آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

انتقاد نماینده مجلس از رئیسی: با انشالله، ماشالله؛ نمی‌توان کشور را اداره کرد



جلال محمودزاده،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
محمودزاده نماینده مهاباد گفت: آقای رئیسی در طول دوران انتخابات وعده های مختلفی دادند که اصلی ترین این وعده ها عبارت بودند از ساخت ۴ میلیون مسکن در چهارسال، رفع فقر و کاهش ۵۰ درصدی هزینه های درمان، احیای برجام و تک رقمی کردند و کاهش تورم به نصف درصد تورم آن زمان، کنترل قیمت ارز، آزادی بیان، عادلانه کردن قیمت خودرو، گسترش و توسعه اینترنت و ایجاد یک میلیون شغل در سال اما چه بر سر سرنوشت این وعده ها در یک سال و نیم عمر دولت سیزدهم آمد؟

به گزارش خانه ملت، جلال محمودزاده در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۱ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن ابراز همدردی با مردم خوب شهرستان خوی که در جریان زلزله اخیر متاسفانه دچار ضررهای جانی و مالی فراروانی شدند، بیان کرد: اینجانب می خواهم از طریق این تریبون از درد دل های مردم بگویم مردمی که در شرایط بسیار سختی قرار گرفته اند و از عملکرد تعدادی از مسئولین اصلا رضایت ندارند. هر چند شاید این درد دل ها به مذاق عده ای خوش نیاید اما ابتدا اجازه می خواهم در این فرصت اندک مروری داشته باشیم بر عملکرد یکسال و نیم گذشته دولت سیزدهم و تحقق شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور.

 

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای رئیسی در طول دوران انتخابات وعده های مختلفی دادند که اصلی ترین این وعده ها عبارت بودند از ساخت ۴ میلیون مسکن در چهارسال، رفع فقر و کاهش ۵۰ درصدی هزینه های درمان، احیای برجام و تک رقمی کردند و کاهش تورم به نصف درصد تورم آن زمان، کنترل قیمت ارز، آزادی بیان، عادلانه کردن قیمت خودرو، گسترش و توسعه اینترنت و ایجاد یک میلیون شغل در سال اما چه بر سر سرنوشت این وعده ها در یک سال و نیم عمر دولت سیزدهم آمد؟

 

وی گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار در دی ماه ۱۴۰۱ تورم به بیش از ۴۶ درصد رسید و ایران در ردیف ۸ کشور جهان با بالاترین نرخ تورم قرار گرفته است. ۲۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۱ نفر از اقتصادانان کشور در نامه ای سرگشاده به آقای رئیسی از احتمال ایجاد تورم سه رقمی در ایران ابزار نگرانی کردند و نسبت به عواقب ادامه سیاست های دولت در این زمینه هشدار دادند اما آیا به این هشدارها گوش داده شد؟

 

این نماینده مجلس مطرح کرد: آقای رئیسی فروردین سال ۱۴۰۱ در دیدار با هنرمندان در شرایطی علت اصلی تورم و گرانی در ایران را تورم ۴۰ درصدی در دولت آقای روحانی اعلام کرد که سیاست های دولت سیزدهم و خود ایشان بر حذف یک مرتبه ارز ترجیحی باعث شد قیمت کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت و مرغ و دیگر اقلام مصرفی مردم چندین برابر شود.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس اظهار داشت: اما در رابطه با وعده قطع ارتباط سفره مردم با دلار و کنترل قیمت ارزهای خارجی در طول این مدت از عمر دولت سیزدهم متاسفانه دلار با ۷۶ درصد افزایش به ۴۵ هزار تومان رسیده است در رابطه با احیای برجام ایشان در هنگام انتخابات گفت که برجام را یک دولت مقتدر می تواند امضا کند اما اولین دوره مذاکرات احیای برجام در دولت آقای رئیسی با چند ماه تاخیر در آذرماه ۱۴۰۰ برگزار شد ولی به دلیل کارشکنی روسیه و جنگ اوکراین توافقی حاصل نشد و احیای برجام به بن بست کامل رسید که نتیجه آن متاسفانه صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام در ادامه ضعف دیپلماسی خارجی دوست سیزدهم اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل بیان اظهارات متعدد و بی اساس شرکای سیاسی و اقتصادی و دولت های چین و عراق در رابطه با خلیج فارس و جزایر سه گانه ایرانی، ناتوانی و ضعف عملکرد در پیگیری حق و حقوق رژیم حقوق دریای خزر و کاهش سهم کشورمان از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد بر دریای خزر، سد سازی های بی رویه ترکیه بر روی آب های مرزی و رودخانه های ارس و دجله و فرات و در عوض اجرای کنگره بی فایده و هزینه بر زنان تاثیرگذار در اوج فقر و تورم کمرشکن در کشور. آیا این همان اقتداری بود که آقای رئیسی از آن سخن می گفت؟

