آخرین اخبار سیاسی

پرونده‌های مفاسد اقتصادی کشور,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

حامیان نامرئی و اسرار مگوی یک پرونده

روزنامه توسعه ایرانی نوشت:سرنوشت میلیاردر جوانی که دی‌ماه ۱۳۹۲ و در 39 سالگی با شکایت وزارت نفت بازداشت شد و به «فساد فی‌الارض»، «اخلال در…

نماینده مجلس: روسیه حق ندارد ایران را به عنوان برگ برنده خودش مورد استفاده قرار دهد



جزایر سه گانه،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه اجازه نمی دهد ابرقدرت های پوشالی، اقتدار و عزت ما را خدشه دار کنند، گفت: روسیه حق ندارد ایران اسلامی که قدرت بزرگ منطقه ای است را به عنوان برگ برنده و یا کارت بازی خودش مورد استفاده قرار دهد چراکه جمهوری اسلامی ایران در طول سال های پس از انقلاب همیشه یکی از تعیین کنندگان اصلی معادلات منطقه ای و بین المللی بوده است.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با شفقنا در رابطه با تکرار مواضع روسیه در خصوص جزایر سه گانه، گفت: مواضع اخیر روسیه نابخردانه بودو باید هر چه زودتر این اشتباهات فاحش خود را جبران کند.

 

وی با تاکید بر اینکه روسیه حق ندارد ایران اسلامی که قدرت بزرگ منطقه ای است را به عنوان برگ برنده و یا کارت بازی خودش مورد استفاده قرار دهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول سال های پس از انقلاب همیشه یکی از تعیین کنندگان اصلی معادلات منطقه ای و بین المللی بوده است و هیچ وقت اجازه نمی دهد ابرقدرت های پوشالی غربی و شرقی به اقتدار و عظمت ما خدشه وارد کند.

 

عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان، اظهار داشت: روس ها باید بپذیرند ایران اسلامی، هوشیارتر و مصمم تر و بر مبنای منافع ملت بزرگ ایران عمل می کند و ثابت کرده است برای رسیدن به منافع ملی با هیچ قدرت بین المللی و منطقه ای مصالحه و معامله نخواهد کرد و همیشه با اقتدار برخورد کرده است؛ بنابراین روس ها باید هر چه سریع اشتباه خود را جبران کنند و جبران آن هم در لفظ نیست بلکه در اقدامات کاملا عملی است.

 

وی ادامه داد: روس‌ها بدانند در یک کاخ شیشه ای نشسته‌اند که تا الان اگر این کاخ روی سرشان فرو نریخته به خاطر اقتداری است که ایران در منطقه داشته و در سایه اقتدار ایران است که این کاخ شیشه ای آسیب ندیده است. بنابراین اجازه ندهند برخی از افراد و سیاسیون روسی که با منافع غربی ها همراهی دارند، کرملین را دور بزنند. برداشت ما این است برخی سران دولت روسیه که به دنبال منافع ملت روسیه نیستند و بازیچه دست غربی ها شدند، کرملین را دور می‌زنند و آقای پوتین باید از خودش و اطرافیانش مراقبت کند.

 

عزیزی در پایان در خصوص تجدید روابط با روسیه، گفت: ما بر اساس منافع ملی عمل می کنیم و هر چه منافع ملی اقتضاء کند بر اساس آن اقدام خواهیم کرد و نه با یک غوره سردی می کنیم و نه با یک مویز گرم می شویم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------