آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

نماینده مجلس: نرخ تورم بیشتر از ۴۴ درصد است



فرهاد طهماسبی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: بنده فکر می‌کنم نرخ تورم بیشتر از ۴۴ درصد است.

فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با مُنیبان درباره گرانی لوازم خانگی گفت: چرایی وارد نکردن لوازم خانگی به کشور مربوط به سیاست‌گذرای وزارت صمت است. نکته‌ای که در بحث لوازم خانگی مطرح کردند حول محورهای ایجاد اشتغال، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی بود. البته در بحث خودرو هم این موارد مطرح بوده و هست اما می‌گویند تولیدات داخلی خودرو پاسخگوی بازار داخلی نیستند و باید واردات صورت بگیرد و از طرفی معتقدند که تولیدات داخلی لوازم خانگی پاسخگوی نیاز داخل هستند.

 

طهماسبی در ادامه تصریح کرد: در مورد خودرو هم تا امروز اعتقادشان بود که تولیدات داخلی جوابگوی بازار داخلی است اما عملاً جوابگوی بازار نبوده و در نهایت با فشار مجلس مجبور شدند قسمتی از واردات را انجام دهند.

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه مجلس به افزایش قیمت لوازم خانگی ورود نکرده است، اظهار کرد: بنده قیمت لوازم خانگی را بررسی نکردم اما آنچه که آنها اعتقاد داشتند این بود که با توجه به تاکید بر حمایت از تولیدات، صنایع داخلی و کارآفرینی واردات صورت نگیرد و مجلس هم در این زمینه اقدامی نکرد البته دولت هم مصمم شده که از تولیدات داخلی حمایت کند.

 

این نماینده مجلس در واکنش به ادعای دولت مبنی بر نرخ تورم ۴۴ درصد خاطرنشان کرد: بنده فکر می‌کنم نرخ تورم بیشتر از ۴۴ درصد است. مخصوصاً با حذف ارز ترجیحی یا یارانه‌ای که قبلا 4 هزار و 200 تومان بود در دو، سه ماه اخیر شاهد تورم بسیار شدیدی بودیم. متاسفانه حذف ارز ترجیحی روی اقلام مصرفی و معیشتی مردم بسیار اثر گذاشت و تورم شدید بیش از 43 درصد را به همراه داشت که این مورد نشان می‌دهد تیم اقتصادی دولت ضعیف است.

 

طهماسبی در پایان یادآور شد: منظور از تیم اقتصادی دولت، وزیر اقتصاد، وزیر صمت، رئیس کل بانک مرکزی، معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------