شایستگی بر سر کار بگذاریم و بقیه نیروهای توانمند را حذف کنیم. در این صورت امکان اینکه بتوانیم رشد و توسعه ایجاد کنیم، تقریباً از نظر علمی خیلی سخت بوده و شدنی نیست.

 

در مورد رابطه با دنیا نیز این نماینده گفت: اگر با دنیا دعوا کنیم، طبیعی است که مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما هم حل نمی‌شود. امروز اصلاً اقتصاد فقط مال یک کشور نیست، همه دنیا به هم ربط دارند. ما می‌گوییم این را قبول نداریم و این باعث می‎شود که از بازی اقتصاد جهانی حذف شویم. 

 

مسعود پزشکیان در خصوص شرایط بودجه سال آینده مطرح کرد: اطلاعی در خصوص بودجه سال آینده ندارم و نمی‌دانم چه کار می‌خواهند بکنند. اما در خصوص بازار ارز، اینکه ما ارز را بگذاریم بازار تعیین بکند، کار درستی است. اگر ارز را به جایی بدهیم، رانت درست می‌شود و خیلی از رانت‌ها از ارزهای ترجیحی بوجود آمد. اما اینکه چگونه آزاد بگذاریم و همزمان بتوانیم شرایط بازار دارو را پشتیبانی بکنیم، مدیریت می‌خواهد که به مردم فشار نیاید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------