آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افشاگری جعفرزاده از طراح ایده ساخت ۴ میلیون مسکن /فقط در حد یک کد می گویم که...

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تاکید بر اینکه وعده ساخت۴ میلیون مسکن به پاشنه آشیل دولت رئیسی تبدیل شده است، گفت: یکی از نمایندگان مجلس یازدهم که…

خبر مهم وزیر کشور درباره صدور کارت شناسایی برای مهاجران



مهاجران افغان،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
احمد وحیدی وزیر کشور تاکید کرد که اتباع خارجی کارت ملی ندارند.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیش بینی « ارائه کارت ملی اتباع بیگانه به مهاجران »، گفت: اتباع کارت ملی ندارند؛ بلکه شناسه‌ای برای آنها وجود دارد که همان مفهوم کد را دارد که اتباع با آن شناخته می‌شوند.

 

وی افزود: کارتی هم با عنوان کارت شناسایی برای آنها وجود دارد که باتوجه به وجود کارت‌های شناسایی متعدد برای اتباع خارجی، سازمان مهاجرت به دنبال این است که حتی المقدور کارت‌ها را واحد کند که بتوان مدیریت بهتری را اعمال کرد.

 

وزیر کشور تأکید کرد: این کار آغاز شده و بیش از یک میلیون نفر تاکنون کارتشان صادر شده است و کار درحال پیگیری و ادامه دارد تا بتوان کارت شناسایی واحدی را به اتباع ارائه بدهند.

 

نماینده مجلس: مهاجرین افغان در صورت ساماندهی، زندگی راحت‌تری در ایران خواهند داشت!

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: ضرورت دارد که لایحه تشکیل سازمان مهاجران اتباع خارجی که در نوبت کمیسیون باقی مانده است در دستور کار قرار گرفته و بررسی شود. در این لایحه، وظایف و مفاهیم تشریح و جهت پذیرش، ساماندهی، اسکان و تعیین و تکلیف مهاجرین و پناهجویان برنامه‌ریزی شده است.

 

شهباز حسن پور در گفت و گو با شفقنا در رابطه با مهاجرین افغان اظهار داشت: موج مهاجرین غیرقانونی و اتباع بیگانه، اذهان عمومی را مشغول کرده و موجب واکنش‌های زیادی چه از سوی مردم و چه از سمت مسئولین شده است و عمده ترین چالش‌ها هم به حضور مهاجرین کشور افغانستان باز می گردد.

 

وی ادامه داد: درخصوص مهاجرین غیرقانونی باید مطلع بود که این موضوع هم فرصت است و هم تهدید و نمی‌توان با عینک احساسی به مسأله نگاه کرد. چیزی که ما در روزهای گذشته به خصوص در فضای مجازی شاهد آن بودیم واکنش‌ها و اظهار نظرهایی عمدتاً از این قبیل بود که در هر دو سوی ماجرا شاهد اتخاذ مواضعی به دور از بلند اندیشی و پختگی هستیم.

 

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رتبه ایران در میان کشورهای مهاجرپذیر، اظهار کرد: ما در بین کشورهای جهان از نظر مهاجرپذیری رتبه ۲۳ را داریم و به دلیل مهاجرت غیرقانونی آمار دقیقی وجود ندارد اما برآوردها نشان می‌دهد که حداقل پنج میلیون مهاجر افغانستانی در کشور حضور دارند؛ البته این آمار وزارت کشور است و با یک جستجو ساده در بین رسانه‌ها می‌توان مشاهده کرد که این آمار به مراتب می‌تواند بیشتر باشد و حتی تا هشت میلیون نفر هم تخمین زده می‌شود.

 

آقای حسن پور ادامه داد: سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بر این اساس است که بتواند از پناهجویان و به خصوص مردم شریف افغانستان میزبانی کند و سرزمینی امن و با شرایط خوب رفاهی را برای آنان فراهم آورد. ما همواره در رفتار خود به مراتب نشان داده‌ایم که در عمل و نه در حرف، یاری رسان آنها هستیم و خواهیم بود اما این بدان معنا نیست که بخواهیم مرزها را بدون هیچ نظارت و بازرسی باز بگذاریم و هیچ کنترلی بر ورود و خروج اتباع نداشته باشیم و تمام تبعات آن را به جان بخریم.

 

وی با اشاره به تبعات عدم ساماندهی مهاجرین در کشور، گفت: پذیرش بی حساب و کتاب مهاجرین تبعات گسترده امنیتی، اجتماعی، سیاسی و … به همراه دارد. در هیچ کجای دنیا نمی‌بینید که پذیرش مهاجر بدون یک چارچوب و شیوه‌نامه مشخص صورت بگیرد، حتی در کشورهای مدعی حقوق بشر ضوابطی برای این کار وجود دارد.

 

آقای حسن پور با تاکید بر ضرروت ساماندهی مهاجرین، گفت: ساماندهی مهاجرین بسیار ضروری است در غیراین صورت ما شاهد ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی و حتی تهدیدهای جانی و مالی علیه شهروندان و اتفاقات ناگواری خواهیم بود که می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری برای شهروندان و جامعه به همراه داشته باشد. این موضوع حتی به ضرر خود مردم شریف افغانستان هم هست؛ زیرا در صورت ساماندهی، آنها نیز خواهند توانست زندگی راحت‌تری داشته باشند، از توانایی‌ها و استعدادهای خود به نحو بهتری استفاده کنند و برای پیشرفت خود برنامه‌ریزی داشته باشند.

 

وی در پایان با اشاره به «لایحه تشکیل سازمان مهاجران» خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که لایحه تشکیل سازمان مهاجران اتباع خارجی که در نوبت کمیسیون باقی مانده است در دستور کار قرار گرفته و بررسی شود. در این لایحه، وظایف و مفاهیم تشریح و جهت پذیرش، ساماندهی، اسکان و تعیین و تکلیف مهاجرین و پناهجویان برنامه‌ریزی شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------