 

وی ادامه داد: در رابطه با شعار بالا بردن آستانه تحمل دولتمردان که توسط آقای رئیسی در هنگام انتخابات مطرح شد نیز می توان گفت در واقع در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد شکایت های دولت از اشخاص و اصحاب رسانه، نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد افزایش نشان می دهد شدت گرفتن اخراج اساتید و معلمان منتقد در دانشگاه ها و مدارس، حذف فله ای و اتوبوسی نیروهای توانمند و با سابقه در بدنه کارشناسی وزارتخانه ها به بهانه های گرایش های سیاسی و جایگزین کردن نیروهای بی تجربه و فاقد صلاحیت علمی از جریان سیاسی خاص که متاسفانه این جابجایی های فله ای به دهیاران روستا هم رسیده است افزایش رویکرد امنیتی و قضایی در بدنه دولت به جای رویکرد سیاسی و اجرایی.

 

این نماینده مردم مهاباد در مجلس بیان کرد: درباره شعار تولید سالانه یک میلیون مسکن نه تنها محقق نشده بلکه قیمت مسکن به شکل سرسام آوری افزایش پیدا کرده به طوری که آرزوی خانه دار شدن مردم به آرزوی تامین رهن مسکن تنزل پیدا کرده است. در رابطه با وعده آقای رئیسی برای حل یک هفته ای مشکل بورس و کاهش نرخ ارز به ۱۵ هزار تومان با پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی در هر ماه برای هر ایرانی بدون تغییر در قیکت کالاهای اساسی نه تنها مشکل بورس بعد از گذشته یکسال و نیم از عمر دولت حل نشده بلکه روز به روز بدتر شده و مردم گرفتارتر شده اند.

 

محمودزاده تاکید کرد: در رابطه با شعار افزایش سرعت اینترنت و نگرانی های آقای رئیس جمهور از گیم بازی کودکان و نوجوانان متاسفانه می بینیم وضعیت اینترنت چه وضعیتی دارد.

 

این نماینده مجلس اظهار داشت: عدم تعیین تکلیف معلمین حق التدریس، نهضتی، پیش دبستانی و دوره دیدهای دانشگاه فرهنگیان رشد ۱۷ درصدی دانش آموزان بازمانده از تحصیل، سقوط کشور به هشتمین رتبه کشورهای فلاکت زده جهان، ۱۲ برابر شدن فرار سرمایه از کشور، کمبودهای بحرانی برای حداقل ۱۰۶ قلم از داروها همه مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: متاسفانه در بدنه دولت و مجلس برخی فکر می کنند با پاک کردن صورت مسئله بر آبروی و حیثیت دولت اضافه می شود ولی کاملا در اشتباه هستند و باید گفت با انشالله و ماشالله و مشکلات بر گردن این و آن انداختن نمی توان کشور را اداره کرد امیدوارم دولت سیزدهم بتواند در این وضعیت با همکاری همه مردم و دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد مشکلاتی را برطرف کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------